צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
הבטיחו שישברו את השיא, וכך היה (צילום: ספורט 5)
הבטיחו שישברו את השיא, וכך היה|צילום: ספורט 5

תשכחו מטסלה מודל S פלייד שהחזיקה בעבר בתואר החשמלית המהירה בנורבורגרינג, או מפורשה טייקן "טורבו GT" שלא הצליחה לשבור את השיא, שכן התואר הזה שייך לרימאק נברה – מכונית העל החשמלית, שקבעה זמן הקפה של 7 דקות וקצת פחות מ-5.3 שניות (7:05.298). אך כעת, קצת פחות משנתיים מאז שנשבר השיא, מגיעים הסינים וכובשים פסגה נוספת, כשמכונית העל של שיאומי, ה-SU7 בגרסת האולטרה הקיצונית שברה את השיא והעמידה זמן של 7 דקות וקצת פחות מ-5 שניות (7:04.957), שהם 3.4 עשיריות השנייה מהר יותר מהשיא הקודם.

שיאומי עשתה זאת כאמור עם ה-SU7 Ultra שצוידה גם בחבילת המסלול. שלושת המנועים שלה מפיקים לא מפחות מ-1,548 כ"ס, היורדים אל כל ארבעת הגלגלים, מצוידת בחלוקת מומנט וקטורית, ומאיצים אותה ל-100 קמ"ש ב-1.98 שניות בלבד! כשהמהירות המרבית מגיע מעבר ל-350 קמ"ש.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

האם “קבוצת המילטון“ יבואנית שיאומי בישראל, באמת יביאו גם את המכוני (צילום: ספורט 5)
האם “קבוצת המילטון“ יבואנית שיאומי בישראל, באמת יביאו גם את המכונית?|צילום: ספורט 5
למרות הביצועים האדירים של השיאומי, השיא עוד רחוק מהמכונית המהירה ביותר ברינג, שהיא לא אחרת ממרצדס AMG One המחזיקה בזמן של 6 הדקות ו-29.09 שניות אותו שיפרה מהשיא שלה עצמה באוקטובר 2024.

ה-One אגב לא חשמלית, אלא היברידית, ומצוידת במנוע V6 מוגדש בנפח 1.6 ליטר, המגיע מחטיבת ה-F1 של היצרנית ומסוגל להגיע ל-11 אלף סל"ד. ההספק המשולב של 1,063 כ"ס מגיע בסיוע מנוע חשמלי המחובר אל מגדש הטורבו ובהספק של 122 כ"ס, מנוע חשמלי נוסף המחובר אל גל הארוכבה בהספק של 163 כ"ס וכמובן שני מנועים חשמליים, המחוברים לכל אחד מהגלגלים הקדמיים, בהספק של 163 כ"ס כל אחד, אלו ניזונים מסוללת 8.4 קוט"ש (המאפשרת, אם ממש תרצו, 18.1 ק"מ חשמליים והיא גם ניתנת לטעינה מהשקע הביתי 3.7 קילוואט). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת "רק" 2.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 352 קמ"ש.
אבל מספיק עם המרצדס, כבודה במקומה (ויש לה חתיכת כבוד). נזכיר כי ב-SU7 אולטרה, חלקי גוף רבים עשויים סיבי פחמן, לא תמצאו דיפונים מפונפנים בתא הנוסעים וגם אין מזגן – הכל בשם הפחתת המשקל, והיא מגיעה ל-1.9 טון בלבד, זאתלצד כנף אחורית קבועה ועוד אי אלו שיפורים אווירודינמיי שיוצרים כוח הצמדה של 2,145 ק"ג. אגב, כבר ביום בו הוצגה ה"אולטרה", רמזו אנשי שיואמי שהם מתכוונים לשבור את שיא ההקפה ברינג. אפשר לצחוק על הסינים עד מחר, אבל את הכבוד הזה מגיע להם.