צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מאזדה CX-5 החדש - צמיחה נאה בממדים (צילום: ספורט 5)
מאזדה CX-5 החדש - צמיחה נאה בממדים|צילום: ספורט 5

מאזדה CX-5 הפך לדגם הנמכר ביותר של מאזדה עם מכירות של מעל ל-4.7 מיליון יחידות מאז הוצג הדור הראשון בתערוכת טוקיו 2012. כעת, חשפה מאזדה את הדור השלישי, עם ממדים גדולים יותר ויחידת הנעה שחושמלה קלות. הדור החדש יגיע לאירופה בסוף השנה הנוכחית ומדלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, נמסר שה-CX-5 החדש צפוי להגיע ארצה בסוף הרבעון הראשון של 2026.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב חיצוני וממדים
העיצוב החיצוני מציג התפתחות מהדגם המוכר, כאשר ישנן יחידות תאורה חדשות עם חתימת תאורה מדורגת, פגוש חדש כמובן, כשהפרופיל מזכיר את הדור היוצא לצד חישוקים חדשים בגודל "17 ועד "19 והפנסים האחוריים את אלו של ה-CX-80.

הממדים צמחו בכל כיוון עם אורך של 4.69 מ` (11.5+ ס"מ), רוחב של 1.86 מ` (1.5+ ס"מ), גובה של 1.69 מ` (3+ ס"מ), ובסיס גלגלים העומד על 2.81 מ` (11.5+ ס"מ). בנוסף גם תא המטען גדל ב-61 ליטר ל-583 ליטר. 

תא נוסעים בהשפעת ה-6 החשמלית (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים בהשפעת ה-6 החשמלית|צילום: ספורט 5
תא נוסעים וטכנולוגיה
תא הנוסעים שואב השראה מה-6 החשמלית (שמבוססת כמובן על פלטפורמה של צ`אנגן) כשהעיצוב הכללי נקי, דשבורד בשני צבעים ובמרכזו מסך מולטימדיה גדול משמעותית מבעבר, בגדלים של  "12.9 או "15.6, עם ממשק הפעלה הניתן להתאמה אישית מבוסס גוגל וקישוריות אלחוטיות לנייד, כולל סייען Ai מבוסס Gemini, כמו כן לוח המחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 וישנה אופציה לתצוגה עילית, מצלמות היקפיות, תאורת האווירה מגיעה גם אל הדלתות הקדמיות, מערכת שמע עם 8 רמקולים או כזו של Bose עם 12 רמקולים.

במאזדה מציינים כי ה-CX-5 החדש מצויד במערך הבטיחות המתקדם של מאזדה ומכוונים לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP. נמצא כאן מערכות כגון ניטור נהג עם יכולת אוטונומית להגעה לעצירה בטוחה והפעלת אורות החירום אם הנהג אינו מגיב וגם התרעת תחילת נסיעה בזיהוי רמזור ירוק, לאלו מכם שלא יכולים לעזוב את הנייד.
יחידת הנעה וביצועים
ל-CX-5 החדש יחידת הנעה מוכרת אך משודרגת. מדובר במנוע 2.5 ליטר ולו סיוע מיקרו-היברידי 24 וולט, ובהספק כולל של 141 כ"ס עם נתון מומנט של 24.2 קג"מ. מנוע זה יחליף את מנוע 2.0 הליטר הבסיסי.

המנוע משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.5 שניות (10.9 שניות עם הנעה כפולה) וצריכת הדלק עומדת על 14.2 ק"מ לליטר (13.5-13.3 עם הנעה כפולה). כושר הגרירה מגיע על 2 טון.

במאזדה מציינים כי השלדה, מערך המתלים והבולמים וההיגוי עברו עדכון, תוך שהם שומרים על המאפיינים הדינמיים לצד קפיצים רכים יותר לשיפור הנוחות.