צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
ליפ C10 “מאריך טווח“: מי שמביט מאחור לא יודע שאני לא רק חשמלי (צילום: ספורט 5)
ליפ C10 “מאריך טווח“: מי שמביט מאחור לא יודע שאני לא רק חשמלי|צילום: ספורט 5
ליפמוטור C10 החל דרכו בשוק המקומי עם גרסתו החשמלית שהגיעה לכאן בנובמבר 2024 ונכון לחציון הראשון של 2025 נמסרו 535 יחידות. כעת היצע הגרסאות מתרחב עם הגעתה של גרסת הפלאג-אין, אך כזו בטכנולוגיית מאריך-טווח (REEV), כאשר המנוע החשמלי הוא המניע העיקרי של הרכב ומנוע הבנזין משמש כגנרטור. מחירו מתחיל ב-185 אלף שקל, יקר ב-15 אלף שקל מהחשמלי - האם ישנם הבדלים נוספים לעומת גרסתו החשמלית?

עד 970 ק“מ של טווח משולב (צילום: ספורט 5)
עד 970 ק“מ של טווח משולב|צילום: ספורט 5
יחידת הנעה
לליפ C10 REEV הספק של 215 כ"ס והנעה אחורית, בדומה לחשמלי, המגיעים משילוב בין המנוע החשמלי למנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, אך כאמור זה האחרון אינו מחובר ישירות לגלגלים ומשמש לטעינת הסוללה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות, איטית בשנייה אחת לעומת ה-C10 EV.

סוללת LFP בקיבולת של 28.4 קוט"ש (ברוטו) מאפשרת טווח נסיעה מרשים של 145 ק"מ. לרכב שלוש רמות רגנרציה וטעינה ביתית בהספק 6.6 קילוואט וטעינה מהירה בהספק של 65 קילוואט (50% ב-18 דקות). עם סוללה מלאה ומיכל דלק מלא מתקבל טווח נסיעה של 970 ק"מ.
רשימת אבזור ארוכה, בדומה לגרסה החשמלית (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור ארוכה, בדומה לגרסה החשמלית|צילום: ספורט 5
רמות גימור
ה-C10 פלאג-אין יוצע גם הוא בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה "לייף" מאובזרת היטב, דומה ל"סטייל" החשמלית, וכוללת פריטים כגון מסך מולטימדיה "14.6, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, עדכוני OTA, חיישנים ומצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטית, ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי, מערכת שמע עם 12 רמקולים, חישוקי "18 ועוד.

מעליה נמצא גם כן את רמת הגימור "דיזיין" שמוסיפה חימום ואוורור למושבים הקדמיים, הגה מחומם, ריפודים משודרגים, תאורת אווירה, חלונות כהים, תא מטען חשמלי וחישוקי "20.

בבטיחות נמצא מערך מקיף בכל רמות הגימור, הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, מערכת ניטור נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת זיהוי תמרורים והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. ליפמוטור C10 החשמלי נבחן בשנה שעברה במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP וקיבל ציון של 5 כוכבים.

נציין כי לגרסת הכלאיים של ה-C10 משקל גבוה ב-45 ק"ג (2,025 ק"ג), תא המטען נותר זהה (435 ליטר) וכך גם כושר הגרירה (1,500 לנגרר עם בלמים).

ליפמוטור C10 - מחירון:
ליפמוטור C10 פלאג-אין ברמת גימור Life יעלה 185 אלף שקל
ליפמוטור C10 פלאג-אין ברמת גימור Design יעלה 190 אלף שקל

ליפמוטור C10 חשמלי ברמת גימור Style יעלה 170 אלף שקל
ליפמוטור C10 חשמלי ברמת גימור Design יעלה 185 אלף שקל

* לליפ C10 אחריות למשך 4 שנים או 100 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים או 160 אלף ק"מ (זהה בין הדגם החשמלי לפלאג-אין). מרווח הטיפולים של החשמלי עומד על שנה או 20 אלף ק"מ ובקרוב תעדכן היבואנית "סמלת" אודות מרווח הטיפולים לגרסת "מאריך הטווח".