

פער המחיר בין גרסת הכניסה של הדיפנדר לזו הקשוחה ביותר עומד על מעל ל-960 אלף שקל, ומבחינת הספק אנו מדברים על זינוק של מעל ל-430 כ"ס. בלנדרובר רואים את ה-AMG G63 של מרצדס כמתחרה הישיר, אם כך, מה מציע הדיפנדר הקיצוני ביותר?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

הדיפנדר OCTA נקרא על שם ה'אוקטהדרון', צורת יהלום תלת ממדי בעל 8 פאות, לשם הדגשת חוסנו. ה"אוקטה" מגיע רק בתצורת 110 ולו מנוע שמגיע משיתוף פעולה עם ב.מ.וו ומבוסס על זה של ה-M5 ושוכן בעוד דגמים של המותג הבריטי. מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם שני מגדשי טורבו ויש אפילו מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט, ובנוסף צמד יציאות אגזוז כפולות ומערכת פליטה אקטיבית להגברת הסאונד הספורטיבי.
ההספק עומד על 635 כ"ס, גבוה ב-105 כ"ס מזה שבריינג' רובר המלכותי, כשנתון המומנט עומד על 76.4 קג"מ ב-1,800 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה ובסיוע בקרת השיגור, שגם מגבירה את המומנט ל-81.5 קג"מ, הוא מסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-4.0-4.2 שניות בלבד (תלוי בסוג הצמיג) וכדי לבלום את מפלצת השטח הבריטית הוא מצויד במערכת בלימה של "ברמבו" עם דיסק 400 מ"מ מלפנים וקליפרים שחורים. צריכת הדלק למתעניינים עומדת על 7.4 ק"מ לליטר.
מערך המתלים משודרג ובעל גיאומטריה חדשה 6D Dynamic (שישה ממדים), עם קישורים הידראוליים ובולמים אקטיביים, כולל מערכת בקרת גובה וגלגול שתסייע לדיפנדר אוקטה להישאר מאוזן במצבי האצה, בלימה ובעיקולים באמצעות מעבר שמן ואוויר בתוך הבולמים, זאת בנוסף למפשק סרנים שצמח ב-6.7/6.6 ס"מ (מאחור/מלפנים).
ל-OCTA מתלי אוויר וצמיגי "33, עם מרווח גחון של 25 ס"מ במצב סגור, גבוה ב-3.2 ס"מ מהדיפנדר 110 הרגיל ובמצב פתוח מגיע ה"אוקטה" ל-32.3 ס"מ לעומת 29.3 ס"מ בגרסאות הרגילות. כמו כן זוויות השטח משופרות גם הן (בסוגריים בהשוואה לדיפנדר 110 הרגיל) - זוויות הגישה מגיעה עד 40.2 מעלות (37.6), זווית הנטישה עד 42.8 מעלות (41.9), זווית הבטן עד 29 מעלות (27.9) ואילו יכולת צליחת המים מגיע ל-100 ס"מ (90 ס"מ). נמצא כאן כמובן את בקרת השטח Terrain Response 2 כולל מצב OCTA ותוכנית Dynamic,
ל-OCTA מתלי אוויר וצמיגי "33, עם מרווח גחון של 25 ס"מ במצב סגור, גבוה ב-3.2 ס"מ מהדיפנדר 110 הרגיל ובמצב פתוח מגיע ה"אוקטה" ל-32.3 ס"מ לעומת 29.3 ס"מ בגרסאות הרגילות. כמו כן זוויות השטח משופרות גם הן (בסוגריים בהשוואה לדיפנדר 110 הרגיל) - זוויות הגישה מגיעה עד 40.2 מעלות (37.6), זווית הנטישה עד 42.8 מעלות (41.9), זווית הבטן עד 29 מעלות (27.9) ואילו יכולת צליחת המים מגיע ל-100 ס"מ (90 ס"מ). נמצא כאן כמובן את בקרת השטח Terrain Response 2 כולל מצב OCTA ותוכנית Dynamic,
אבזור ובטיחות
ולמרות החזות הקשוחה עם פגושים ייעודיים, פתחי אוורור צידיים וגריל ייחודי, לצד מגן גחון מסגסוגת בגימור גרפיט, תגיות היהלום והגימורים השחורים, כמו גם גג ודלת תא מטען בצביעה שחורה עם תאורה אחורית מושחרת, הדיפנדר OCTA גם מאובזר היטב. נמצא כאן תאורת מטריקס-לד עם מערכת שטיפה, גג פנורמי, מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ועם זיכרונות, הגה מתכוונן חשמלית ומחומם, מסך מולטימדיה "11.4, מצלמות וחיישנים היקפיים, כולל "מכסה מנוע שקוף", משטח טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, מערכת שמע Meridian עם 15 רמקולים, בקרת אקלים תלת-אזורית, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, חישוקי "22 מושחרים עם צמיגי מישלין "פרימסי" All Season במידה 275/50 (המאפשרים מהירות מרבית של 250 קמ"ש). נציין כי הדיפנדר OCTA למרות היותו בגרסת 110 כולל רק 5 מושבים.
