צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מסכים ושירותי תוכן של SONY, וזה רק המסך שמול הנוסע (צילום: ספורט 5)
מסכים ושירותי תוכן של SONY, וזה רק המסך שמול הנוסע|צילום: ספורט 5
היו רבים שהעריכו בתחילת העידן החשמלי כי המעבר הטכנולוגי ישמש מקפצה לענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל, אפל ואחרות להיכנס לתחום הרכב תרתי משמע וכי זאת היא שעתן היפה של יצרניות הטכנולוגיה והמחשוב שישבו על הגדר במשך שנים ורק חלמו להיכנס לתחום הרכב מבלי שרצו לגעת במנועי בעירה והתרחקו מהתקינה הטכנולוגית שהפרידה אותן מעולם הרכב.

בפרספקטיבה של כמה שנים, נראה כי המצב לא השתנה והתחזיות לא התממשו. תעשיית המחשוב והטכנולוגיה נשארה רחוק מכניסה משמעותית כיצרניות מהשורה לתעשיית הרכב אם כי חלקן בכל זאת משחקות במגרש המוטורי כשותפות טכנולוגיות של יצרניות ע"ע גוגל, שאיומי ווואווי שמשתתפות בפיתוח של כמה מכוניות עם כמה יצרנים שונים באירופה ובסין.
עיצוב אווירודינמי כמובן (צילום: ספורט 5)
עיצוב אווירודינמי כמובן|צילום: ספורט 5
חברת סוני היא אחת החריגות שנשארה צמודה לרעיון להיכנס לתחום הרכב והיא עשתה זאת עם הונדה והשתיים פיתחו את הדגם הראשון שנקרא (שם זמני) Sony/Honda Afeela 1 והיא נמצאת בכניסה לייצור סדרתי במפעלי הונדה באיסט ליברטי שבאוהיו ארה"ב. מבקרי תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בתבל CES בלאס ווגאס היו הראשונים שפגשנו בדגם אב-טיפוס ב-2023 ושנתיים לאחר מכן, באותה התערוכה יכלו המבקרים להזמין את המכונית כנגד תשלום סמלי של 200 דולר שגם יוחזרו למי שיתחרט ויבטל את ההזמנה (מזכיר למישהו את טסלה מודל 3?).

המכונית תגיע בשתי רמות גימור ואבזור. הראשונה נקראת Origin ומחירה לא זול, ויעמוד על 89,900 דולר ומעליה רמת גימור ואבזור שנקראת Signature ומחירה כבר יאמיר ל-102,900 דולר. מועד המסירה של המכוניות הראשונות הוא אמצע 2026 כאשר המכונית ברמת הגימור הגבוהה תהיה הראשונה שתיכנס לקו הייצור ורשימת האבזור שלה תכלול בין היתר חישוקי גלגלים במידה 21 אינץ', 40 אמצעי זיהוי לרבות מצלמות, חיישני רדאר, ליידאר, מצלמות וחיישנים אולטראסוניים. אחת מגולות הכותרת הוא המחשב המרכזי של המכונית שמסוגל לבצע 800 טריליון פעולות בשנייה אחת וגם טכנולוגיית AI, יכולת ביטול רעשים נגדיים שלא ייכנסו לחלל המכונית וגם מערכת סאונד וקונסולת משחקים וסטרימינג מהדור החדש ביותר של Sony עם מנוי לתקופה של 3 שנים לשירותי הסטרימינג והתוכן.
רגע לפני הנתונים היבשים של מערכת ההנעה והסוללה, חשוב לדעת כי סוני לא הייתה שחקן משני בפיתוח ובייצור והיא מכניסה למכונית את מערכות הסאונד ההיקפי ואת המסכים הטובים ביותר שלה לרבות מערכות הקרנה משוכללות של מפות הניווט ועוד שורה ארוכה של מערכות שהופכות את המכונית לגאדג'ט מוטורי יוקרתי.

לסיום, כמובטח, המכונית מצוידת בשני מנועים בעוצמה של 180 קילוואט כל אחד עם טווח נסיעה של 300 מייל (480 ק"מ) בין הטעינות שמגיע מסוללה בשיעור 91 קוט"ש עם טעינה מהירה בשיעור של 150 קילוואט.