צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מקסוס eTERRON 9 - חזק מטויוטה היילקס, אבל מה לגבי כושר העמסה? (צילום: ספורט 5)
מקסוס eTERRON 9 - חזק מטויוטה היילקס, אבל מה לגבי כושר העמסה?|צילום: ספורט 5

אוטו חן, יבואנית דגמי מקסוס בישראל, מקיימת את הבטחתה ומתחילה בשיווק הטנדר החשמלי eTerron 9 וזאת במחיר כניסה של 290 אלף שקל, מה שממצב אותו כיקר ב-14 אלף שקל מגרסת הבסיס של טויוטה היילקס, אך לעומת זה האחרון הוא חזק ומאובזר משמעותית, ואם כבר תחפצו בהנעה כפולה בהיילקס, פער המחיר מול המקסוס מתהפך לטובתו והוא אף זול ב-5,000 שקל. אלו עוד הבדלים יש בין השניים? ומה לגבי יכולות העמסה וגרירה?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

יחידת הנעה
מקסוס אי-טרון הוא טנדר חשמלי שמגיע אלינו עם יחידת הנעה אחת – צמד מנועים חשמליים (272 כ"ס מאחור ו-170 כ"ס מלפנים) היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 442 כ"ס עם מומנט של 71.4 קג"מ, ובהתאם להנעה החשמלית הם זמינים כמעט באופן מיידי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות זריזות מאוד והמהירות המרבית מוגבלת ל-190 קמ"ש. בורר מצבי הנהיגה מציע מצבי שטח כולל בקרת ירידה במדרון ובקרת זחילה בשטח.

לשם השוואה מול טויוטה היילקס 2.4 ליטר, ה-eטרון 9 חזק ב-292 כ"ס ולו 30.6 קג"מ יותר, והוא מהיר ל-100 קמ"ש בלא פחות מ-7 שניות. כמו כן גרסת הכניסה של ההיילקס בעלת הנעה אחורית בלבד.

הסוללה בקיבולת מרשימה של 102.2 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה של 432 ק"מ. טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 12 שעות (5%-100%) וטעינה מהירה (115 קילוואט) אורכת 42 דקות (10%-80%). כמו כן לרכב טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, זאת לצד שני שקעי 220 וולט הממוקמים בארגז ועוד שקע 220 וולט בתא המטען הקדמי.

ממדים גדולים לעומת טנדרי “טון“ אחרים (צילום: ספורט 5)
ממדים גדולים לעומת טנדרי “טון“ אחרים|צילום: ספורט 5
ממדים ומשקלים
מקסוס e טרון 9 הוא לא טנדר קטן במיוחד והוא מציג ממדים גדולים משמעותית משל ההיילקס. הוא ארוך ב-18 ס"מ (5.50 מ`), רחב ב-14.2 ס"מ (2.0 מ`), נמוך בחצי ס"מ (1.86 מ`) או גבוה ב-0.9 ס"מ (בהתאם לרמת הגימור), ובסיס הגלגלים ארוך ב-21.5 ס"מ (3.30 מ`).

זווית הגישה זהה (29 מעלות), זווית הנטישה פחות טובה ב-2 מעלות (25 מעלות) ומרווח הגחון נמוך ב-8 ס"מ (23 ס"מ). גם קוטר הסיבוב פחות טוב ב-60 ס"מ (13.4 מ`).

המשקל הכולל עומד על 3.5 טון, כך שגם בעלי רישיון נהיגה B שהוצא לאחר שנת 2007 יוכלו לנהוג בו. כושר ההעמסה עומד על 620-650 ק"ג בלבד שהם 430-355 ק"ג פחות מהיילקס (בהתאם לגרסאות). בהשוואה לגודל הארגז של המקסוס – הוא ארוך ב-3.6 ס"מ (1.56 מ`), צר ב-4 ס"מ (1.5 מ`), גבוה ב-5.5 ס"מ (53.5 ס"מ). לאי-טרון גם תא מטען קדמי בנפח 236 ליטר עם יכולת העמסה של 75 ק"ג וכושר גרירה של עד 3.5 טון (חצי טון יותר).
רשימת אבזור ארוכה וציון ריסוק של 5 כוכבים (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור ארוכה וציון ריסוק של 5 כוכבים|צילום: ספורט 5

רמות גימור ובטיחות
מקסוס eTERRON ישווק בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה "לאקשרי" תציע כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה בגודל זהה (כולל תצוגת מד שקילה) עם קישוריות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, שני שקעי USB מלפנים ושניים מאחור, מצלמות היקפיות כולל מצב שקוף, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, תאורת לד מלאה, ריפוד עור סינטטי, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, יכולת השכבת המושבים המושבים הקדמיים ליצירת משטח אחיד עם הספסל האחורי, הגה מצופה דמוי עור ומחומם, חיישני גשם ואורות, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור, מראה מרכזית דיגיטלית, תא מטען קדמי חשמלי, פתיח מרחוק וארגז, מדרגות צד, מדרך אחורי, אמבטיה מקורית, חישוקי "18 (צמיגי 265/65) ועוד.

את גרסה זו ניתן לשדרג עם חבילת "פרו" בעלות של 15 אלף שקל הכוללת מתלי אוויר, חבילת השחרה וצמיגי AT.

רמת הגימור "פרימיום" מוסיפה ריפוד עור מלא דו-גוני (שחור/לבן), זיכרונות למושב הנהג (והמראות) הכולל עוד מספר כוונונים, אוורור ומערכת עיסוי במושב נהג, גג פנורמי עם וילון חשמלי, פסי גגון, תאורת לד פנימית ובתא המטען, מערכת שמע JBL עם 8 רמקולים, כמו כן ישנם מתלי אוויר וכן אפשרות הנמכה לחלקו האחורי של הרכב וחבילת השחרה למסגרת החלונות וידיות הפתיחה.

בתחום הבטיחות אין הבדל בין רמות הגימור והן כוללות 7 כריות אוויר, את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה בצומת כולל בלימה, בלימה בנסיעה לאחור, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, התרעת התנגשות מאחור והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. הדגם קיבל דירוג 7 של משרד התחבורה וציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP.

מקסוס eTERRON 9 – מחירון:
מקסוס אי-טרון 9 ברמת גימור Luxury יעלה 290 אלף שקל
מקסוס אי-טרון 9 ברמת גימור Premium יעלה 310 אלף שקל

לדגם אחריות למשך 5 שנים או 160 אלף ק"מ ולסוללה 8 שנים או 200 אלף ק"מ ואילו מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 30 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).

שוב בהשוואה לטויוטה, האחריות ומרווח הטיפולים עדיפים במקסוס (3 שנים אחריות ומרווח טיפולים של שנה / 10 אלף ק"מ בהיילקס). נציין כי בטויוטה תוכלו להאריך את האחריות לשנה רביעית וחמישית בתוספת תשלום.