צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
עברה עדכון עיצובי וגם המנוע קיבל עוד 20 כ“ס (צילום: ספורט 5)
עברה עדכון עיצובי וגם המנוע קיבל עוד 20 כ“ס|צילום: ספורט 5

פרארי רומא הגיעה לעולם בסוף 2019, וכעת הגיע הזמן להציג מחליפה, אבל בפרארי לא הציגו דגם חדש לגמרי מהיסוד, ובדומה למהלך אותו עשו עם המעבר מה-FF ל-GTC4Lusso, גם הפעם פרארי מעבירים את ה"רומא" תהליך השבחה מקצה לקצה ומחליפים את שם בירתה של איטליה בשמה של עיירת חוף בדרום-מערב איטליה (דרומית לנאפולי). לישראל היא צפויה להגיע בשנה הבאה ועד אז, אלו הפרטים על הדגם החדש.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

תא נוסעים בעיצוב חדש עם מסכי “15.6 לנהג, “10.25 למולטימדיה ו-“8.8  (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים בעיצוב חדש עם מסכי “15.6 לנהג, “10.25 למולטימדיה ו-“8.8 לנוסע|צילום: ספורט 5
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני מבוסס כאמור על הרומא, כאשר ההבדלים במידות זניחים (אורך 4.66 מ`, רוחב 1.97 מ`, גובה 1.30 מ`, בסיס גלגלים 2.67 מ`). הפרופיל בהחלט מזכיר את הדגם היוצא, בעוד החזית זכתה לשפת העיצוב החדשה של פרארי, כאשר הפנסים צרים יותר והיא בעיקר נפתרת מסבכת הרשת של הרומא, הפגוש חדש לגמרי, ובחלקו התחתון ישנה סבכה בגימור "חלת דבש", שפע של קרבון ודגש על צבע הרכב.

מאחור ישנה דלת תא מטען חדשה (273 ליטר), העיצוב נקי יותר, כאשר לוחית הרישוי יורדת נמוך אל הדיפיוזר שעוצב גם הוא מחדש. הפגוש חדש גם הוא עם פתחי אוורור וכמובן פנסים אחוריים צרים יותר ששומרים על המבנה המפוצל וכעת הם "מסתתרים" מתחת לספוילר האקטיבי. אופציה, שחלילה לא תשפשפו את הפרארי שלכם, היא מערכת הרמה, הפעילה עד למהירות של 35 קמ"ש, ומרימה את חלקו הקדמי שלהרכב ב-4 ס"מ.

תא הנוסעים התחדש, כשהוא שומר על עמדת הנהג המובחנת לצד עמדת הנוסע עם מסך מולטימדיה אישי "8.8, אך ההפרדה בין הצדדים פחות בולטת, כשהקונסולה המרכזית כבר לא מטפסת מעלה אל הדשבורד, אלא נשארת שטוחה ומסך המולטימדיה הפך מאנכי לאופקי ("10.25) ומוצב נמוך במרכז הדשבורד, וכך גם הדלתות בעלות עיצוב נקי ולא כזה התוחם את עמדת הנהג/נוסע. עוד נמצא בתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי "15.6, משטח טעינה אלחוטית, ואופציה למערכת שמע של "בורמסטר" עם 14 רמקולים.
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה נותרה דומה לרומא, זו שמלווה את פרארי עוד מהקליפורניה T (משנת 2014). מנוע V8 בנפח 3,855 סמ"ק המספק כעת 640 כ"ס ב-7,500 סל"ד, 20 כ"ס יותר מהרומא שהושגו באמצעות מערכת ניהול טורבו לשני המגדשים וחיישני לחץ לצילינדרים ויחידת בקרת מנוע שהגיעה מה-296. נתון המומנט נותר זהה עם 77.5 קג"מ הזמינים בין 3,000 ל-5,750 סל"ד. המנוע קדמי-מרכזי, כלומר מותקן בחזית הרכב, אך מקו הסרן אחורה.

המנוע משודך כבעבר לתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.3 שניות (עשירית שנייה מהר מהרומא), ול-200 קמ"ש תגיעו ב-9.0 שניות (3 עשיריות השנייה מהר יותר). המהירות המרבית נותרה זהה, עם 320 קמ"ש.

כדי לבלום את האמאלפי מ-100 קמ"ש ל-0, תזדקקו ל-30.8 מטר, והיא עושה זאת באמצעות מערכת בלימה על-חוט, ודיסקים בקוטר 390 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור השוכנים בתוך חישוקי "20 וצמיגים במידה 245/35 מלפנים ו-285/35 מאחור (ברידג`סטון פוטנזה ספורט או פירלי P זירו).

עוד פרטים מעניינים הם חלוקת משקל מושלמת של 50/50, ושימוש נרחב בחלקי קרבון כאשר בלוק המנוע עוצב מחדש והוא קל בק"ג אחד וכן גלי זיזים חדשים שקלים ב-1.3 ק"ג. משקל האמאלפי עומד על 1,470 ק"ג בלבד (2 ק"ג פחות מהרומא), ויחס ההספק-משקל עומד על 2.29 ק"ג לכל כ"ס.