"שמענו בום וראינו אש בחלון בגובה 400 מטר. התפללנו - ואחרי שנחתנו בשדה אקראי המסוק נשרף כליל תוך כמה דקות": את ההודעה הזאת שלח למשפחתו אחד מלוחמי שלדג שהיה אמש (שלישי) על מסוק היסעור בזמן התקלה שכמעט הובילה לאסון חמור. בהודעה ניסה הלוחם להרגיע את משפחתו ולבשר להם שהכל בסדר, אבל את סערת הנפש שלו ושל חבריו הלוחמים שכמעט מצאו את מותם תוך רגע קשה היה להסתיר.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"משפחה יקרה, שמח לבשר לכם שנחתתי בשלום עם מסוק יסעור נחיתת אונס לפני כמה שעות לאחר ששמענו בום וראינו אש בחלון בגובה 400 מטר", סיפר הלוחם. "קיבלנו בקשר נחיתת חירום, החזקנו חזק, התפללנו לה׳ וכעבור 42 שניות נחתנו בשדה אקראי, ברחנו החוצה והמסוק נשרף כליל תוך מספר דקות".
לוחם אחר שהיה על המסוק שחזר את התחושות שליוו אותו ברגעים הדרמטיים: "הרגשנו שאנחנו הולכים למות וחשבנו שכך החיים הולכים להיגמר", סיפר בשיחה עם חדשות 12. "אמרתי לעצמי תחזיק חזק אתה יכול לשרוד את זה".
גם בקבוצת הוואטסאפ של הצוות הייתה התכתבות ערה אחרי המקרה: "איך ששמעתי בום היו גיצים ואז אש", פתח אחד הלוחמים. "חשבתי שהתפוצץ טיל לידינו, ואז אחרי חמש שניות של פאניקה, מפקד הכוח ישב לידי עם אוזניות ואמר לי נחיתת אונס - תחזיק חזק. הוא צעק לכולם, המכונאי התיישב בין הטייסים ישר והתחיל להיכנס עשן למסוק".
בתגובה לכך כתב לוחם אחר: "וואו, איזה טירוף. ב"ה שנגמר טוב". אחר הציע לברך ברכת הגומל.
ההחלטה: לקרקע את מערך היסעורים
גורם בכיר במערכת הביטחון עדכן אמש כי על מסוק היסעור שנחת נחיתת חירום בנגב היו 11 לוחמים של היחידה המיוחדת של חיל האוויר "שלדג" ועוד 3 אנשי צוות האוויר. מפקד חיל האוויר החליט על קרקוע מערך היסעורים עד לסיום התחקיר.
על פי הפרטים שנמסרו, המסוק היה המסוק השני במבנה של שלושה מסוקים בסך הכל שביצעו טיסת אימונים. המסוק טס בגובה של כ-500 רגל (170 מטר) מעל הקרקע כשהטייסים הבחינו בתקלה טכנית שגרמה להופעת אש במנוע הסילון של כלי הטיס הוותיק.
המסוק החל לבעור, והטייסים שהחלו בהליך החירום הצליחו להנחית את כלי הטיס בתוך כדקה מרגע הופעת התקלה. הגורם הבכיר הוסיף שכל אנשי הצוות ולוחמי היחידה המיוחדת יצאו ללא פגע בשל הפעילות המהירה ומצילת החיים של הטייסים והמכונאי המוטס.
בכוונת מפקד חיל האוויר להקים צוות בכיר שיבדוק את נסיבות התקרית החמורה ולהבין מה גרם לאש במסוק. היסעור הוותיק טס בחיל האוויר הישראלי החל מסוף שנות ה-60 ובשל יכולות הייחודיות לקח חלק במספר רב ומגוון של פעילויות החייל. בין היתר, מסוק מהדגם הזה שימש להוצאת הכוח המיוחד בהסתבכות בעזה לפני שנה בדיוק.