צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
הדור השלישי של פיג`ו 5008, שהחל דרכו כמיניוואן בדור הראשון, הוצג לפני שנה וכעת נחת בישראל. ה-5008 החדש מבוסס על פלטפורמת STLA Medium כמו ה-3008 ומציג צמיחה חשובה בממדים (עוד 15 ס"מ לאורך ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים ותא מטען שצמח ב-49 ליטר ל-259 ליטר). מחיר הכניסה עומד על 209 אלף שקל, נמוך ב-7,500 שקל מגרסת הכניסה של סקודה קודיאק למשל, אך עדיין יקר יותר משתי גרסאות הכניסה של מיצובישי אאוטלנדר בכ-17,000-4,000 שקל. מה עוד חשוב להכיר על הג`יפון 7 מקומות החדש?
מנוע בנזין 1.2 ליטר חדש (136 כ“ס) או חשמלי (210 כ“ס) עם 474 ק“מ בי (צילום: ספורט 5)
מנוע בנזין 1.2 ליטר חדש (136 כ“ס) או חשמלי (210 כ“ס) עם 474 ק“מ בין טעינות|צילום: ספורט 5
יחידות הנעה
פיג`ו 5008 החדש יוצע עם הנעת בנזין מיקרו היברידית והנעה חשמלית מלאה. לזו הראשונה מנוע 1.2 ליטר חדש, המספק 136 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 17.2-16.9 ק"מ לליטר (תלוי רמת גימור).

יחידת ההנעה השנייה, החשמלית, עושה שימוש במנוע קדמי בעל הספק של 210 כ"ס ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות. למנוע זו משודכת סוללה בקיבולת 73 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 474 ק"מ. מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 160 קילוואט כך שתמתינו כ-30 דקות מ-20% ל-80%.

נציין כי בעולם מוצעות גם הנעות היברידיות-נטענות (195 כ"ס ו-82 ק"מ חשמליים) לצד גרסה חשמלית עם טווח מוגדל (סוללת 93 קוט"ש ו-660 ק"מ בין טעינות).
רמות גימור
ה-5008 יוצע בשתי רמות גימור בלבד, גרסת הכניסה "אלור" למעשה דומה ל"פרימיום" מעברו, ומציע רשימת אבזור נאה הכוללת לוח מחוונים ומסך מולטימדיה "10 כל אחד המחוברים להם יחדיו, כולל קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות וחיישנים היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, בקרת אקלים תלת אזורית, מראה נגד סנוור, וילון בחלונות האחוריים, ריפוד בד משולב עור, חישוקי "19 ועוד.

בבטיחות נמצא כמובן את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים מורחב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת ואורות גבוהים אוטומטיים.

כמו כן ניתן לשדרג בתוספת תשלום (3,000 שקל) לחבילת מולטימדיה הכולל מסך תצוגה אחיד בגודל "21, פאנל שליטה דיגיטלי עם קיצורי דרך, עוד 3 שקעי USB ותאורת אווירה. וכן גם תוספת לגג פנורמי (6,000 שקל).
רמת הגימור GT כוללת את כל המתואר לעיל, כולל חבילת המולטימדיה והגג הפנורמי, ובנוסף מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מערכת כניסה קלה למושב הנהג, ריפודי עור נאפה, מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ועם מערכת עיסוי, חימום במושבי השורה השנייה, תאורת פיקסל לד, תא מטען חשמלי, שמירת מרכז נתיב בבקרת השיוט, חישוקי "20 בגרסה החשמלית, צביעה דו גונית ועוד.

פיג`ו 5008 החדש – מחירון:
פיג`ו 5008 מנוע 1.2 ליטר Allure יעלה 208,990 שקל
פיג`ו 5008 מנוע 1.2 ליטר GT יעלה 228,990 שקל
פיג`ו 5008 חשמלי GT יעלה 294,990 שקל