צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
האם זו ה-GTI בנזין האחרונה? (צילום: ספורט 5)
האם זו ה-GTI בנזין האחרונה?|צילום: ספורט 5

פולקסווגן גולף היא כבר יותר ממכונית, בטח לאורך 8 הדורות שלה מאז 1974. הגולף GTI, גם היא אייקון בפני עצמו, מלווה אותה לאורך הדרך, כאשר ביוני השנה הציגה את מתיחת הפנים לספורטיבית הקומפקטית שכעת מגיעה לישראל, אך אם בתחילת השנה עוד יכולתם לרכוש את ה-GTI במחיר של 255 אלף שקל, כעת המחיר מתייצב על לא פחות מ-300 אלף שקל – האם מדובר רק בתוספת של 20 כ"ס בעלות של 45 אלף שקל? או שישנן עוד תוספות? אלו ההבדלים מהדגם היוצא:

יחידת הנעה
יחידת ההנעה המוכרת בנפח 2.0 ליטר חוזקה בתוספת של 20 כ"ס ומתייצבת על 265 כ"ס, בדומה לסקודה אוקטביה vRS המחודשת שטרם נחתה כאן. השידוך עודנו להנעה קדמית ותיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0.3 שניות ועומדת על 5.9 שניות. צריכת הדלק המשולבת השתפרה בחצי ק"מ לכל ליטר, עומדת על 13.8 ק"מ לליטר.

לא רק חזקה יותר, גם מאובזרת יותר, וגם יקרה יותר (צילום: ספורט 5)
לא רק חזקה יותר, גם מאובזרת יותר, וגם יקרה יותר|צילום: ספורט 5

אבזור ובטיחות
לגולף GTI המחודשת מסך מולטימדיה חדש בגודל "12.9 הכולל ממשק הפעלה חדש, בדומה לזה שפגשנו בדגמים נוספים של הקונצרן (לעומת "8 בדגם היוצא). עוד התחדשה במצלמות היקפיות (רוורס בלבד בעבר), תצוגה עילית, מערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 10 רמקולים (מערכת לא ממותגת עם 7 רמקולים בעבר), הגה מחומם, תאורת מטריקס-לד (תאורה אדפטיבית) ומתלים אדפטיביים.

כל אלו מצטרפים לריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושב נהג מתכוונן חשמלית כולל זיכרונות, בקרת אקלים תלת-אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי כמובן ("10.25), גג פנורמי וחישוקי "18.

תחום הבטיחות נותר מקיף וכולל את כל המערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל סיוע למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעת פתיחת דלת, התרעת עייפות ותוספת של 3 כריות אוויר לכדי 9 בסך-הכל.

האם תוספות 20 כ"ס, האבזור המשודרג, המתלים האדפטיביים, וקיזוז 3 עשיריות שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש שווים את תוספת המחיר? במהלך 2023 נמכרו 63 יחידות של גולף GTI ועוד 5 יחידות בתחילת 2024, זאת לעומת 165 יחידות של קופרה פורמנטור VZ (טרום מתיחת הפנים עם 310 כ"ס) ועוד 202 יחידות ב-2024 (נכון לחודש ספטמבר). גם אם נשווה זאת לקופרה לאון בעלת 300 כ"ס, ממנה נמכרו 62 יחידות ב-2023 ועוד 85 יחידות ב-2024 (נכון לחודש ספטמבר), אין לנו ספק שעומדת בפני הגולף GTI משימה קשה ולא פשוטה בכלל, כזו שתהפוך אותה רק למכורים לדבר, בדומה למצבה של הונדה סיוויק Type R שאף יקרה ממנה ב-46 אלף שקל.