צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
סיטי טרנספומר CT-2 - עיצוב חדש (צילום: ספורט 5)
סיטי טרנספומר CT-2 - עיצוב חדש|צילום: ספורט 5

בתחילת השנה הוזמנו למשרדי חברת "סיטי טרנספורמר" בישראל להתרשמות ונהיגה קצרה באב הטיפוס CT-1, שכבר אז לא היה דגם חדש והוצג ב-2021, אך מנהלי החברה והעומד בראש ד"ר אסף פורמוזה אפשרו לנו הצצה אל שרטוטים והדמיות של דגם הייצור, ה-CT-2 וכעת הוא קרם עור וגידים, או דיפוני פלסטיקה וחוטי חשמל אם תרצו, והוצג אחר כבוד באיטליה, כאשר תחילת הייצור מתוכננת לרבעון האחרון של 2026 במחיר של 16 אלף יורו (לפני מיסים), כאשר כיום המחיר בארץ יעמוד על כ-90 אלף שקל, אלא אם יהיו הטבות מס לקטגוריה זו.

במסגרת אותו תכנון עתידי ל-CT-2 השקיעו עובדי החברה בתכנון ארגונומיה חדשה לתא הנוסעים בסגנון 1+1 (הנוסע יושב מאחורי הנהג), שיפרו את מנגנון ההרחבה כך שיאפשר כניסה ויציאה קלה יותר בכל מצב, צמצום רעש התפעול של אותו מנגנון, כוונונים כאלה ואחרים ליחידת ההנעה ומתלים וכמובן עיצוב מושך יותר פרי צוות העיצוב בראשותו של אייל קרמר שהינו גם שותף-מייסד של סיטי טרנספורמר.

מתקפל לרוחב של מטר אחד בלבד (צילום: ספורט 5)
מתקפל לרוחב של מטר אחד בלבד|צילום: ספורט 5

מידות
מידותיה של ה-CT-2 קטנטנות, כיאה למעמדה כרכב עירוני שתפקידו לתפוס כמה שפחות מקום, כך שהוא לא רק יוכל לחנות אנכית למדרכה כמו סמארט פורטו למשל, אלא אפילו להיכנס בין סימוני חניית אופנועים. לשם השוואה מול יונדאי i10, אורכה של ה-CT2 עומד על 250 ס"מ בלבד (קצרה ב-117 ס"מ), רוחבה עומד על 100 ס"מ במצב הסגור ועד 130 ס"מ במצב הפתוח (צרה ב-68-38 ס"מ, בהתאמה), גובהה עומד על 150 ס"מ (גבוהה ב-2 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 180 ס"מ בלבד (קצר ב-62.5 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 75 ליטר, אך אם המושב האחורי אינו בשימוש תגיעו ל-450 ליטר (או 500 ליטר אם תסירו אותו).

משקלה העצמי של ה-CT2 עומד על 450 ק"ג בלבד (משקל כולל 750 ק"ג), עם חלוקת משקל של 50:50. קוטר הסיבוב אגב עומד על 8.2-8.5 מטר, במצב פתוח/סגור (1.6-1.3 מטר פחות מה-i10).

5 שניות ל-50 קמ
5 שניות ל-50 קמ"ש ועד 90 קמ"ש במצב הפתוח|צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
סיטי טרנספורמר CT-2 מצוידת ב-2 מנועים חשמליים, אל תצפו כאן לביצועים מסמרי שיער והנעה כפולה, שכן הם צנועים, קטנים ושוכנים בגלגלים האחוריים, וההספק המשולב עומד בין 15 קילוואט (20.4 כ"ס) ל-22 קילוואט (29.9 כ"ס) במצב Boost.

במצב הסגור, העירוני, מהירות הנסיעה מוגבלת ל-40 קמ"ש ובמצב הבין-עירוני, הפתוח, המהירות המרבית מגיעה ל-90 קמ"ש. מ-0 ל-50 קמ"ש תגיעו בתוך 5 שניות, זמן הולם לתנועה עירונית.

הסוללה (ליתיום) בקיבולת 15 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 180 ק"מ בין טעינות או 120 ק"מ אם תיסעו עם מיזוג. טעינה (3.3 קוט"ש) מ-0% ל-100% אורכת 4 שעות וחצי.

אבזור
בתא הנוסעים של ה-CT-2 ישנו חימום ומיזוג, בקרת שיוט, ממשק סנכרון לטלפון הנידיד, בלם חניה חשמלי, מערכת שמע של Morel וחישוקים בקוטר "15 עטופים צמיגים בגודל 135/70.

תחום הבטיחות כולל מערכת ABS ו-ESP, כרית אוויר לנהג, מערכת התרעת התנגשות מלפנים והתרעת רכב בשטח מת.