

הקשר בין היצרניות החל לפני 3 שנים אז ג'ילי רכשה 34% ממפעלי המנועים של רנו (רנו-סמסונג) בקוריאה הדרומית. שנתיים לאחר מכן הקימו החברות מיזם משותף שנקרא Horse Powertrain לפיתוח וייצור של מכלולים ורכיבים למנועי בעירה פנימית ולמנועים היברידיים, ולאחרונה הוצג פרי הפיתוח המשותף הראשון בדמות מנוע היברידי קומפקטי שנקרא "Future Hybrid Concept” שמיועד למכוניות עם הנעה היברידית ולמכוניות בעלות הנעה היברידית עם הארכת טווח (REEV).
הצעד המשמעותי הבא של שתי החברות הגיע בפברואר 2025 כאשר ג'ילי רכשה חלק מהפעילות של רנו בברזיל שנחשבת לאחת ממדינות המפתח החשובות ביותר של רנו / ניסאן. כחלק מאותה רכישה, קיבלו הסינים גישה ישירה לקווי הייצור של רנו בברזיל וגם לאולמות התצוגה והמכירה במדינה הענקית שבאמריקה הלטינית.
השלב הבא
כעת, השלב הבא בשיתוף הפעולה הצרפתי-קוריאני-סיני הוא פיתוח של דגם SUV חשמלי חדש שיתבסס על הפלטפורמה החדישה ביותר של ג'ילי - GAE (Global Intelligent New Energy Architecture), שמאפשרת סוגים שונים של הנעות וגם הטעמת הדור החדש של מערכות הבטיחות המתקדמות. פלטפורמה זו היא שתשמש את היצרן הצרפתי ותאפשר לו להוסיף עוד דגמים חשמליים ודגמי פלאג אין שמיועדים לשווקים מחוץ לצרפת.
השלב החדש ביחסים בין היצרניות מאפשר לרנו גישה לפלטפורמה המתקדמת שהציגה ג'ילי בשנה שעברה והיא תשמש את רנו לפיתוח וייצור של שני דגמים, תחילה תהיה זו מכונית חשמלית ובהמשך דגם פלאג אין. העיצוב יהיה תחת ידה של רנו ואילו המכלולים מתחת למעטה החיצוני יגיעו מג'ילי EX5 המוכר לנו בישראל. מהלך זה נועד כמובן לצמצם עלויות פיתוח ובנוסף הוא מקצר משמעותית את זמן הפיתוח ומאפשר הגעה מהירה יותר לשווקים אליהם המכוניות מיועדות והכוונה היא לדרום מזרח אסיה, אמריקה הלטינית וצפון אפריקה. בהמשך, הדגמים עשויים לקבל תקינה רחבה ולהגיע לשווקים באירופה ובמזרח התיכון.
במקביל, רנו הקימה מרכז פיתוח מתקדם בשנגחאי והצוותים שעובדים שם אחראים על הפיתוח וההתאמות של פלטפורמת GEA והוא גם זה שעסק בפיתוח Twingo E-Tech שהסתיים לאחרונה מה שפינה זמן לעבוד על המכונית החדשה. לוחות הזמנים לחשיפה וייצור הדגם החדש יפורסמו לקראת סוף השנה או תחילת שנת 2026.
