צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
ארוכה יותר לאור פגושים ודיפיוזר אגרסיביים (צילום: ספורט 5)
ארוכה יותר לאור פגושים ודיפיוזר אגרסיביים|צילום: ספורט 5

יונדאי הפכה בעשור האחרון מיצרנית רכבי "מיינסטרים" לכזו שעברה שינוי מהותי – מחד, בחזון לשמירה על סביבה נקייה מצד אחד, עם דגמים היברידיים, פלאג-אין, חשמליים וגם דור חדש להנעת תא-דלק, ומאידך הביאה לנו כמה ספורטיביות שהצליחו להפתיע את הציבור הרחב כבר בניסיון הראשון, עם ה-i30N, וכן ה-i20N, בישראל לא פגשנו את הולוסטר N וקונה N, אך לאחרונה זכינו באלנטרה N, זאת לצד האיוניק 5N החשמלית ספורטיבית, שהצליחה להפתיע גם את חובבי הבנזין. כעת, חשפה יונדאי את האחות הספורטיבית של האיוניק 6, שכמו ה-5 גם היא מבוססת פלטפורמת E-GMP הייעודית. מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי האיוניק 6N צפויה להגיע ארצה במהלך השנה הבאה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

חישוקי “20 עטופים צמיגי פירלי P זירו, מסתירים דיסק קדמי 400 מ“מ עם (צילום: ספורט 5)
חישוקי “20 עטופים צמיגי פירלי P זירו, מסתירים דיסק קדמי 400 מ“מ עם קליפר 4 בוכנות|צילום: ספורט 5
יחידת הנעה וביצועים
את יחידת ההנעה קיבלה ה-6N מה-5N כמובן, עם צמד מנועים חשמליים (226 כ"ס מלפנים ו-383 כ"ס מאחור) עם הספק משולב של 609 כ"ס ועד 650 כ"ס בלחיצה על כפתור NGB – N Grin Boost המאפשר את תוספת הכוח לזמן מוגבל, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות, שהם שתי עשיריות השנייה מהר יותר מה-5N (ועשירית שנייה איטית יותר לעומת טסלה מודל 3 פרפורמנס).

מערכת הבלמים כוללת דיסק 400 מ"מ מלפנים עם קליפר 4 בוכנות ודיסק 360 מ"מ מאחור עם קליפר בוכנה יחידה, וכן מערכת בלימה רגנרטיבית ספורטיבית המסוגלת להאט את הרכב במצבי הנהיגה הספורטיבית בעוצמה של עד 0.6G. הדיסקים המגודלים שוכנים בתוך חישוקי "20 עטופים צמיגי פירלי P Zero 5 במידה 275/35.
גימורי תכלת והמון המון אלקטרוניקה וטכנולוגיה שתרגום לכם להתרגש מחש (צילום: ספורט 5)
גימורי תכלת והמון המון אלקטרוניקה וטכנולוגיה שתרגום לכם להתרגש מחשמלית|צילום: ספורט 5
מערכת החשמל בארכיטקטורת 800 וולט והסוללה בקיבולת 84 קוט"ש מאפשרת טעינה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט ומ-10% ל-80% תמתינו 18 דקות בלבד.

כמו כן ישנה מערכת ניהול סוללה חדשה N Battery, המתאימה את עצמה לתרחישי מסלול שונים כמו מרוץ דראג, ספרינט או סיבולת, זאת לצד ניהול תרמי אופטימלי וקיבולת גדולה יותר של נוזל הקירור

מתחת לפני השטח ישנה מערכת מתלים עם גיאומטריה חדשה, מתלה מבוקר אלקטרונית עם חיישן מהלך המנטר את עוצמת הבולם להתאמה לתנאי נהיגה משתנים, מה שתורם כמובן להתנהגות כביש דינאמית יותר.
ויש גם פסי תכלת בחגורות הבטיחות (צילום: ספורט 5)
ויש גם פסי תכלת בחגורות הבטיחות|צילום: ספורט 5
עוד נמצא כאן מערכות מוכרות, כמו ה-N e-Shift המדמה העברה הילוכים באווירה ספורטיבית, בקרת שיגור, מצב דריפט, חלוקת מומנט וקטורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה במנוע האחורי, ונוספה גם מערכת N Ambient Shift Light כך שתאורת האווירה תאותת על נקודת החלפת ההילוכים במצב ה"ידני", זאת לצד מערכת ה- N Active Sound+ המספקת צלילי מנוע ממערכת השמע ומהיכרותנו עם האיוניק 5N, עושה זאת באופן מוצלח למדי. כמו כן האיוניק 6N כוללת גם מערכת לניהול נהיגת מסלול, עם ניתוח ביצועים, זמני הקפה ועוד.
עיצוב
מבחינה חיצונית העמיסו ביונדאי כל סממן ספורטיבי על ה-6N עם פגושים אגרסיביים יותר עם כונסי אוויר ודיפיוזר אחורי עצבני שגם תרמו לתוספת אורך של 8 ס"מ (4.93 מ`) וכן רחבה ב-6 ס"מ, לאור מפשק סרנים רחב יותר (1.94 מ`), כאשר הגובה זהה (1.49 מ`) בעוד בסיס הגלגלים דווקא ארוך יותר ב-1.5 ס"מ (2.96 מ`). בנוסף ישנם חישוקים שחורים עם חישורים מחוררים, גימורים שחורים למראות הצד, הפגושים ובחצאיות וכמובן פס אדום תחתון והיקפי, זאת לצד צבע חדש – "כחול פנינה ביצועים", שהוא למעשה תוספת גימור פנינה לתכלת המוכר של דגמי חטיבה N.

מבפנים נפגוש בתא הנוסעים המוכר מהאיוניק 6, אך עם גרפיקה ייעודית במסכי לוח המחוונים והמולטימדיה ("12.25 כ"א), הגה ספורטיבי שמוכר מה-5N, עם שני כפתורי N, כפתור תכלת לבורר מצבי הנהיגה וכפתור ה"בוסט" האדום, כמו כן ישנם גימורים כחולים בפתחי המיזוג, בתפירה שבמושבים הספורטביים וגם בחגורות הבטיחות.

עם השקת האיוניק 6N, יונדאי הציגה גם את ה-N Performance Parts, כך שלקוחות שונים יוכלו להתאים אישית את רכביהם לשדרג חלקים שונים באווירת מסלול.