צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
העיצוב לא לטעם כולם (צילום: ספורט 5)
העיצוב לא לטעם כולם|צילום: ספורט 5

לפני קצת פחות מחצי שנה חשפה ב.מ.וו את הדור הרביעי של סדרה 1, הקומפקטית היוקרתית, כ-5 שנים מאז הדור הקודם. נראה היה זה יותר כמתיחת פנים מקיפה מאשר דור חדש לגמרי, אך בב.מ.וו מכנים את הדור הנוכחי F70 (דור שלישי מכונה F40), שכן למרות השימוש באותה הפלטפורמה, העיצוב החיצוני עודכן (לא לטעם כולם), תא הנוסעים שודרג והמנועים ותיבות ההילוכים עודכנו גם הם. רוצים לראות מה השתנה? כנסו >>>

כעת, החלה דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, בשיווקה של סדרה 1 החדשה, בגרסת ה-120 (ללא האות i שסימנה עד כה את מנועי הבנזין ועברה לשמש את ההנעות החשמליות בלבד) במחיר כניסה של 250 אלף שקל, המהווה התייקרות של 30 אלף שקל ועד כ-65 אלף שקל התייקרות לגרסת ה-M135 ממנה גם הספקנו להתרשם בהשקה.

תא נוסעים משודרג ויותר מערכות בטיחות (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים משודרג ויותר מערכות בטיחות|צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
תחילה תשווק ב.מ.וו את גרסאות ה-120, העושות שימוש במנוע ה-1.5 ליטר המעודכן, זה שזכה לתמיכה מיקרו-היברידית, ומספק כעת 170 כ"ס (156 כ"ס למנוע הבנזין, שלעצמו חזק ב-20 כ"ס לעומת ה-118i היוצא). ההנעה קדמית והשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים כבעבר. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות (שיפור של 0.7 שניות לעומת ה-118i) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.9-16.6 ק"מ לליטר (תלוי רמת גימור), ללא שינוי משמעותי מהדור היוצא.

בנוסף תוצע ה-M135 xDrive ולה מנוע בנפח 2.0 ליטר והספק של 300 כ"ס (6 כ"ס פחות מהדור הקודם), כאשר הפעם השידוך הוא לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ולא אוטומטית עם 8 הילוכים כבדור היוצא. ההאצה ל-100 קמ"ש איטית בעשירית השנייה בלבד ועומדת על 4.9 שניות, ואילו צריכת הדלק עומדת על 12 ק"מ לליטר, שיפור חצי ק"מ לכל ליטר.

מהיבואנית מסרו כי בעתיד תגיע גרסת כניסה מוזלת יותר, ה-116, שלה מנוע 1.5 ליטר, ללא סיוע מיקרו-היברידי, ובהספק של 122 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות.

רמות גימור
לסדרה 1 בגרסת ה-120 יש שלוש רמות גימור. גרסת הכניסה "פיור" כוללת פריטים כגון מפתח חכם ודיגיטלי, לוח מחוונים דיגיטלי "10.7 ומסך מולטימדיה "10.25 עם ממשק הפעלה חדש, מערכת ניווט מקורית, משטח טעינה אלחוטית, חיישני חנייה היקפיים ומצלמת רוורס, מראות פנים וצד נהג נגד סנוור, חישוקי "17 ואופציה לצביעה דו-גונית (גג שחור).

מערך הבטיחות מקיף וכולל למשל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל סיוע למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה בצומת כולל בלימת חירום, סיוע התחמקות ממכשול, תאורת אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מניעת האצה פתאומית ובלימה בנסיעה לאחור במהירות חניה, התרעה למניעת פגיעה מאחור והתרעת עייפות.

גרסת הביניים "אסנס" משדרגת את הרשימה עם ריפוד עור סינטטי, מושבי ספורט קדמיים מתכווננים חשמלית וזיכרונות למושב הנהג וחישוקי "18.

ל-M-ספורט הבכירה קו עיצוב חיצוני ופנימי ספורטיבי יותר הכולל בין היתר ריפוד אלקנטרה משולב עור סינטטי עם תפירה כחולה, תפירה בצבעי M למסגרת לוח המחוונים, גימור פנים אלומיניום ומואר, דיפון תקרה שחור, גג פנורמי, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 12 רמקולים, חישוקי "18 בעיצוב ספורטיבי, ואולי חשוב אף יותר - פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מתלים אדפטיביים ומערכת היגוי M-Sport.

ב-M-ספורט פרו, המוצעת רק ב-M135, תמצאו סוף סוף פתחי מיזוג לאחור, וגם מושבי M-Sport הכוללים גם חימום ותמיכת גב תחתון ורוחב מושבים מתכווננים חשמלית, הגה M עם תפירה תואמת ופס מרכוז אדום, חגורות בטיחות M, ספוילר אחורי ומראות צד M, סבכת הכליות, פנסים, קצות המפלט והדיפיוזר מושחרים, מערכת פליטה M-Sport עם 4 יציאות וחישקוי "19 המאכלסים בלמי M-Sport עם קליפר 4 בוכנות מלפנים ובצביעה אדומה.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה – מחירון:
ב.מ.וו סדרה 1 (120) ברמת גימור Pure תעלה 249,900 שקל
ב.מ.וו סדרה 1 (120) ברמת גימור Essence תעלה 269,900 שקל
ב.מ.וו סדרה 1 (120) ברמת גימור M-Sport תעלה 289,900 שקל
ב.מ.וו סדרה 1 (M135 xDrive) ברמת גימור M-Sport Pro תעלה 439,900 שקל