

דודג` צ`ארג`ר, נצר לשושלת שמלווה את מכוניות השרירים האמריקאיות כמעט 60 שנה, עם דור שמיני שהוצג במרץ 2024 על טהרת החשמל, ולעומת דגמי עבר, הצ`ארג`ר החדשה הציגה גם מרכב 3 דלתות שלא היה קיים בדגם זה מאז הדור החמישי (1981-1987) ולמעשה תפסה את מקומה של הצ`אלנג`ר שיוצרה הופסק בסוף 2023. בעת החשיפה הבטיחה דודג` שתשדך לצ`ארג`ר גם מנוע בנזין, והנה הוא מגיע, בשלב זה עם מנוע 6 צילינדרים בטור.
מבחינה חיצונית תבחינו במכסה מנוע תפוח, לעומת זה האווירודינמי של החשמלית, פתח כניסה אוויר צר שמוקם בין הסבכה העליונה לתחתונה מאחור ישנן וצמד יציאות מפלט בקוטר 10 ס"מ. ואילו מבפנים הן זהות, עם מסך "10.25 ללוח המחוונים ומסך מולטימדיה "12.3 (או "16 עם חבילת "פלוס"). מסמלת, המחזיקה בזיכיון הייבוא למותג, נמסר כי אין צפי לשיווק הצ`ארג`ר החדשה בישראל (בחשמל או בבנזין), אך אפשר להעריך כי היא תגיעה לכאן בערוצי הייבוא המקביל.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

דודג` צ`ארג`ר מכנה את גרסת הבנזין בשם SIXPACK, כינוי נפוץ לחבילת משקאות שהגיעו באריזות של שש בקבוקים או פחיות, אך כיום נפוץ הכינוי לתיאור שרירי בטן. בדודג` כבר השתמשו בכינוי זה בשנות ה-70, אז בהתייחסות לדגמים עם שלושה קרבורטורים עם שני קנים, סה"כ 6 קנים.
המנוע שהוצב בצ`ארג`ר החדשה בתצורת 6 צילינדרים בטור המכונה "הוריקן" ובנפח של 3.0 ליטר, כפול מגדשים, השולח את הכוח דרך תיבה אוטומטית 8 הילוכים אל כל ארבעת הגלגלים. גרסת R/T תציע הספק של 420 כ"ס (49,995 דולר בארה"ב) ובגרסת ה-Scat Pack ההספק עומד על 550 כ"ס (55,000 דולר), בסיוע מגדשים של Garrett (דגם GT2054), עם זמן האצה ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) של 3.9 שניות, רבע מייל ב-12.2 שניות ומהירות מרבית של 285 קמ"ש (270 קמ"ש ב-R/T).
כדי לעצור את הצ`ארג`ר, היא מצוידת במערכת בלימה Brake by Wire (ללא חיבור מכאני) ולגרסתה החזקה בלמי "ברמבו" בקוטר 380 מ"מ מלפנים עם קליפר 6 בוכנות ומאחור בקוטר 360 מ"מ השוכנים בתוך חישוקי "20 (רוחב "10) עטופים צמיגי במידה 275/40, וגם אותם תוכלו לשדרג לקוטר זהה בצבע שחור או כאלו רחבים יותר ("11) עם צמיגי 305/35.
בהשוואה לצ`ארג`ר החשמלית, גרסת ה-R/T לוגמת הבנזין חלשה ב-24 כ"ס ואילו בהשוואה בין גרסאות ה-Scat מדובר בפער של 120 כ"ס, 0.6 שניות בהאצה ל-60 מייל/שעה ו-0.7 שניות לרבע מייל.
