צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל|צילום: ספורט 5
קרוב מאוד במידותיו לאקספנג G6 (צילום: ספורט 5)
קרוב מאוד במידותיו לאקספנג G6|צילום: ספורט 5

יבואנית זיקר, גיאו מוביליטי (מבית קבוצת יוניון מוטורס) החלה בשיווק רכב הפנאי זיקר 7X, שמתברג בין הזיקר X ל-001 מבחינת תמחור, כשבעתיד צפוי להגיע דגם נוסף של יצרנית הפרימיום הסינית. לפני כשלושה חודשים עוד נהגנו על ה-7X בגרסה האירופאית, ונזכיר כי הוא מבוסס על פלטפורמת SEA, אורכו 4.78 מ`, רוחבו 1.93 מ`, גובהו 1.65 מ` ובסיס הגלגלים עומד על 2.9 מ`.

מדובר אם כך ב-D-SUV ולשם השוואת הממדים מול אקספנג G6, הוא ארוך ב-3.4 ס"מ, רחב בס"מ אחד, גובהו זהה ובסיס הגלגלים ארוך בס"מ אחד. כמו כן לזיקר 7X תא מטען בנפח 616 ליטר (45 ליטר יותר) ובנוסף תא מטען קדמי בנפח 62 ליטר או 44 ליטר בגרסת ההנעה הכפולה. כעת אלו הפרטים על הדגם ורמות הגימור שישווקו בישראל.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

המון אבזור ויש גם גרסת קצה עוצמתית (צילום: ספורט 5)
המון אבזור ויש גם גרסת קצה עוצמתית|צילום: ספורט 5
יחידות הנעה
זיקר 7X יציע 3 יחידות הנעה בהתאם לרמות הגימור. גרסת הכניסה בעלת הנעה אחורית והספק של 422 כ"ס מכובדים מאוד, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות. הסוללה בארכיטקטורת 800 וולט והיא בקיבולת של 75 קוט"ש (סוללת LFP) ומאפשרת טווח נסיעה של 476 ק"מ. המטען הפנימי הוא 22 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 450 קילוואט עם זמן טעינה מ-10% ל-80% ב-13 דקות בלבד.

גרסת הביניים Long Range בעלת מנוע זהה, אך הסוללה בקיבולת של 100 קוט"ש (NCM) וכאן טווח הנסיעה מזנק ל-610 ק"מ, כאשר טעינת DC אפשרית בהספק של 420 קילוואט והיא אורכת 16 דקות (10%-80%).

גרסת הקצה "קריפטון" בעלת הנעה כפולה והספק של 646 כ"ס שמאיצים את ה-SUV ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. הסוללה זהה ל"לונג ריינג`", אך בהתאם לביצועים טווח הנסיעה קצר יותר ועומד על 544 ק"מ. כמו כן לכל הגרסאות פונקציית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
רמות גימור
בהתאם למה שהורגלנו מיצרני הפרימיום הסיניים, גרסת הכניסה Essence מאובזרת היטב וכוללת תאורת מטריקס לד, לוח מחוונים "13.02 ומסך מולטימדיה "16 כולל קישוריות לנייד, שני משטחי טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות עם מצב זקיף (Sentry mode), מצלמה לניטור מצב הנוסעים במושב האחורי, מערכת חניה אוטומטית, ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, עם זיכרונות וחימום, הגה מחומם, מושבים אחוריים מתכווננים חשמלית ומחוממים, בקרת אקלים תלת-אזורית, גג פנורמי (עם וילון), תאורת אווירה, תא מטען חשמלי, מערכת שמע עם 10 רמקולים וחישוקי "19.

בתחום הבטיחות נמצא את מערכות ה-ADAS של מובילאיי עם 12 מצלמות, 12 חיישני אולטרה-קוליים ורדאר קדמי, אלו כוללות את כל המערכות הבסיסיות ובנוסף בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת מעבר נתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת שכחת ילדים מבוססת חיישן, כמו כן ישנו גם מנגנון שבירת חלון בלחיצה אחת במקרה ויש צורך להיחלץ מהרכב (חלילה בנפילה למקור מים או בתאונה). הרכב זכאי לציון 8 המרבי של משרד התחבורה, אך הוא טרם נבחן במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP כאשר תוצאות המבחן צפויות להתפרסם בקרוב. נזכיר כי הזיקר X וה-001 נבחנו בעבר וזכו לציון של 5 כוכבים, וככל הנראה זיקר לא תתפשר על פחות מכך עם ה-7X.

גרסת הביניים Long Range מוסיפה מעבר לסוללה הגדולה יותר גם כוונון חשמלי להגה, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, תצוגה עילית ומערכת שמע עם 21 רמקולים. כמו כן ישנה אופציה לצבע חיצוני "כחול צל" וריפוד פנימי בצבע לבן וסגול.

גרסת הקצה Krypton כוללת בנוסף מערך מתלי אוויר, חישוקי "20, קליפרים 4 בוכנות Akebono בצבע כתום, ריפוד עור נאפה, וילונות הצללה חשמליים בחלונות האחוריים ומצב נהיגה Off Road (שמטרתו כמובן מיועדת לשבילים ומשטחי מיעוטי אחיזה ולא לנסיעת שטח).

זיקר 7X – מחירון:
זיקר 7X הנעה אחורית Essence (טווח 476 ק"מ) יעלה 233,990 שקל
זיקר 7X הנעה אחורית Long Range (טווח 610 ק"מ) יעלה 262,990 שקל
זיקר 7X הנעה כפולה Krypton (טווח 544 ק"מ) יעלה 289,990 שקל