צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

ב.מ.וו i4 החשמלית הוצגה לראשונה באמצע 2021 ורמזה בכבדות על גרסת הגראן קופה של סדרה 4 החדשה שהגיע כשבוע לאחר החשמלית. כעת, העבירה אותן יצרנית היוקרה הבווארית מקצה שיפורים. תחילת השיווק הרשמי מתוכננת לחודש יולי, בשווקים החשובים ביותר עבור ב.מ.וו (ארה"ב, גרמניה, בריטניה וסין). מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-i4 וסדרה 4 גראן קופה צפויות להגיע ארצה בתחילת 2025.

עיצוב
מבחינה חיצונית נפגוש בגימור חדש לחלקה המרכזי של סבכת הכליות בעלת מסגרת כרום מט או שחור מבריק, פגושים עדכניים, פתחי מפלט גדולים יותר בקוטר 100 מ"מ, חתימת תאורה חדשה לפנסים הקדמיים ונוספה אופציה לתאורת אחורית בסגנון זו של ה-M4 CSL, ישנם גם חישוקים בעיצוב חדש ("19 ו-"20) וצבעים חדשים למרכב. אין שינוי בממדים.

מבפנים ישנו הגה בעיצוב חדש (בעיקר בחלקו המרכזי), עדכון לפתחי המיזוג הצידיים וכאלו חדשים במרכז, גלגלת שליטה מעודכנת למולטימדיה שעברה למערכת ההפעלה BMW 8.5 ואפשרות התקנת eSIM ברכב ולבצע תשלומים לחניה או בתחנות דלק, ואת ידית ההילוכים המסורתית מחליף בורר קטן ובנוסף ישנם חומרים, גימורים ושילובי צבעים חדשים בתא הנוסעים.

תאורת לד אחורית בסגנון ה-M4 CSL (צילום: ספורט 5)
תאורת לד אחורית בסגנון ה-M4 CSL|צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
אל ההיצע החשמלי של ב.מ.וו i4 מצטרפת גרסת xDrive 40 בעלת הספק של 401 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, כאשר טווח הנסיעה עומד על 444-548 ק"מ. לצידה אין שינוי בשא הגרסאות: eDrive35 (286 כ"ס), eDrive40 (340 כ"ס) ו-M50 xDrive (544 כ"ס).

אין שינוי בקיבולת הסוללות עם 83.9 קוט"ש או 70.2 קוט"ש ב-eDrive35. המטען הפנימי הינו 11 קילוואט ואילו טעינה מהירה אפשרית בקצב של 205 קילוואט או 185 קילוואט ב-eDrive35.

בסדרה 4 גראן קופה, תיבת 8 הילוכים אוטומטית Steptronic Sport סטנדרט בכל הגרסאות ובהתאם בכולן יש גם מנופי שליטה מאחורי ההגה. אין שינוי בהספקי יחידות ההנעה, עם 420i (184 כ"ס), 430i (245 כ"ס), M440i (374 כ"ס) וגרסאות הדיזל 420d (190 כ"ס) או 430d (286 כ"ס), כאשר שלושת האחרונות זכו לתוספת מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט.