צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

קיה סטוניק, רכב הפנאי הקטן של קיה הוצג לראשונה לפני 8 שנים, נצח במושגי תעשיית הרכב הנוכחית. ב-2020 עבר עדכון קל וכעת הוא עובר מתיחת פנים מקיפה שנועה להביא אותו את העידן המודרני ולספק לו עוד כמה שנים מול המתחרים באחת מהקטגוריות הצומחות. מטלקאר, יבואנית קיה בישראל, נמסר שהסטוניק החדש יגיע ארצה ברבעון הראשון של 2026.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החדש מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של קיה "הפכים מאוחדים", אותה פגשנו כמובן בכל דגמי ה-EV החדשים. החזית שופעת זוויות עם מכסה מנוע מוכר בעל התפיחה במרכז אך פגוש זקוף שמקנה הופעה קשוחה יותר, זאת לצד יחידות תאורה זוויתיות אם תאורה אנכית. הפרופיל שומר על הזוויות המוכרת למשל במגני הדלתות לצד חישוקי "16 ו-"17 חדשים וכאלו ייחודיים לגרסת ה-GT-Line. מאחור נפגוש גם כן בפנסים חדשים ומעוצבים ופגוש עדכני, ונוספו שני צבעים חדשים (ירוק "הרפתקה" וכחול "יאכטה").

אורכו צמח במעט (+2.5 ס"מ) לנוכח אותם עדכוני עיצוב, כאשר שאר המידות נותרו זהות (רוחב 1.76 מ`, גובה 1.52 מ`, בסיס גלגלים 2.58 מ`), כמו גם מרווח הגחון 16.5-18.3 ס"מ (בהתאם לרמת הגימור).

מבפנים ישנו דשבורד חדש עם תאורת אווירה, ובעיצוב קווים אופקיים שמקנה גם כאן אווירה קשוחה יותר, זאת לצד פאנל בקרת אקלים חדש (הדורש לחיצה למעבר בין השליטה על המדיה לשליטה על המיזוג), הגה חדש עם כפתור בורר מצבי נהיגה, ושני מסכי "12.3 מאוחדים, הכוללים קישוריות לנייד ולאפליקציה. הקונסולה המרכזית התעדכנה גם היא וכוללת את משטח הטעינה האלחוטית, שקעי USB, כפתור הנעה ופקדים שונים, כמו גם ידית הילוכים חדשה. בעוד עיצוב הדלתות נותר דומה, בקיה מבטיחים שדרוג באיכות החומרים.

עוד נמצא בסטוניק החדש מערך בטיחות מקיף, כולל בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרכז נתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעת פתיחת דלת.
יחידות הנעה
הסטוניק החדש יוצע כבעבר עם מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטר וגם כזה עם תמיכה מיקרו-היברידית. הספקו של מנוע ה-1.0 ליטר טורבו עומד על 100 כ"ס וזה המיקרו-היברידי על 115 כ"ס.

הלקוחות בעולם יוכלו לבחור בשידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או בתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים הרלוונטית יותר לשוק הישראלי, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.1 שנ` או 10.8 שנ` עם המנוע החזק יותר.