צילום: יצרניות (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרניות|צילום: ספורט 5
טויוטה יאריס ויאריס קרוס: מולטימדיה משודרגת ותוספת חשובה של מערכות (צילום: ספורט 5)
טויוטה יאריס ויאריס קרוס: מולטימדיה משודרגת ותוספת חשובה של מערכות בטיחות|צילום: ספורט 5

עם פתיחת השבוע שוק יבואניות הרכב המקומיות הציגו מספר עדכונים לדגמיהם, ממותג עממי כטויוטה, דרך הספורטיביות פרימיום של אלפא רומיאו ועד רכבי הפנאי היוקרתיים של לנד רובר.

טויוטה
יבואנית טויוטה החלה בשיווק גרסאות מעודכנות למכונית הסופר-מיני הפופולרית - יאריס ולגרסת הפנאי שלה – יאריס קרוס. יש לציין כי לא מדובר במתיחת פנים, אלא בשדרוג האביזרים והבטיחות. שתיהן אינן משווקות עוד בגרסאות הבנזין אלא רק עם יחידת הנעה היברידית בעלת מנוע 1.5 ליטר בהספק של 116 כ"ס.

שתי רמות הגימור של היאריס והיאריס קרוס מתחדשות במערך בטיחות משודרג הכולל כעת גם מערכת למניעת האצה פתאומית, מערכת עצירת הרכב במידה והנהג אינו מגיב והתרעת שכחת ילד במושב האחורי. בנוסף, מערכת המולטימדיה שודרגה גם היא וזכתה במסך "9 ("8 בעבר).

וכמובן המחירים התעדכנו, ולעומת מחירון ינואר 2024 מציגים התייקרות של 2,000 שקלים שני הדגמים והגרסאות, ועומדים כעת ביאריס על 135,990 שקל (אקו) ו-136,990 שקל (סטייל) וביאריס קרוס על 153,990 שקל (אקו) ו-154,990 (אורבן).

אלפא רומיאו ג'וליה תלתן סופר-ספורט: רק 2 הגיעו לישראל (צילום: ספורט 5)
אלפא רומיאו ג'וליה תלתן סופר-ספורט: רק 2 הגיעו לישראל|צילום: ספורט 5
אלפא רומיאו
יבואנית אלפא רומיאו זכתה למספר הקצאות בודדות למהדורה מגובלת בשם Quadrifoglio Super Sport  שממנה ייוצרו 275 יחידות לג'וליה ו-175 לסטלביו. לישראל יגיעו שתי הקצאות בלבד מדגם הג'וליה. הג'וליה תלתן מצוידת במנוע V6 בנפח 2.9 ליטר ובהספק של 520 כ"ס (+10 כ"ס), דומה לגרסה "הרגילה" שלה, כשהכוח עובר דרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים אל הגלגלים האחוריים וכולל גם דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה, אך הפעם כזה משופר שהגיע מגרסת ה-GTA מוכוונת המסלול ומערכת פליטה משודרגת של אקרפוביץ'.

בנוסף הייחודית של גרסה זו במספר פריטים עיצוביים כגון רקע התלתן במשולש הפך שחור, קליפרים שחורים, ישנן תוספות קרבון ב-V המוכר שבסבכה הקדמית ובמראות הצד, כמו גם אופציה לגג עשוי קרבון. גם בפנים הרכב נמצא עיצוב דמוי קרבון בלוח המחוונים, בדלתות ובקונסולה המרכזית, רקמת לוגו Super Sport במשענות הראש ועוד. והמחיר? מ-810,990 שקל, תוספת נאה של 81,000 שקל לעומת הג'וליה תלתן "הרגילה" (729,990 שקל).
ריינג' רובר איווק המחודש. גם הדיסקברי ספורט התחדש (צילום: ספורט 5)
ריינג' רובר איווק המחודש. גם הדיסקברי ספורט התחדש|צילום: ספורט 5

לנד רובר
המזרח, יבואנית לנד רובר, החלה בשיווק מתיחות הפנים של ריינג' רובר איווק ושל לנד רובר דיסקברי ספורט, זאת לצד גרסת כניסה חדשה לדיפנדר 110. האיווק מתחדש בעיקר בתא הנוסעים שכולל כעת מערכת מולטימדיה חדשה בגודל "11.4 וישווק בשלב זה ברמת הגימור S בגרסת P200 בעלת מנוע 2.0 ליטר בהספק של 200 כ"ס ומחירה יעמוד על 389,100 שקל.

הדיסקברי ספורט (7 מושבים) עבר טיפול דומה ומוצע כעת בגרסאות בנזין או דיזל בנפח 2.0 ליטר והספק של 200 כ"ס, כ"א. שתיהן ברמת הגימור "דיינמיק SE" וכוללות רשימת אבזור מכובדת ומערך בטיחות מקיף (בגרסת הדיזל ישנן גם מצלמות היקפיות ואופציה לחימום מושבים קדמיים), כשהמחיר מתחיל ב-472,700 שקל.

הדיפנדר הקשוח יציע כעת גרסאת כניסה חדשה לתצורת ה-110 עם 5 מקומות ישיבה במחיר של 540,300 שקל, הכוללת בנוסף לאבזור השטח (חבילת Off-Road עם נעילת דיפרנציאל, צמיגי AT ועוד) גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, ריפוד דמוי עור ייעודי קל לניקוי, מצלמות היקפיות , משטח טעינה אלחוטי חישוקי "19 ועוד.

כמו כן הצטרפה רמת ביניים בשם X-Dynamic SE לגרסאות ה-110 עם 7 מושבים וה-130 עם 8 מושבים שתוצע בגרסת הדיזל 250 ובה נמצא בנוסף לחימום גם קירור במושבים, מראה פנימית מבוססת מצלמה ועוד. מחיר גרסה זו עומד על 729,500 שקל (110) ו-766,000 שקל (130).

אחרון חביב הוא הדיסקברי 5 שחזר למלאי בגרסת הדיזל 250 וברמת הגימור "דיינמיק SE" ובמחיר של 711,000 שקל, המשקף התייקרות של כ-27 אלף שקל.

 

בנוסף, טורניר הטניס של ווימבלדון יעבור אחרי שנים עם דגמי יגואר לדגמי לנד רובר, ולא פחות מכך עם דגמי ריינג' רובר PHEV. כאשר צי המכוניות שיעמוד לרשות המארגנים של הטורניר לטובת שינוע ספורטאים ובעלי תפקידים אחרים יכלול את דגמי הפלאג אין של ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט שמצוידים בסוללה המאפשרת טווח של 120 ק"מ וכדי לשמור על האווירה הירוקה של הטורניר, מוקמו עמדות באזורי מגרשי התחרות ובתי המלון.