מערך הבטיחות מקיף וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ובקרת מהירות חכמה, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה, התרעת התנגשות מאחור והתרעת היסח דעת נהג.
גרסת ה-Black היא חבילה עיצובית בה הכל שחור, פנים וחוץ. גרסת ה-Edition One מוסיפה הגה ובורר הילוכים בציפוי Resist, גב מושבים וגימור פנימי בציפוי קרבון, קליפרים בצבע ברונזה, חישוקי "20 בחיתוך יהלום וצמיגי BF Goodrich Trail Terrain T/A במידה 275/60 (המאפשרים מהירות מרבית של 210 קמ"ש). בעוד הקיצוניים שבכם יוכלו לבחור בצמיגי שטח ייעודיים, גודייר DuraTrac RT, כאשר כל מערכות הרכב יכוילו לנהיגת שטח ובהתאם המהירות המרבית תוגבל ל-160 קמ"ש.
לנד רובר דיפנדר OCTA – מחירון:
דיפנדר OCTA יעלה 1,511,000 שקל
דיפנדר OCTA Black יעלה 1,622,000 שקל
דיפנדר OCTA Edition One יעלה 1,666,800 שקל
ולמרות החזות הקשוחה עם פגושים ייעודיים, פתחי אוורור צידיים וגריל ייחודי, לצד מגן גחון מסגסוגת בגימור גרפיט, תגיות היהלום והגימורים השחורים, כמו גם גג ודלת תא מטען בצביעה שחורה עם תאורה אחורית מושחרת, הדיפנדר OCTA גם מאובזר היטב. נמצא כאן תאורת מטריקס-לד עם מערכת שטיפה, גג פנורמי, מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ועם זיכרונות, הגה מתכוונן חשמלית ומחומם, מסך מולטימדיה "11.4, מצלמות וחיישנים היקפיים, כולל "מכסה מנוע שקוף", משטח טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, מערכת שמע Meridian עם 15 רמקולים, בקרת אקלים תלת-אזורית, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, חישוקי "22 מושחרים עם צמיגי מישלין "פרימסי" All Season במידה 275/50 (המאפשרים מהירות מרבית של 250 קמ"ש). נציין כי הדיפנדר OCTA למרות היותו בגרסת 110 כולל רק 5 מושבים.
מערך הבטיחות מקיף וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ובקרת מהירות חכמה, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה, התרעת התנגשות מאחור והתרעת היסח דעת נהג.
גרסת ה-Black היא חבילה עיצובית בה הכל שחור, פנים וחוץ. גרסת ה-Edition One מוסיפה הגה ובורר הילוכים בציפוי Resist, גב מושבים וגימור פנימי בציפוי קרבון, קליפרים בצבע ברונזה, חישוקי "20 בחיתוך יהלום וצמיגי BF Goodrich Trail Terrain T/A במידה 275/60 (המאפשרים מהירות מרבית של 210 קמ"ש). בעוד הקיצוניים שבכם יוכלו לבחור בצמיגי שטח ייעודיים, גודייר DuraTrac RT, כאשר כל מערכות הרכב יכוילו לנהיגת שטח ובהתאם המהירות המרבית תוגבל ל-160 קמ"ש.
לנד רובר דיפנדר OCTA – מחירון:
דיפנדר OCTA יעלה 1,511,000 שקל
דיפנדר OCTA Black יעלה 1,622,000 שקל
דיפנדר OCTA Edition One יעלה 1,666,800 שקל
