

ג`אקו 8, האח הגדול של ה-7 הפופולרי נחת היום (ב`) בישראל ויתחרה ישירות באח לבית צ`רי - הטיגו 9 פרו (245 אלף שקל) ויציע כמותו יחידה היברידית נטענת, הנעה כפולה ו-7 מושבים, לצד רשימת אבזור נדיבה, כאשר לעומתו הג`אקו יוצע גם בגרסת כניסה עם פחות אביזרי נוחות, אך עדיין מאובזרת היטב ביחס למתחרים האחרים. נציין כי מידותיו של הג`אקו 8 ממקמות אותו בקטגוריית ה-D-SUV הגדולים עם 7 מקומות, כגון יונדאי סנטה פה או קיה סורנטו, כשהוא קטן במעט מטויוטה היילנדר למשל. תא המטען של הג`אקו 8 עומד על 200 ליטר (עד גובה הגג) כאשר כל המושבים בשימוש. מחיר הכניסה עומד על 230 אלף שקל. מה עוד צריך לדעת על רכב הפנאי החדש?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

לג`אקו 8 יחידת הנעה היברידית נטענת, אך בסידור ייחודי בדומה לטיגו 9. מנוע הבנזין מודגש ובנפח 1.5 ליטר (143 כ"ס) ולצידו שני מנועים חשמליים מלפנים (102 ו-122 כ"ס) ומנוע חשמלי נוסף מאחור (238 כ"ס). ההנעה כפולה ותיבת ההילוכים בעלת תמסורת ישירה, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות (על הנייר, 0.4 שניות איטי יותר מהטיגו 9). עוד נציין כי למערכת ההנעה הכפולה יש גם נעילת דיפרנציאל אחורי, ומערכת סיוע לנסיעה בעליה, מה שמשפר את יכולת השטח.
הסוללה בקיבולת 34.46 קוט"ש שמאפשרת כאן טווח נסיעה חשמלי של 134 ק"מ (14 ק"מ פחות מהטיגו 9) טעינה ביתית מ-10% ל-10% אורכת 5 שעות וחצי (מטען פנימי 6.6 קילוואט) וטעינה מהירה מ-30% ל-80% אורכת 25 דקות (70 קילוואט). במפרט של הטיגו 9 פורסם נתון צריכת דלק כאשר הסוללה ריקה, שם מדובר ב-14.5 ק"מ לליטר, כך שניתן להניח שהנתון דומה גם במקרה של הג`אקו 8, וכבכל רכב PHEV, ככל שתטעינו יותר, כך תשפרו את צריכת הדלק ולא תפגשו בתחנות דלק.
לעומת הצ`רי טיגו 9 שמציע רמת גימור אחת בלבד, הג`אקו 8 מוצע בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה "לאקשרי" כוללת מפתח חכם והנעה מרחוק, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 (כ"א), קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית מאוורר, מצלמות היקפיות כולל "שלדה שקופה", ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, חימום ואוורור בשורה השנייה, תאורת אווירה, גג פנורמי נפתח, מערכת שמע SONY עם 8 רמקולים, חלונות קדמיים אקוסטיים, תא מטען חשמלי, מתלים אדפטיביים, חישוקי "20 וערכת תיקון תקר.
בבטיחות ציון משרד התחבורה עומד על 7 ונמצא את כלל המערכות המקובלות וכן 9 כריות אוויר, כולל שתי כריות צד אחוריות וכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת מרכז נתיב, סיוע לנהג בהתחמקות ממכשול, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת, התרעת התנגשות מאחור, התרעת היסח דעת נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת תחילת נסיעה של רכב מלפנים והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. בשלב זה הג`אקו 8 (או הטיגו 9) טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
רמת הגימור "לימיטד" מוסיפה ריפודי עור נאפה, כוונון חשמלי משודרג כולל לתמיכת הירכיים, עיסוי במושבים הקדמיים, הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, תצוגה עילית, מראה נגד סנוור, ריפוד תקרה זמש, תאורה במשענת היד המרכזית, תאורת תקרה בשורה השלישית, פתיחת דלתות אלקטרונית, מדרכי כניסה מוארים, וילונות הצללה בשורה השנייה ומערכת שמע SONY עם 14 רמקולים כולל במשענות הראש. רמת גימור זו דומה לרמת הגימור "נובל" של הטיגו 9, ופער המחיר עומד על 10 אלף שקל לטובתו של הטיגו 9, אם כי הג`אקו ממותג מעט מעליו.
ג`אקו 8 - מחירון:
ג`אקו 8 ברמת גימור Luxury יעלה 230 אלף שקל
ג`אקו 8 ברמת גימור Limited יעלה 255 אלף שקל
לרכב תינתן אחריות של 6 שנים או 150 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים או 150 אלף ק"מ, כאשר מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם), וזהה לצ`רי טיגו 9.
