צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

תערוכת טוקיו 2025, או בשמה העדכני "תערוכת הניידות של יפן", נפתחה היום (30.10) לציבור הרחב וכבר הספיקה לחשוף לא מעט דגמים, רובם דגמי קונספט. כעת הגיע תורה של סובארו, ובין הדגמים שהציגה בלטו שני דגמי STI חדשים, שניהם מוגדרים עוד כקונספט ואנו מקווים שהם אכן יגיעו לייצור, אך עוד חזון למועד.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!


שני הדגמים שהוצגו עונים לשם סובארו Performance-B STI ו- Performance-E STI וכשמשתמע משמם, האחד לוגם בנזין והשני מונע בכוח החשמל. לצערנו הרב, סובארו הרבתה בתיאורים שונים הנוגעים לאווירודינמיות או מרכז הכובד של דגם הקונספט החשמלי ופחות בנושאים ריאליים יותר כגון הספקים, ביצועים, מערך מתלים והתנהגות כביש – שמתאימים יותר לדגמים שזוכים לענוד את תג ה-STI.
במקום זה זכינו לתמונות סטטיות שונות מהם נוכל להתרשם מאותם מאפיינים אווירודינמיים בדגם החשמלי, כמו כיסויי החישוקים בגוון מוזהב (בכל זאת STI), הפרופיל הנמוך והדיפיוזר הגדול מאחור שמסייעים לזרימת האוויר. לצידו דגם הבנזין שנראה מאוד מוכן לייצור, עם פתח יניקת האוויר הקדמי והמוכר, ספוילר אחורי עצום ודיפיוזר חד עם צמד יציאות מפלט במרכז. פרט לכך, סובארו כאמור קימצה בפרטים אך ציינה כי דגם ה-STI יהנה מכל אותם יתרונות מוכרים כגון הנעה כפולה סימטרית ומנוע בוקסר שטוח. עוד נבחין בחישוקי "18 עטופים צמיגי סמי-סליקס ברידג`סטון פוטנזה RE-71RS ומבפנים מציצים מושבי באקט עשויים קרבון.