

צ`רי, יצרנית דגמי ג`אקו ואומודה לא נחה לרגע, ובמהלך השבועות החולפים הציגה מגוון של דגמים לנציגים מ-80 מדינות, לרבות ישראל. אחד הדגמים המעניינים שהוצגו לקהל הוא הג`אקו 8, שעושה בימים אלו את דרכו אלינו, אח גדול לג`אקו 7 הפופולרי וחולק גנים משותפים עם צ`רי טיגו 9 פרו PHEV שהושק בישראל בתחילת החודש. הנה הפרטים שכדאי להכיר, רגע לפני שהוא נוחת כאן אצלנו.
מי אני
הג`אקו 8 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV שישווק בתצורת שבעה מושבים ויצאנו לסין לטעימה קצרה עם נהיגת סלאלום על מסלול רטוב שנערכה במתחם של החברה-האם צ`רי.
על מנת למקם אתכם במשפחות הדגמים של צ`רי, בעוד שהג`אקו 7 מקביל לאחיו הטיגו 7, הג`אקו 8 מקביל לטיגו 9, כאשר לשניהם ממדים גדולים יותר. ומה עם הטיגו 8? אין לו מקבילה מבית ג`אקו בשלב זה.
ה-8 הוא רכב גדול עם אורך כולל של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מטר וגובה של 1.71 מטר. בסיס הגלגלים 2.82 מטר, מה שמאפשר תא נוסעים מרווח ונוח. בתא הנוסעים ישנם שני מסכים בגודל "12.3, אחד ללוח המחוונים שמול הנהג והשני למולטימדיה כמובן.
פנים הרכב מודרני, כשהפרט הבולט לעין הוא שלושה פתחי מיזוג במרכז הדשבורד, וכמובן עוד שניים בצדדים. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל "12.3, ובמרכז ההגה חיישן המנטר את ערנות הנהג. מולטימדיה בגודל זהה במרכז הדשבורד הבנוי משלוש `קומות` בצבעים שונים ובטקסטורות שונות. מושב הנהג חשמלי עם מגוון אפשרויות כוונון כמקובל. בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה עם משטחי טעינה ומתחתיה תא פתוח לחפצים וחיבורי USB ו-Type C. בחלקה האחורי של הקונסולה עוד מספר מתגים כמו חימום כיסאות, הפשרת אדים, בורר מצבי נהיגה ועוד.
עם המעבר לשורה השנייה מתגלה רכב מרווח ונעים לשהות, עם אפשרות לכוונון משענת המושב (מפוצל 1+2), וכמובן פתחי מיזוג ליושבים מאחור. הג`אקו 8 בתצורה של 5+2 כך שאומנם קיימים מושבים מאחור, אבל הם יאכלסו לאורך זמן בעיקר צעירים, ולא מדובר במוביל נוסעים ייעודי, אך קחו בחשבון שהוא מרווח יותר מבן-דודו מקרבה ראשונה ואחד מרכבי הפנאי 7 מושבים הנפוצים בישראל - הטיגו 8, זאת הודות לבסיס גלגלים גדול יותר ב-11 ס"מ בג`אקו ואפילו ב-2 ס"מ יותר לעומת הטיגו 9 שנחת בישראל לאחרונה.

הג`אקו 8 ישווק בישראל עם הנעת פלאג-אין הייבריד הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר יחד עם הנעה חשמלית (שלושה מנועים) והספק כולל של כ-530 כ"ס, מומנט של 66 קג"מ והנעה כפולה AWD. החברה טרם פרסמה מפרט טכני מלא ומדויק, וניתן לשער כי הפרטים יהיו דמים עד כדי זהים לפלטפורמה של היצרנית בה עושים שימוש גם דגמים נוספים.
הסוללה בג`אקו 8 בקיבולת של 34 קוט"ש עם הספק טעינה ביתית AC של עד 6.6 קילוואט וטעינה מהירה DC בהספק של עד 70 קילוואט. על-פי הנתונים, הטווח החשמלי יעמוד על כ-140 ק"מ, וכידוע, יהיה תלוי לא מעט בסגנון הנהיגה.
הג`אקו 8 מצויד במתלים אדפטיביים, ויש להמתין ולראות אם פריט זה אכן יופיע במפרט הטכני שיגיע לישראל. בנהיגה הקצרה במסלול הסלאלום שהכינו אנשי ג`אקו לעיתונאים השונים, הציג רכב הפנאי הגדול התנהגות טובה, בהתחשב שמדובר ברכב כבד יחסית ולא באיזו GTI זריזה, בנוסף התגלה כנוח למדי וגם חזק.
המארחים מג`אקו העמידו לרשותנו שני רכבים, כאשר המתלים באחד כוילו לרכות מקסימלית ובשני לקשיחות מקסימלית. במסלול הקצר היה קשה להבחין בהבדלים, נושא שיבחן לעומק בשבועות הקרובים על אספלט מקומי, בכל מקרה ההתרשמות הקצרה השאירה בנו תחושה שמדובר ברכב עם אחיזת כביש מצוינת, אך גם עם זוויות גלגול לא מבוטלות.
הג`אקו 8 פלאג-אין הייבריד יושק בישראל בשבוע הבא, ומעניין יהיה לראות מה תהיה תגובת היבואנית `כלמוביל` למחיר בו הושק הצ`רי טיגו 9 פרו (245 אלף שקל) והאם מתפתחת כאן תחרות חדשה בדגמי 7 מקומות D-SUV שיהפכו את כלי הרכב הללו לפופולריים יותר, בטח בשוק המקומי שמשווע לכאלו.
