צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל|צילום: ספורט 5
צ`רי טידו 4 פרו הייבריד - אחיו ההיברידי של ג`אקו 5 (צילום: ספורט 5)
צ`רי טידו 4 פרו הייבריד - אחיו ההיברידי של ג`אקו 5|צילום: ספורט 5

צ`רי, המשווקת בישראל באמצעות היבואנית "פריסבי" (קרסו מוטורס לשעבר) המשווקת גם את דגמי רנו, ניסאן, אינפיניטי, אלפין ודאצ`יה, החלה בשיווקו של רכב הפנאי הקטן בהיצע – הטיגו 4 פרו כבר בדצמבר 2024 (אחיו של ג`אקו 5 שהושק לאחרונה), אז בגרסת בנזין ובמחיר של 121 אלף שקל, וכיום במחיר של 123 אלף שקל, מה שעדיין ממקם אותו כאחד מרכבי הפנאי הקטנים הזולים בישראל. כעת, מוסיפה היבואנית את גרסתו ההיברידית, שבנוסף ליחידת ההנעה המתקדמת יותר, הוא גם מציג מתיחת פנים קלה, בחזית הרכב ובחלקו האחורי. תא הנוסעים נותר דומה, למעט עדכון קל לידיות הפתיחה וידית ההילוכים. בעתיד, צפוי להגיע גם ה-FX עם הנעה היברידית, בנוסף לבנזין ולחשמלי המוצעים כעת.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

בהשוואה לטויוטה יאריס קרוס, מידותיו של הטיגו 4 פרו הייבריד גדולות יותר, הוא ארוך ב-14.8 ס"מ (4.32 מ`), רחב ב-6.6 ס"מ (183.1 ס"מ), גבוה ב-5.8 ס"מ (1.65 מ`), בסיס הגלגלים ארוך ב-5 ס"מ (2.61 מ`), מרווח הגחון גבוה ב-3.6 ס"מ (19.6 ס"מ), אך תא המטען קטן ב-87 ליטר (310 ליטר). מידותיו ממקמות אותו כאחד הגדולים בקטגורית ה-B-SUV וכזה שמתקרב לקטגוריה הקומפקטית. מחיר הכניסה עומד על 136 אלף שקל – מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים, כמו היאריס קרוס כאמור (יקרה ב-23 אלף שקל) או MG ZS הייבריד (יקר ב-24 אלף שקל). אם כך, מה מציע הטיגו 4 פרו הייבריד?

שתי רמות גימור, כשה“נובל“ הבנזינית מתמקמת ביניהן מבחינת אבזור, אבל (צילום: ספורט 5)
שתי רמות גימור, כשה“נובל“ הבנזינית מתמקמת ביניהן מבחינת אבזור, אבל זולה יותר כמובן|צילום: ספורט 5
יחידת הנעה
לגרסת הבנזין מנוע 1.5 ליטר המספק 95 כ"ס, בעוד לזו ההיברידית מנוע בנזין דומה, אך הוא משולב עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) הניזון מסוללת 1.83 קוט"ש, ויחדיו ההספק המשולב עומד על 163 כ"ס.

ההסבר להספק הנמוך מזה של המנוע החשמלי לבדו, נעוץ בכך שמערכת הניהול מווסתת את הספקת הכוח, אך במקרים מסוימים ולפרקי זמן קצרים, יינתן הספק גבוה מ-163 כ"ס המשולבים. ליחידת ההנעה ההיברידית הנעה קדמית ותמסורת ישירה, שכן היא יכולה לפעול על חשמל בלבד, באופן טורי (מנוע הבנזין משמש כגנרטור וההנעה עדיין חשמלית) ובצורה מקבילה (מנוע הבנזין והמנוע החשמלי שניהם מניעים את הגלגלים).

ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות (מהיר מהיאריס קרוס ב-2.3 שניות) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.8 ק"מ לליטר (פחות 3.5 ק"מ לכל ליטר לעומת הטויוטה).

רמות גימור
צ`רי טיגו 4 פרו הייבריד מוצע בשתי רמות גימור, רמת הכניסה "קומפורט" מאובזרת פחות מה"נובל" של גרסת הבנזין (ההבדלים בסוגריים), ובכל זאת נמצא כאן מסך מולטימדיה ולוח מחוונים בגודל "12.3 כ"א, קישוריות אלחוטיות לנייד (חוטי בבנזין), חיישני ומצלמת רוורס (מצלמות היקפיות בבנזין), ריפוד בד (עור סינטטי בבנזין), 4 רמקולים (6 בבנזין), כיוון גובה למושב הנוסע (מושבים מחוממים ומושב נהג חשמלי בבנזין), מראה נגד סנוור, הנעה מרחוק וחישוקי "17 (בבנזין "18).

עוד מציע הבנזין גם חלונות אחוריים כהים ותאורת אווירה, אותם נוכל למצוא ברמת הגימור הגבוהה יותר - "לאקשרי" אשר כוללת את כל המתואר לעיל, כולל האבזור הקיים בבנזין (פרט לחישוקים הגדולים יותר) ובנוסף חיישני חנייה קדמיים.

בבטיחות אין הבדל בין רמות הגימור ונמצא כאן את כל המערכות המקובלות וכן 7 כריות אוויר (6 בבנזין), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה (התרעה בלבד בבנזין), התרעת פתיחת דלת, התרעת התנגשות מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, זיהוי היסח דעת נהג והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי (לא מוצעת בבנזין). לטיגו 4 הייבריד דירוג בטיחות 7 של משרד התחבורה ובשלב זה טרם עבר מבחן ריסוק ב-Euro NCAP.

צ`רי טיגו 4 פרו – מחירון:
צ`רי טיגו 4 פרו 1.5 ליטר בנזין Noble יעלה 123 אלף שקל
צ`רי טיגו 4 פרו 1.5 ליטר היברידי Comfort יעלה 136 אלף שקל
צ`רי טיגו 4 פרו 1.5 ליטר היברידי Luxury יעלה 138 אלף שקל

לדגם אחריות למשך 6 שנים / 150 אלף ק"מ, על הסוללה 8 שנים / 150 אלף ק"מ ומרווח הטיפול עומד על שנה / 15 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם)