צילום סטילס: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום סטילס: רן סגל|צילום: ספורט 5
4 יחידות הנעה: מ-231 כ“ס ועד 531 כ“ס ועד 540 ק“מ של טווח נסיעה (צילום: ספורט 5)
4 יחידות הנעה: מ-231 כ“ס ועד 531 כ“ס ועד 540 ק“מ של טווח נסיעה|צילום: ספורט 5

שלמה מוטורס, יבואנית BYD בישראל, החלה בשיווק ה-Sealion 7 – רכב פנאי בסגנון קופה, המתחרה בטסלה מודל Y, דיפאל S07, קופרה טווסקאן, פולקסווגן ID.5 וגם מול אקספננג G6, שכן אריה הים החדש מקפיץ את הרמה של דגמי BYD עם אווירת פרימיום. מבחינת ממדים הוא גדול במעט מה-G6 – ארוך ב-8 ס"מ (4.83 מ`) ובסיס הגלגלים ארוך ב-4 ס"מ (2.93 מ`), אך תא המטען האחורי קטן ב-51 ליטר (520 ליטר) ולצידו יש תא מטען קדמי בנפח 58 ליטר. מאידך, מחיר הכניסה גבוה ב-17 אלף שקל מגרסת הכניסה של ה-G6 ומתחיל ב-219 אלף שקל. מה עוד צריך לדעת על ה-D-SUV קופה החדש?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

יחידות הנעה
BYD סיליון 7 יציע ארבע יחידות הנעה וכולן טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. גרסת הכניסה Boost בעלת הנעה אחורית בהספק של 231 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. לגרסה זו סוללה בקיבולת 71.8 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 440 ק"מ. מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה 150 קילוואט מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% ב-24 דקות.
בהשוואה למשל לגרסת הכניסה של אקספנג G6 שם ההספק גבוה ב-27 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש קצרה ב-0.4 שניות אך טווח הנסיעה קצר ב-5 ק"מ, ואילו המחיר זול ב-17 אלף שקל.

לגרסת הבאה Comfort גם כן הנעה אחורית אך ההספק עולה ל-313 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש מתקצרת ל-6.7 שניות. הסוללה כאן גדולה יותר ובקיבולת של 82.5 קוט"ש שכבר מעלה את טווח הנסיעה ל-482 ק"מ. הספק הטעינה המהירה זהה וזמן הטעינה עומד על 32 דקות (10%-80%).

גרסה נוספת בשם Design מתהדרת בסוללה גדולה במיוחד בקיבולת של 91.3 קוט"ש ולה טווח נסיעה נאה של 540 ק"מ. הספק המנוע זהה, אך לנוכח תוספת המשקל ההאצה ל-100 קמ"ש איטי בשתי עשיריות השנייה. קצב הטעינה המהירה עומד כאן על 230 קילוואט ובכך נשמר זמן טעינה מ-10% ל-80% של 24 דקות.
אם נמשיך בהשוואה ל-G6 נגלה כי גרסאות אלו חזקות ממנו ב-27 כ"ס, כשלגרסת ה"קומפורט" זמן האצה זהה ואילו ה"דיזיין" איטית בשתי עשיריות השנייה. טווח הנסיעה שלהן קצר ב-88 ק"מ ו-30 ק"מ, בהתאמה.

הגרסה הבכירה היא Excellence עם הנעה כפולה והספק משולב של 531 כ"ס כשזמן ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 4.5 שניות. הסוללה זהה ל"דיזיין" אך הטווח מתקצר ל-502 ק"מ.
במקרה זה מול אקספנג G6 "פרפורמנס", אריה הים 7 חזק ב-55 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש איטית ב-4 עשיריות השנייה וטווח הנסיעה קצר ב-48 ק"מ.

רשימת אבזור עשירה כבר בגרסת הכניסה (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור עשירה כבר בגרסת הכניסה|צילום: ספורט 5
רמות גימור
רמת הכניסה "בוסט" עשירה באבוזר וכוללת פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה (מסתובב כמובן) בגודל "15.6, כולל קישוריות לנייד ועדכוני OTA למערכות השונות ברכב, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת דרך מובנית, משטח טעינה אלחוטית 50 וואט מקורר, גג פנורמי (עם וילון, לא נפתח), ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, הגה מחומם, תא מטען חשמלי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, חישוקי "19 ועוד.

גרסאות ה"קומפורט" וה"דיזיין" מוסיפות מושב נהג משופר הכולל זיכרונות וכוונון חשמלי לתמיכת הגב והרגליים ומערכת כניסה קלה, חימום במושבים האחוריים, למראות הצד הטיה אוטומטית בנסיעה לאחור וזיכרון מיקום, תא המטען החשמלי נפתח ללא מגע, תאורת אווירה ומערכת שמע משודרגת של Dynaudio עם 12 רמקולים.

בגרסת ה"אקסלנס" בכירה ישנו ריפוד עור נאפה, תצוגה עילית וחישוקי "20.

לריפוד הפנים אופציה בין שחור לאפור-כחול ונציין כי אין תוספת תשלום על כל אחד מארבעת הצבעים (לבן, שחור, אפור בטון, כחול).

בתחום הבטיחות אין הבדל בין הגרסאות השונות עם מערך בטיחות מקיף וציון 8 המרבי של משרד התחבורה לצד ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. נמצא כאן 9 כריות אוויר, מערכות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מלפנים כולל בלימה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת התנגשות אחורית, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות והיסח דעת נהג.

BYD סיליון 7 – מחירון:
BYD סיליון 7 ברמת גימור Boost יעלה 218,990
BYD סיליון 7 ברמת גימור Comfort יעלה 235,990
BYD סיליון 7 ברמת גימור Design יעלה 244,990
BYD סיליון 7 ברמת גימור Excellence יעלה 262,990

ל-Sealion 7 אחריות ל-6 שנים או 150 אלף ק"מ, על הסוללה 8 שנים או 200 אלף ק"מ ועל מכלולי מערכת ההנעה 8 שנים או 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם). מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 30 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).