צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מלפנים סבכה עליונה עדכנית ומאחור חתימת תאורת לד חדשה (צילום: ספורט 5)
מלפנים סבכה עליונה עדכנית ומאחור חתימת תאורת לד חדשה|צילום: ספורט 5
מיצובישי אאוטלנדר בדור הרביעי הוצג לראשונה בפברואר 2021, והגיע רשמית 5 חודשים לאחר מכן ומאז נמסרו כ-18 אלף אאוטלנדרים מהדור הנוכחי. באוקטובר 2024 עבר עדכון קל ולא ממש מתיחת פנים וזאת לאור חזרתו לשוק האירופאי ובגרסת פלאג-אין חדשה. בעוד יחידת ההנעה החדשה לא הגיעה לישראל, העדכונים העיצוביים והטכנולוגיים הקלים דווקא כן, וחדשות טובות - מחירו נותר ללא שינוי בכל רמות הגימור לעומת מחירוני ינואר. במה בכל זאת התחדש ההאוטלנדר?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
עדכון לקונסולה המרכזית ומסך מולטימדיה גדול יותר (צילום: ספורט 5)
עדכון לקונסולה המרכזית ומסך מולטימדיה גדול יותר|צילום: ספורט 5
עיצוב ותא נוסעים
מבחינה עיצובית, האאוטלנדר המעודכן מקבל סבכה עליונה בעיצוב חלק שגם אינה מתרוממת עם מכסה המנוע, חישוקי "18 ו-"20 בעיצוב חדש ומאחור חתימת תאורת לד עדכנית. במיצובישי מעדכנים שתחתית המרכב עודכנה וכעת ההתנגדות הופחתה ב-1%.

מבחינת ממדים אין שינויים משמעותיים (אורך 4.72 מ`, רוחב 1.86 מ`, גובה 1.74 מ`, בסיס גלגלים 2.70 מ`), אך בתא המטען, כך לפי המפרט המקומי, נפרדו מ-11 ליטר (137 ליטר עד גובה המושב) כשכל המושבים בשימוש, אך רק מ-8 ליטר (470 ליטר) בקיפול השורה השלישית.

בתא הנוסעים העדכונים קלים גם כן, בעיקר לנוכח מסך מולטימדיה עדכני וגדול יותר (בגודל "12.3 לעומת "8 או "9 עד כה) עם קישוריות אלחוטיות לנייד בכל רמות הגימור (בעבר רק מה"פרימיום"), גרפיקה חדשה בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3 מרמת הגימור "פרימיום"), מיקום חדש למחזיקי הכוסות ומשענת יד גדולה יותר, כמו גם מערכת שמע של "ימאהה", והבטחה לשיפור בבידוד הרעשים עם הפחתה של כ-6 דציבלים, כך לפי מיצובישי.
אין שינוי ביחידת ההנעה. הפלאג-אין לא מתוכנן, אבל בשנה הבאה נקבל גר (צילום: ספורט 5)
אין שינוי ביחידת ההנעה. הפלאג-אין לא מתוכנן, אבל בשנה הבאה נקבל גרסה מיקרו-היברידית|צילום: ספורט 5
רמות גימור
כבעבר, האאוטלנדר המעודכן יציע 8 רמות גימור וללא שינויים מרחיקי לכת. גרסת הכניסה "אינטנס" כוללת פריטים כגון מערכת המולטימדיה החדשה שהוזכרה קודם, תצוגת "7 בלוח המחוונים, חיישני ומצלמת רוורס, מראה פנימית נגד סנוור (בעבר רק מרמת הגימור "פרימיום"), בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע Yamaha עם 8 רמקולים, חישוקי "18 עם גלגל ספייר ועוד.

בבטיחות נמצא את המערכות המקובלות וכן התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות והתרעת שכחת ילדים.

רמת הגימור "אקזקיוטיב" מוסיפה הגה וידית הילוכים מצופי עור, שני שקעי USB מלפנים ושניים מאחור, פנסי ערפל וחיישני גשם. בסעיף הבטיחות ישנה גם מערכת תיקון ושמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ולמערכת התרעת ה"שטח מת" ישנה גם התערבות למניעת תאונה.

רמת הגימור "אינסטייל" כוללת בנוסף כניסה ללא מפתח, מושבים קדמיים מחוממים, משטח טעינה אלחוטית, חלונות חשמליים נפתחים/נסגרים בלחיצה אחת, גג פנורמי, מסילות גגון ומגן גחון ומגלש אחורי מדומים בצבע אפור.

ברמת הגימור "פרימיום" תמצאו גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3), מערכת ניווט במולטימדיה, ריפוד עור סינטטי ומושב נהג חשמלי.

ב"לאקשרי" חלה קפיצה נוספת באבזור עם ריפוד עור מלא, זיכרונות למושב נהג, בקרת אקלים תלת אזורית, מושבים קדמיים מאווררים (חדש), תצוגה עילית צבעונית, תא מטען חשמלי, תאורת רגליים "לד", ציפוי אלומיניום בקונסולה המרכזית ודוושות אלומיניום. ואילו גרסת ה"לאקשרי 4X4" מוסיפה כמובן בורר מצבי שטח ומערכת שטיפה לפנסים הקדמיים.

רמת הגימור "לאקשרי TTH" (לעומת ה"לאקשרי 2X4) כוללת צביעה דו-גונית, ריפוד עור חום, מושב נוסע חשמלי, חימום מושבי שורה שנייה, ומערכת שמע Yamaha אך הפעם עם 12 רמקולים (בעבר הוצעה מערכת שמע של Bose עם 10 רמקולים מרמת הגימור "לאקשרי"). וגם כאן, גרסת ה"לאקשרי TTH 4X4" מצוידת בבורר מצבי השטח ומערכת שטיפת הפנסים.
יחידת הנעה וביצועים
האאוטלנדר המעודכן הציג גרסת פלאג-אין חדשה עם סוללה גדולה יותר (22.7 קוט"ש) שמאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של 86 ק"מ לצד מנוע בנזין 2.4 ליטר (136 כ"ס) והספק משולב של 302 כ"ס, אך כאמור זו לא הגיעה ארצה ומאידך, ברבעון השלישי של 2026 צפויה להגיע גרסה מיקרו-היברידית.

בשלב זה ימשיך להציע האאוטלנדר את מנוע הבנזין המוכר שנותר ללא שינוי, בנפח 2.5 ליטר והספק של 181 כ"ס המשודך לתיבה רציפה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות (10 שניות עם הנעה כפולה) וצריכת הדלק נותרה גם היא ללא שינוי ועומדת על 11.5 ק"מ לליטר (11.1 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה).

עוד נמסר כי מערכת ההיגוי עברה כיול מחדש וכן גם מערך המתלים, לטובת שיפור הנוחות והתנהגות הכביש.

מיצובישי אאוטלנדר המעודכן - מחירון:
מיצובישי אאוטלנדר ברמת גימור Intense יעלה 192 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר ברמת גימור Executive יעלה 205 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר ברמת גימור Instyle יעלה 211 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר ברמת גימור Premium יעלה 224 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר ברמת גימור Luxury יעלה 239 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר ברמת גימור Luxury TTH יעלה 249 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר 4X4 ברמת גימור Luxury יעלה 249 אלף שקל
מיצובישי אאוטלנדר 4X4 ברמת גימור Luxury TTH יעלה 257 אלף שקל