

מותג אווטר (AVATR, כן, זוהי לא טעות), הוא מותג היוקרה של צ`אנגן, קונצרן הרכב הסיני שקיים כבר משנת 1826 שכבר הספיק לשלוח לשוק הישראלי את מותג "דיפאל" החשמלי המשווק כאן באמצעות "מכשירי תנועה", יבואנית סוזוקי. כעת, נוחת בישראל האוואטר 11 (יש לכנותו "אחד אחד"), שישווק כאן באמצעות קבוצת "אלבר", המוכרת לרבים כחברת הליסינג והשכרת הרכב.
ב"אלבר" מציינים כי מאחר והקבוצה גם בעלת הבית של ממסי שירותי דרך וממסי מרכזי שירותי, המותג החדש יזכה לקבל מעטפת שירותים מלאה, כאשר מחסן החלפים באחריות חברת "מוטו פרטס", גם היא בבעלות אלבר. בעתיד צפוי להגיע רכב פנאי קומפקטי בשם 07 וכן מכונית ספורט-סדאן בשם 06. נציין כי האחרונות יגיעו בתקינה אירופאיות מלאה, בעוד ה-11 מגיע בתקינה מוגבלת (400 יחידות), היישר אל שוק רווי ותחרותי מאוד, עם לא מעט מותגי פרימיום סיניים ומוכרים יותר - אם כך מה מציע האוואטר 11?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אוואטר הוקם ב-2018 כשיתוף פעולה בין צ`נאגן ו-NIO כאשר בהמשך יצרנית הסוללות CATL החליפה את "ניו" כשתופה הבכירה. כיום צ`נאגן מחזיקה ב-40.99% ממניות אוואטר ואילו CATL ב-14.1%. היתרון, כך מדווחת היבואנית, שכל פיתוח סוללה עתידי של CATL יגיע בהכרח לדגמי אוואטר.
האוואטר 11 הוצג כבר לפני כ-3 שנים, מבוסס על פלטפורמה של צ`נאגן CHN והוא מתברג בקטגוריית ה-D-SUV. מידותיו גדולות יחסית למראה הפנאי-קופה שלו. אורכו 4.88 מ`, רוחבו 1.97 מ`, גובהו 1.60 מ` ובסיס הגלגלים עומד על 2.97 מ`. תא המטען בנפח 489-504 ליטר (בהתאם לגרסת ההנעה) ובנוסף ישנו תא מטען קדמי בנפח 97 ליטר. בהשוואה למשל לאקספנג G9 ה"מרובע" יותר, ה"אחד אחד" קצר ב-1.1 ס"מ, רחב ממנו ב-3.3 ס"מ, נמוך ממנו ב-7.9 ס"מ ובסיס הגלגלים קצר ב-2.3 ס"מ.

אוואטר 11 יוצע עם שתי יחידות הנעה. האחת בעלת הנעה אחורית והספק של 311 כ"ס המאיצים את הפנאי-קופה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות. הסוללה בקיבולת 90.38 קוט"ש וטווח הנסיעה עומד על 475 ק"מ (בתקן WLTP).
יחידת ההנעה השנייה בעלת הנעה כפולה מצמד מנועים ואלו מספקים 575 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. הסוללה בגרסה זו גדולה יותר, בקיבולת של 116.79 קוט"ש וטווח הנסיעה עומד על 540 ק"מ.
שתי סוגי הסוללות בארכיטקטורת 800 וולט ומאפשרות טעינה מהירה בהספק של עד 240 קילוואט, כך שתוכלו להטעין מ-30% ל-80% ב-15 דקות או 25 דקות עם הסוללה הגדולה. כמו כן לדגם טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
את הפנאי-קופה החדש אפשר לקבל ב-3 רמות גימור. האחת "אולטרה" להנעה האחורית, הכוללת רשימה אבזור ארוכה מאוד, ובין היתר נמצא כאן לוח מחוונים "10.25, מסך מולטימדיה "15.6 בעל מערכת הפעלה של "וואווי" עם קישוריות לנייד , מסך מולטימדיה נוסף לנוסע "10.25, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, מצלמת דרך, ריפודי עור נאפה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם 3 זיכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, הגה מתכוונן חשמלית ומחומם, מושבים אחוריים מחוממים ומאווררים, מראה מרכזית דיגיטלית, גג פנורמי, סגירת ואקום בדלתות, תא מטען חשמלי, מערכת שמע Meridian עם 25 רמקולים, חישוקי "21 ועוד.
גרסת ההנעה הכפולה "פרפורמנס" מוסיפה פתיחה חשמלית לכל הדלתות, ספוילר אחורי חשמלי וחישוקי "22. גרסת ה"רויאל" היא למעשה גרסת ה"פרפורמנס" עם 4 מושבים – כלומר שני מושבי קפטן מאחור שהינם מתכווננים חשמלית וכוללים גם עיסוי.
בתחום הבטיחות כל רמות הגימור כוללת מערך מקיף – בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת תנועה חוצה מלפנים כולל בלימה ותאורה אדפטיבית. לרכב ציון בטיחות 6 של משרד התחבורה עקב היעדרות התרעת שכחת ילד במושב האחורי והתרעה וניטור מצב נהג. כמו כן ה-11 טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
אוואטר 11 – מחירון:
אוואטר 11 הנעה אחורית 311 כ"ס Ultra טווח 475 ק"מ יעלה 289,900 שקל
אוואטר 11 הנעה כפולה 575 כ"ס Performance טווח 540 ק"מ יעלה 337,900 שקל
אוואטר 11 הנעה כפולה 575 כ"ס Royal טווח 540 ק"מ יעלה 379,900 שקל
*לרכב תינתן אחריות למשך 5 שנים / 120 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים / 160 אלף ק"מ, כמו כן שגרת הטיפולים הינה אחת לשנה / 20 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
