צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מודל Y בסיסית: עדכוני עיצוב מבחוץ (צילום: ספורט 5)
מודל Y בסיסית: עדכוני עיצוב מבחוץ|צילום: ספורט 5

טסלה ואילון מאסק בראשה מטפטפים כבר שנים אודות טסלה בסיסית – שמועות על מודל 2 למשל הלכו וצברו תאוצה, אך בסופו של הדבר הזמן רץ וטסלה בחרה במתכון קל ופשוט – להוריד אבזור. אם כך, מה ההבדלים ועל מה מוותרים?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

נגיעות עיצוב
העיצוב החיצוני הכללי במודל Y הבסיסית נותר ללא שינוי, אך בכל זאת גם כאן אפשר לצמצם – בגרסת ה"סטנדרט" החדשה לא תזכו בפס תאורת הלד הקדמי והפגוש הקדמי פשוט יותר למראה וללא כונסי האוויר הצידיים, גם התאורה מאחור פשוטה יותר וללא פס תאורה המחובר בין הפנסים שהפעם הם פשוטים יותר למראה, ולסיום חישוקי "18 במקום "19 עם כיסויים פשוטים למראה ורק 3 צבעים לבחירה (שחור, לבן, אפור). בתא הנוסעים הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש במראה פתוח, אך אל דאגה משטחי הטעינה לסלולרי עדיין שם וגם מסך ה-"15.4 הענק.
סוללה קטנה יותר וקצת פחות טווח נסיעה (צילום: ספורט 5)
סוללה קטנה יותר וקצת פחות טווח נסיעה|צילום: ספורט 5
אבזור בסיסי
מה בנוגע לאביזרי הנוחות – ובכן, במקום ריפוד עור מלא ישנו ריפוד בד משולב עור, גם תאורת אווירה לא תמצאו כאן ומסך מגע ליושבים מאחור, כשהגג פנורמי מוסתר לגמרי (כן כן, הזכוכית עוד שם, מה שכנראה מרמז שתכנון גג חדש היה יקר יותר). עוד וויתורים נוגעים לאוורור המושבים מלפנים וחימום לאלו האחוריים, הגה מתכוונן ידנית במקום חשמלי, פחות רמקולים במערכת השמע וגם רדיו AM/FM אין (פשוט תורידו אפליקציה), מראות צד שאינן מתקפלות חשמלית וללא הכהיה אוטומטית, מערכת טיהור אוויר בבקרת האקלים ומערך מתלים פשוט יותר – וויתור על כל אלו יפחית 5,000 דולר ממחירה של גרסת ה"פרימיום" (שם חדש בעקבות גרסת הסטנדרט החדשה) הנעה אחורית שהייתה גרסת הכניסה עד כה.
גם המודל 3 עברו הפשטת אבזור דומה (צילום: ספורט 5)
גם המודל 3 עברו הפשטת אבזור דומה|צילום: ספורט 5

קצת פחות טווח
גרסת הסטנדרט החדשה של ה-Y כוללת סוללה קטנה יותר, 69 קוט"ש לפי פרסומים זרים, וטווח הנסיעה קצר ב-58 ק"מ בלבד ועומד על כ-516 ק"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש איטית יותר ב-1.4 שניות ועוצרת את השעון על 6.8 שניות.

הפערים במודל 3 עומדים על 68 ק"מ (516 ק"מ) והיא איטית יותר ב-0.9 שניות (5.8 שנ` ל-100 קמ"ש).

המחיר נמוך והפער בישראל
ולסיום, אם נתייחס לפער המחיר לעומת זה שבישראל, מדובר בהפחתה של קצת יותר מ-11%, כך שניתן להניח שמחירה של ה"סטנדרט" בישראל יעמוד על קצת פחות מ-217 אלף שקל, לעומת 244 אלף שקל ל"פרימיום".

נציין כי גם המודל 3 עברה תהליך הפשטה דומה, ושם מדובר בפער של 5,500 דולר (12.9%), כך שמחירה של מודל 3 סטנדרטית בישראל צפוי לעמוד על כ-184 אלף שקל, מה שמכניס את המודל 3 ללב התחרות בסגמנט המשפחתיות, שכן יונדאי אלנטרה הייבריד בסיסית עולה החל מ-170 אלף שקל וצמד המשפחתיות הסיניות PHEV צ`רי אריזו 8 ו-BYD סיל 5 עולות כ-175 אלף שקל. אין ספק שהתחרות תהיה מעניינת.