צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
בין שלל הסיניות הגנריות, אקספנג מצליחה להציג עיצוב ייחודי (צילום: ספורט 5)
בין שלל הסיניות הגנריות, אקספנג מצליחה להציג עיצוב ייחודי|צילום: ספורט 5

אקספנג, יצרנית הרכב הצעירה מסין, זו שעדיין עומדת בפני עצמה ולא שייכת לקונצרן ענק כמו ג`ילי או צ`רי (וזוכה לתמיכה מצד פולקסווגן המחזיקה ב-4.95% מהיצרנית), נחתה בישראל בסוף 2023 ומאז הפכה שם מוכר, בעיקר בזכות רכב הפנאי G6 שהפך למוביל בסגמנט, והוא זה שדווקא הגיע אחרי רכב הפנאי הגדול G9 ומכונית הסדאן P7.

הדור הראשון של אקספנג P7 הוצג ב-2020, והפעם, אחרי מתיחת הפנים הקלה של ה-G6 שצפויה להגיע בקרוב לישראל, ה-P7 בדור השני נחשפה כעת במלואה בסין והיא עברה מהפכה של ממש. מ"פריסבי", יבואנית אקספנג בישראל, נמסר כי ה-P7 החדשה צפויה להגיע ארצה במהלך 2026, לאחר שתקבל תקינה אירופאיות

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב וממדים
העיצוב החיצוני בהשראת האחות הקצת יותר גדולה, ה"P7+", אך גם הוא עדכני יותר. נתחיל בחזית, עם מראה נקי יותר, כשהיא מפוצלת באמצעות פס תאורת לד רוחבי ותחתיו יחידות התאורה הדקיקות מחוברות בגימור שחור והסבכה התחתונה אקטיבית. במרכז סמל המותג מוטמע ומואר, ובצדדים ישנן יחידות תאורת יום אנכיות כאשר קצותיהן נמשכות אל עבר תחתית הפגוש ודרך הכנפיים הקדמיות אל עבר קורה A.

גם הפעם דלתות הצד חסרות מסגרת והפרופיל בסגנון פאסטבק קלאסי, כאשר קו הגג נמשך אל קצהו האחורי של הרכב, המסתיים באופן מחודד וכולל ספוילר אקטיבי וגם שם נמצא תאורה אחורית המזכירה את זו הקדמית. ה-P7 החדשה תציע גג פנורמי 1.84 מ"ר) בעל שלוש שכבות בידוד וחישוקי "20 אווירודינמיים או כאלו בעיצוב ספורטיבי יותר וגם חישוקי "21, כולם על טהרת שילוב מלבנים ומשולשים.

לבסוף גם מתקבל מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.201 Cd (לעומת 0.236 בדור היוצא), טוב משל טסלה מודל S (0.208) וצמוד למחזיקת השיא בייצור סדרתי, מרצדס EQS (0.200)

הדור השני של אקספנג P7 מבוסס על פלטפורמה חדשה, SEPA – Smart Electric Platform Architecture מהדור השני, בדומה ל"P7+". מבחינת ממדים, הדור החדש מציג צמיחה כמעט בכל ממד, עם אורך של כ-5.02 מ` (+12.9 ס"מ), רוחבה 1.97 מ` (+7.4 ס"מ), גובהה עומד על כ-1.43 מ` (נמוכה ב-2.3 ס"מ) ובסיס הגלגלים נמתח על פני קצת יותר מ-3 מטר (+1 ס"מ). תא המטען בנפח 575 ליטר (+135 ליטר) וישנו גם תא מטען קדמי בנפח 56 ליטר.
תא נוסעים וטכנולוגיה
עיצוב תא הנוסעים מהווה התפתחות מזה של הדור היוצא, כאשר הקו הכללי נשמר עם קווים אופקיים, קונסולה מרכזית מוגבהת וזוויתית. על ההגה החדש והמתכוונן חשמלית ישנם שני פקדים עגולים, השמאלי לתפעול מערכות הבטיחות והמתלים והימני למצב "בוסט" ובחירה בין מצבי הנהיגה. בדלתות תמצאו גם כמה לחצני מגע נסתרים, למשל לנעילת הדלתות שנפתחות מבפנים בלחיצה במקום מנוף קונבנציונלי כבעבר.

נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי צר יחסית, עם תצוגות מתחלפות, אך מעליו ישנה תצוגה עילית במציאות רבודה עם תצוגה מוקרנת של "87 (מהגדולות בקטגוריה) עם אפשרות לבחירה בין מגוון פרטי מידע.

מסך המולטימדיה בגודל "15.6 המתכוונן ימינה / שמאלה ומעלה / מטה (10+ / 15- מעלות), לטובת נוחות שימוש של הנהג או הנוסע ובנוסף גם בהתאם לשימוש בסייען הקולי, כך שהמסך יכול "להנהן" בשיחה עם המשתמש. ואם זה לא מספיק לכם, יש גם זיהוי קולי חיצוני, כך שתוכלו לתת לרכב פקודות שונות כמו למשל לפתוח את תא המטען, וחסל העברות רגל ותפילה שהחיישן יזהה אותה. התאורה החיצונית גם תגיב בהתאם, בחיוך או בקריצה למשל.

הכוונון החשמלי של המושבים כולל גם פונקציה להתאמה אקטיבית של התמיכה הצידית בהתאם למהירות וכיוון הפנייה ותוכלו לבחור בין עיצוב אלגנטי יותר עם ריפודי עור נאפה משולבי אלקנטרה בגוון קרם או אם תרצו לצאת מהשבלוניות ולבחור בכאלה בגוון חציל, ובשביל האווירה הספורטיבית יותר תמצאו גם ריפודים בצבע שחור עם פס גימור בצבע צהוב זוהר וחגורות תואמות.

עוד נמצא כאן שני משטחי טעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 23 רמקולים ומתחת למשענת היד המרכזית שוכנת מערכת בישום עם 3 ריחות. ליושבים מאחור ישנו מסך מגע בגודל "8 לתפעול בקרת האקלים ומערכת הבידור. ובכלל, הפלטפורמה מבוססת תוכנה ו-Ai כמובן, ולדברי אקספנג, כך גם תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות משופר יותר.
ה-P7 החדשה חזקה יותר וגם עם סוללה גדולה יותר (צילום: ספורט 5)
ה-P7 החדשה חזקה יותר וגם עם סוללה גדולה יותר|צילום: ספורט 5
יחידות הנעה וביצועים
אקספנג P7 החדשה תציע 3 יחידות הנעה. גרסת הכניסה עם הנעה אחורית תספק 367 כ"ס (+91 כ"ס) והיא תשודך לסוללה בקיבולת 74.9 קוט"ש עם טווח נסיעה של 702 ק"מ או בגרסת הטווח המוגדל עם סוללה בקיבולת 92.2 קוט"ש (82.7 קוט"ש בדור היוצא) בעלת טווח נסיעה של 820 ק"מ. כל הטווחים הינם בתקן CLTC הסיני, כך שניתן לשער שגרסת הטווח המוארך תאפשר כ-575 ק"מ בתקן WLTP.

הגרסה השלישית, היא זו בעלת הביצועים הגבוהים ביותר ולה הנעה כפולה והספק של 594 כ"ס (+121 כ"ס) והטווח קצר יותר ועומד על 750 ק"מ. במקרה זה ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות ל-100 (מהירה ב-0.4 שנ`) והיא מצוידת בבלמי "ברמבו" שמסייעים להשיג מרחק עצירה של 33.16 מטר מ-100 קמ"ש לעמידה (דומה לדור היוצא). וכדי שלא תתבלבלו, הפעם גם יש לוגו ייחודי לגרסת ההנעה הכפולה, שנראה כמשלב בין האות Q ל-X.

חלוקת המשקל מושלמת עם 50-50 בין הסרן הקדמי והאחורי, כאשר 81% ממשקל הרכב נמצא בין הסרנים עצמם. בנוסף מערך מתלי אוויר מתכוונים - הנמכה ב-20 מ"מ והגבהה עד 30 מ"מ מהמצב הסטנדרטי, אפשרות הקשחה ב-40% ואפשרות כוונון לבולמי הזעזועים הנעים עד 1000 פעם בשנייה (10% עד 100%).

ארכיטקטורת 800 וולט וטעינה מהירה בהספק של עד 486 קילוואט (לעומת 175 קילוואט בדור היוצא) תאפשר טעינה מ-10% ל-80% בפחות מ-11.5 דקות, לפי אקספנג תוכלו להטעין 525 ק"מ ב-10 דקות בלבד (בתקן הסיני כמובן).