צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
המון כוח זה מה שישנה את התדמית של ליפמוטור? (צילום: ספורט 5)
המון כוח זה מה שישנה את התדמית של ליפמוטור?|צילום: ספורט 5
מישהו בסטלנטיס מאוד רוצה להציב את ה-SUV המשפחתי מתוצרת ליפמוטור בחזית חלון הראווה שלהם, אחרת אין שום הסבר הגיוני לשיתוף הפעולה המיוחד עם סדנת Irmscher הגרמנית שנוסדה ב-1968 וייצרה עד היום למעלה מחצי מיליון מכוניות.

הסדנה שעובדת עם סטלנטיס תקופה ארוכה, קיבלה משימה לייצר מהדורה מיוחדת של 250 מכוניות מדגם ה-C10 עם הספק קיצוני של 585 כ"ס ועוד כמה תוספות מיוחדות שיהלמו את המעמד, וכולן מיועדות לשוק הגרמני.

הדגם הרגיל של ה-C10 עומד במרכז הפעילות של ליפמוטור באירופה וגם בישראל, כשלאחרונה הוא קיבל גרסת פלאג אין (שגם הגיעה לישראל ותיבחן בקרוב בעולם הרכב) שמיישרת קו עם דגמים מתחרים בפלח השוק המעניין של דגמי פלאג אין עם טווחים של מעל 1,000 ק"מ בין התדלוקים-טעינות. אבל כעת רוצים בסטלנטיס להראות שלכל שבת יש גם יופי של מוצאי שבת ושדרגו את המכונית לגרסה שנקראת i C10 על בסיס פלטפורמה של 800 וולט עם הנעה כפולה בהספק 585 כ"ס.
בתמונות הראשונות אפשר לראות את התוספות המיוחדות שיבדלו את הדגם הזה מאחיו הרגילים. חישוקי הגלגלים קיבלו עיצוב מיוחד ובחזית הספליטר הקדמי מופיע פס אדום שמצהיר על עוצמת המכונית וכוונותיה הזדוניות משהו. מי שיביט בה מאחור יזהה את לוגו מואר וגם ספוילר אחורי ספורטיבי שלא נפקד מהאירוע.

המכונית תוצג ותוצע למכירה בחודשים הקרובים ובשורת הביצועים שלה מוזכר כי היא טסה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.0 שניות כשהמנועים יקבלו את האנרגיה מסוללה של 81.9 קוט"ש, שיכולה להיטען בזרם ישיר מ-30% ל-80% תוך 22 דקות. פרטים נוספים וגם מחיר בגרמניה, יופצו בסמוך להצגתה לקהל. דגם סדרתי חדש של C10 עם הנעה כפולה יוצג בתערוכת ציריך שתתקיים בחודש אוקטובר.