>> להאזנה לכל הפרקים של "אחד ביום" לחצו כאן
עד השבוע האחרון מרבית הישראלים לא הכירו את "דיפלומט", אחת מחמש היבואניות המרכזיות בישראל. אלא שמאז שהודיעה החברה על העלאת מחירי המוצרים שהיא מייבאת – בהם מוצרי מזון והיגיינה שנמצאים כמעט בכל בית בארץ – נפתח מאבק ציבורי והחברה הפכה לסמל של יוקר המחיה ההולך ונעשה כבד יותר.
בדיפלומט טוענים שהסיבה לעליית המחירים היא התייקרות בעלויות ההובלה ובמחירם של חומרי גלם כמו שמן וקמח, וגם מסבירים שמדובר במגמה עולמית. ובכל זאת עליית המחירים לא התקבלה בשקט. גם מול רשתות השיווק התפתח מאבק, והמוצרים של דיפלומט כבר מתחילים להיעדר מהמדפים של שופרסל, אחת משתי הרשתות הגדולות בישראל.
אחת הסיבות לכך שעליית המחירים נתקלת בהתנגדות חריפה היא שהמוצרים היו יקרים עוד קודם לכן. אבל למה בעצם המחירים בישראל גבוהים בהשוואה למדינות אחרות? איזה התפקיד ממלאת המדינה בסיפור הזה? ואיך בכל זאת אפשר להקל על הצרכנים?
הפעם ב"אחד ביום": כתבת הצרכנות מעיין פרתי ופרופ׳ איתי אטר מהפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א על סערת דיפלומט - ולמה המוצרים המיובאים כל כך יקרים בישראל. האזינו