צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
שאב השראה מהקונספט SEVEN (צילום: ספורט 5)
שאב השראה מהקונספט SEVEN|צילום: ספורט 5

יונדאי חשפה את ה-SUV הגדול והחשמלי שלה, ששאב השראה מהקונספט SEVEN שהוצג בשלהי 2021. יונדאי איוניק 9 יוצג לציבור בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח מחר, 22 בנובמבר, כאשר המכירות בקוריאה ובארה"ב יחלו במחצית הראשונה של 2025, כאשר לישראל הוא צפוי להגיע רק ב-2026.

עיצוב הפנים מוכר מהאיוניק 5. יונדאי ממשיכים לשמור על פקדים פיזיים (צילום: ספורט 5)
עיצוב הפנים מוכר מהאיוניק 5. יונדאי ממשיכים לשמור על פקדים פיזיים|צילום: ספורט 5
עיצוב ותא נוסעים
יונדאי איוניק 7 שאב לא מעט מאפיינים מה-SEVEN וזוכה לעיצוב ייחודי, כאשר בחזית המעוגלת יחסית נפגוש את תאורת הפיקסלים המוכרת של דגמיה ובתחתית הפגוש הקדמי נמצא פתחי אוויר אקטיביים. קו הכתפיים מודגש וקו החלונות האחורי עולה מעלה, בדומה לאותו קונספט, ויוצעו חישוקים קלים במידה של "19 עד "21. מאחור, מסגרת הפיקסל בולטת יותר מהשמשה האחורית ויוצרת מעיין ספוילר בקו אחיד עם הגג. כמו כן יונדאי עושים לראשונה שימוש באלומיניום לחלקי מרכב שונים כמו הכנפיים, זאת לשם צמצום משקלו של הרכב.

האיוניק 7 מבוסס פלטפורמת E-GMP החשמלית של קונצרן יונדאי המשמשת את קו החשמליות העדכני של הקונצרן כמו למשל איוניק 5 ו-6, ג'נסיס GV60, קיה EV6 ו-3, ואילו מיודענו הוא כמובן אחיו של קיה EV9 שכבר נמכר בישראל, ובהתאם הממדים קרובים. אורכו 5.06 מ', רוחבו 1.98 מ', גובהו 1.79 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 3.13 מ'. כאשר כל המושבים במקומם, תא המטען מאפשר 620 ליטר (עד גובה הגג) ועוד 88 ליטר בתא המטען הקדמי (52 ליטר בגרסאות ההנעה הכפולה).

בפנים, הקו העיצוב מוכר מהאיוניק 5 למשל, קווים אופקיים, ניקיון עיצובי תוך שמירה על פקדים פיזיים לבקרת האקלים ולפונקציות נוספות. יש כאן לוח מחוונים "12 ולצידו מסך מולטימדיה בגודל זהה, השוכנים בכפיפה אחת בדומה לאיוניק 5 למשל, ויונדאי תציע ללקוחות אפשרויות שדרוג "דיגיטליות" לרכישה מהחנות המקוונת – FoD – Features on Deamnd, כמו למשל רכישת אנימציות תאורה שונות, אמאזון מיוזיק ו"סאונדקלאוד". בדומה לדגמים חשמליים אחרים של יונדאי, גם כאן לארבעת הנורות שעל טבור ההגה פונקציות שונות כמו הצגת מצב הסוללה או התרעות שונות, את מערכת השמע תוכלו לשדרג לאחת של Bose עם 14 רמקולים ובהתאם לשוק, יוצעו גם מראות צד דיגיטליות עם מסכים פנימיים בגודל "7.

בין הנהג לנוסע נמצא קונסולה "אי האוניברסילי" 2.0, הנעה על מסילה למרחק של 19 ס"מ ולה נפח אחסון של 5.6 ליטר בחלקה העליון ו-12.6 ליטר בחלק התחתון. מערכת העיסוי במושבים הינה מתקדמת יותר ומשלבת גם רטט ואילו המושבים בשורה השנייה מסתובבים. בגרסאות בעלות גג פנורמי ישנו פתח מיזוג נוסף בגג, ובכך מקווה יונדאי למנוע את חימום תא הנוסעים כאשר הזכוכית חשופה. פריט נוסף הוא תא סטריליזטור UV, בוא תוכלו "לנקות" מוצרים קטנים כמו הטלפון הנייד, ארנקים וכדומה.

יחידות הנעה
יונדאי איוניק 9 יוצע בשלב זה בשלוש גרסאות הנעה, עם מערכת חלוקת מומנט וקטורית. לגרסת ה"לונג ריינג'" עם הנעה האחורית הספק העומד על 218 כ"ס, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.4 שניות.

בגרסת ההנעה כפולה מתווסף מנוע קדמי בהספק נוסף של 95 כ"ס, שבנוסף לשיפור האחיזה גם מקצר את ההאצה ל-100 קמ"ש ל-6.7 שניות.

לגרסת ה"פרפורמנס" יש כבר מנוע קדמי חזק יותר, כמו האחורי, בהספק של 218 כ"ס, ובהתאם האצה ל-100 קמ"ש מהירה יותר ומסתיימת לאחר 5.2 שניות.

אגב, בגרסאות ההנעה הכפולה כושר הגרירה עומד על 2.5 טון ולאיוניק 9 מערכת זיהוי משקל נגרר ובהתאם שומרת על העברת כוח שווה בין הציר הקדמי והאחורי לטובת ביצועים מיטביים.

שלושת הגרסאות הללו מצוידות בסוללה בקיבולת של 110.3 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 620 ק"מ (בגרסת ההנעה האחורית). טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 350 קילוואט, כך שהסוללה הענקית תיטען מ-10% ל-80% ב-24 דקות בלבד.

עוד בענייני חשמל, לשקעי ה-USB-C מאחור הספק של 100 וואט והם ניזונים מסוללת הרכב ולא ממצבר ה-12 וולט, זאת בנוסף לטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל שונים.