צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
אגרסיבית יותר עם ספילטר קדמי מוחצן (צילום: ספורט 5)
אגרסיבית יותר עם ספילטר קדמי מוחצן|צילום: ספורט 5

קופה פורמנטור הפך לסימן ההיכר של קופרה, למרות שלא היה הדגם הראשון לקבל את סמל תת המותג הייחודי אבל היה לרכב הראשון העצמאי של המותג הספורטיבי, ובהתאם גם זכה לפופולריות רבה. בעבר הוצע בגרסאות בנזין, VZ חזקות וגם פלאג-אין, כאשר כולן הוצעו בישראל.

גרסה מיוחדת יותר הייתה ה-VZ5 שצוידה במנוע 5 הצילינדרים של אאודי, זה ששוכן כיום באאודי RS3 למשל. כאשר הוצגה גרסה של הפורמנטור, אאודי לא נשארה חייבת, בכל זאת היא קובעת את הטון, וההספק הופחת ל-390 כ"ס, לעומת 400 כ"ס באאודי, וגם נקבע כי רק 7,000 יחידות VZ5 ירדו לפס הייצור.

כעת, קופרה מחזירה את ה-VZ5 במעטפת המחודשת של הפורמנטור ושוב במהדורה מוגבלת, הפעם של 4,000 יחידות בלבד. הייצור באירופה יחל ברבעון הראשון של 20206, ואילו השיווק בישראל נבחן, אך לקחי העבר מנבאים שכנראה לא נפגוש אותו כאן, ורק חשבו על המחיר, שכן ה-VZ הרגיל עולה 307 אלף שקל, האם הייתם משלמים כמעט 400 אלף שקל על ה-VZ5?

צמד יציאות מפלט כפולות ואלכסוניות (צילום: ספורט 5)
צמד יציאות מפלט כפולות ואלכסוניות|צילום: ספורט 5

יותר קופרה מקופרה
כדי לבדל חיצונית את הפורמנטור VZ5 הפגוש הקדמי מקבל ספילטר מוחצן שעולה אל עבר הסבכה התחתונה, קשתות בתי הגלגלים רחבות יותר ומאכלסות חישוקי "20 ענקיים בגימור נחושת אופייני, הסמלים בגימור כרום מושחר, ומאחור דיפיוזר שונה וצמד יציאות המפלט הכפולות ממוקמות באופן אלכסוני.

בתא הנוסעים ישנן מושבי "באקט", CUPBucket בלשון קופרה, זאת לצד גימורי הנחושת המוכרים, הגה ספורטיבי עם לחצנים ייעודיים ומנופי שליטה על ההילוכים, מצבי נהיגה כולל מצב "דריפט", ואיך לא – גם מסך מולטימדיה גדול "12.9.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

מנוע שהוא אייקון
מנוע ה-2.5 ליטר, 5 צילינדרים של אאודי הוא אחד המנועים האייקונים והאהובים. כיום נוכל להתרשם ממנו בישראל באאודי RS3, עליה גם נהגנו במסלול הזלצבורגרינג, ובקצרה, הוא מספק המון המון כוח והנאה. באאודי הוא מפיק 400 כ"ס, אך בקופרה יאלצו להסתפק ב-390 כ"ס "בלבד" ונתון מומנט של 48.9 קג"מ. פרט לכך זהו אותו מנוע ומפת ניהול שהיו בפורמנטור VZ5 טרום מתיחת הפנים, כך שהוא עדיין משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות.

בהשוואה לפורמנטור VZ הרגיל, מדובר בתוספת של 57 כ"ס, 6.1 קג"מ יותר וקיזוז של 0.6 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש. כמו ב-RS3 גם לפורמנטור VZ5 הנעה כפולה עם בקרת מומנט וקטורית ומפצל מומנט שדואג להעביר עד 25% מהכוח לכל אחד מהגלגלים האחוריים לשיפור האחיזה והתנהגות הכביש. בנוסף נמצא כאן מערך מתלים אדפטיביים בכיול ספורטיבי והנמכה של 10 מ"מ לעומת ה-VZ הרגיל.