צילום: Getty Images (צילום: ספורט 5)
צילום: Getty Images|צילום: ספורט 5
sportFive1531054 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

1. מאיגרא רמא לבירא עמיקתא
מניצחון ראשון להמילטון במרוץ הספרינט לפסילה כפולה של מכוניות הסקודריה מהמרוץ המלא, אין נפילה חדה מזו בתוך יום. מה שנראה היה כסנונית ראשונה של תחרותיות מצד פרארי במרוץ הספרינט (ויכול היה להראות טוב יותר אם לקלר לא היה נרדם בהקפה הראשונה ונותן לראסל לשדוד אותו) התגלה כחוסר מקצוענות במרוץ עצמו. לטעות בכקילו משקל במכונית של לקלר זו טעות בזיונית, אבל לטעות גם בגובה המכונית של המילטון מראה שמדובר בביזיון רוחבי בגראז' ובתחומים שונים. מכה כפולה כזו הינה קטלנית לשאיפות אליפות היצרנים של פרארי, שלא לדבר על אליפות הנהגים, ולמרות שכרגע זה נשמע מצחיק לדבר על פרארי ועל אליפות במשפט אחד, הרי ש...

2. רמות הביצועים לא רק צמודות בין הקבוצות, אלא הפכפכות
דירוג הביצועים נראה כמקלארן בראש, אחריהם מרצדס ורדבול ופרארי בסדר הזה. אלא שהצמיגים החדשים של פירלי לעונה, מכניסים אלמנט של חוסר וודאות, כי מכונית שהייתה רביעית רגע אחד יכולה פתאום לגנוב פול פוזישן לספרינט כמו המילטון.

מבין 4 הקבוצות המובילות, פרארי היא זו שעשתה את השינויים המכניים הדרסטיים ביותר, ובהחלט רואים זאת בחוסר ההבנה שלהם את המכונית, אבל ייתכן שדירוג הביצועים יתהפך פעמים רבות, במיוחד תלוי מאפייני מסלול, טמפרטורה וסוג הצמיגים שפירלי יביאו. בשנה שעברה דובר רבות על הצורך של הנהגים לחמם בצורה תואמת בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים, אבל אם בעונה שעברה זה היה נראה כמו עבודה קשה, הרי שהעונה הזו זה נראה כמו מלאכת כישוף אם לא עניין רנדומלי לחלוטין. ועדיין יש נהגים שאפשר לסמוך עליהם שיצליחו יותר מאחרים. אם בסוף המרוץ ורשטאפן עקף את לקלר ושוב הראה שאסור להספיד אותו, הרי שלעניות דעתי, משני המרוצים הראשונים עולה הנהג המפתיע של פתיחת העונה...

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

sportFive1531056 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
3. ג׳ורג׳ ראסל בשקט יחסית, מפתיע אותי עם ביצועים מצוינים
נכון שקשה להשוות אותו לאנטונלי, אבל אני גם לא משווה את ורשטאפן ללאוסון. מרצדס מציגים מכונית שלפחות בידי ראסל, נראית כמהירה ביותר אחרי המקלארן בתנאים יבשים. עכשיו ג׳ורג׳ יצא מצילו של המילטון ומוכיח שהוא יכול להיות נהג מוביל בקבוצת הצמרת. בלחש נגיד, שלמרות שראסל לא ״קול״ כמו לנדו, הרי שבעיני, מבחינת פוטנציאל, הוא לכל הפחות משתווה אליו ולא משנה עד כמה קל יותר לאהוב את נוריס.

4. מקלארן
הכל "יופי טופי" כשמובילים בביצועים ויש שני נהגים שמסוגלים לנצח כל מרוץ, אבל אם יקרה מהפך כפי שכתבתי אחרי אוסטרליה, וורשטאפן יהיה המהיר ביותר בכל סופ״ש, האם חלוקת הנקודות בין לנדו לפיאסטרי, לא תתגלה כבכיה נוספת לדורות? ניתן להגיד שתקלת הבלמים של לנדו בסוף המרוץ מנעה מחשבה על החלפת מיקום הנהגים. למעשה, תקלות בלמים נוטות להחמיר באופן לא לינארי, כך שלנוריס היה מזל רב כנראה, ולמעשה בדירוג למרוץ ובמרוץ פיאסטרי נתן הצגה של נהג שלא רק יודע שהוא נלחם על אליפות, אלא של אחד שלא אכפת לו משום דבר אחר. מבחינה מנטלית, פיאסטרי קשוח מלנדו, אבל כמה יותר קל לאהוב את נוריס...
5. לכל אחד יש נהג חביב
בוודאי שראוי לציין את הביצועים של אוקון והאס למשל, אבל אני חושב שאני לא לבד בתחושה שהמרוצים בסין היו טקטיים מאד, כאשר השמירה על הצמיגים הייתה מעל הכל. נהיגה טקטית כזו תמיד הייתה בפורמולה 1, למרות שלכאורה מדובר בסוג המרוצים, שבו רק המהירות המקסימלית משנה. מהרגע שהתדלוקים במהלך המרוץ נאסרו, הנהגים והקבוצות צריכים להתמודד עם שימור הצמיגים, ואם בימי התדלוק ניתן היה לשפשף עיניים במהלך המרוץ כאשר שומאכר היה עושה הקפת דירוג אחת אחרי השנייה, הרי שבתקופת פרוסט וסנה, ראיתם מאבקי ענקים, וחלק מהניצחונות הגדולים ביותר של סנה הושגו דווקא כאשר שמר על הצמיגים ולא החליף אותם.

ועם זאת, בתקופות עבר, הייתה זו הבחירה של הנהגים מתוך התרכובות שהכריעה, אבל כיום אני חושש שפירלי כאילו עושים דווקא, ומביאים תרכובות רכות מדי למרוצים. זאת לא קונספירציה, כי יצרן הצמיגים קודם כל לא רוצה לראות תקלות צמיגים, אז מדובר בבחירה מסוכנת קצת עבור פירלי, אבל לדעתי מאחר ופירלי קובעים את לחץ הצמיגים המינימלי, ולאור מבנה הצמיגים המוקשח, אני חושב שפירלי פחות מסתכנים בפאנצ'רים, אלא פשוט יוצרים בצורה מלאכותית בלגן לקבוצות. מצד אחד זה יותר הפתעות טובות כמו בדירוג לספרינט, אבל מצד שני זה מכריח כל נהג לחשוב על שימור צמיגים מהפנייה השנייה / שלישית ועד לסוף המרוץ...