בשנים האחרונות הפכה הרשת החברתית "טיקטוק" מעוד אפליקציה, למקום בו צעירים ומבוגרים מתעדכנים ומפרסמים. הדיון על האמינות של התכנים כמובן עוד ימשיך להתנהל, אך בינתיים טיקטוק הופכת למרכזית יותר ויותר בצריכת תוכן. כעת, חושף מנהל התוכן של טיקטוק ישראל, אביעד רוזנבוים, שיתוף פעולה חדש ונוסף עם הספורט הישראלי - ואת הסרטונים החמים מעולם הספורט.
"ספורט הוא תחום מאוד מרכזי בטיקטוק, גם בישראל וגם בעולם", מספר רוזנבוים. "כיום 57% מהמשתמשים צורכים תכני ספורט על בסיס שבועי. אנחנו רוצים שהאוהדים ירגישו שטיקטוק היא הבית שלהם – המקום לצפות בקבוצות ובשחקנים שהם אוהבים. בישראל יש יש שני שיתופי פעולה מרכזיים – שיתוף פעולה עם ליגת העל בכדורסל, שממשיך לעונה שנייה, ושיתוף פעולה חדש עם ליגת העל בכדורגל - שאנחנו חושפים עכשיו. אלו שני ענפי הספורט האהובים ביותר בארץ, וטיקטוק היא שותפה רשמית של שתי הליגות".

איך נראה שיתוף הפעולה בעונה הקודמת בכדורסל?
"זו הייתה הצלחה גדולה – עלייה של 40% בעוקבים לקבוצות, ויותר מ-130 מיליון צפיות לסרטונים, פי עשרה מהעונה שלפני כן. הפקנו גם סדרת דוקו בלעדית על מאחורי הקלעים של הליגה, שחשפה סיפורים אישיים – אפילו של אנשי צוות שלא מקבלים חשיפה בדרך כלל".
הנתונים של צפיות בסרטוני ספורט, בארץ ובעולם, מדהימים. בין היתר ההאשטאג #כדורגל - צבר 2.3 מיליארד צפיות, #כדורגלטוק - 1.8 מיליארד צפיות, #ספורט - 868 מיליון צפיות, #כדורסל - 391 מיליון צפיות. 128 מיליון צפיות רק לקבוצות הכדורסל הישראליות בעונה הקודמת, עלייה של 40% בעוקבים של כלל קבוצות הכדורסל הישראליות ובמחצית מכלל מהקבוצות בליגת הכדורסל גדלה כמות העוקבים מ-100%.
@maccabitlvbc @J1MMY ♬ original sound -
איזה תוכן מצליח יותר – תקצירים או מאחורי הקלעים?
"גם וגם. למשל, דאנק מטורף של ג’יימי קלארק ממכבי תל אביב הגיע למעל מיליון צפיות. מצד שני, סרטון הומוריסטי של הפועל תל אביב לכבוד פסח הגיע לכ-700 אלף צפיות. שני הסוגים עובדים מעולה. גם רואים הרחבה לקבוצות בינוניות וקטנות, שלא תמיד קיבלו חשיפה. גם אוהדים מתחילים נחשפים לסיפורים חדשים. מעבר לזה, יש עלייה משמעותית בכמות התוכן שאוהדים מייצרים בעצמם".
איזה קבוצות ושחקנים בולטים בטיקטוק?
"בכדורסל – מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, ירושלים וחולון. בכדורגל – מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. אצל השחקנים יש עדיין פוטנציאל לא ממומש, אבל אנחנו כבר רואים פעילות מרשימה – וגם תופעה מעניינת של בנות זוג של שחקנים שמנהלות חשבונות מצליחים".