

יבואנית אאודי בישראל, צ`מפיון מוטורס, החלה בשיווק הדור השלישי של ה-Q5 הפופולרי בסגמנט רכבי הפנאי היוקרתיים לפני כשלושה חודשה, אז הוא הגיע לכאן בשתי גרסאות הנעה – 2.0 ליטר בנזין עם 204 כ"ס או בגרסת ה-S עם מנוע 3.0 ליטר בנזין V6 בהספק של 367 כ"ס. כעת מרחיבה היבואנית את היצע הגרסאות עם הנעת פלאג-אין הייבריד שתוצע הן ב-Q5 והן ב-Q5 ספורטבק. לעומת ה-Q5 היוצא, שעוד הוצע כאן בתחילת השנה בגרסת פלאג-אין, מחיר הכניסה של גרסת הפלאג-אין החדשה עומד על 520 אלף שקל כך שמדובר בהתייקרות של 53 אלף שקל, אך זה המקום להזכיר כי הפעם מדובר בדור חדש עם יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת ורשימת האבזור משודרגות. אם כך, מה ההבדלים מהדור הקודם?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

כפי שהזכרנו בפתיח, ל-Q5 החדש שתי יחידות הנעה קונבנציונליות, אך כעת מגיעות גרסאות הפלאג-אין בשתי תצורות, כאשר לשתיהן הנעה כפולה ואותן כבר פגשנו בהשקת ה-A5 פלאג-אין.
הראשונה היא גרסת ה-50 e-hybrid המצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (251 כ"ס) ובסיוע מנוע חשמלי מגיעה לכדי הספק משולב של 299 כ"ס, המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות. הגרסה השנייה היא ה-55 e-hybrid העושה שימוש בתצורה זהה, אך ההספק המשולב מטפס ל-367 כ"ס וזמן ההאצה ל-100 קמ"ש מתקצר לכדי 5.1 שניות.
לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת 20.7 קוט"ש (נטו) והיא מאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של 92 או 85 ק"מ, בהתאמה (91 ו-86 ק"מ ב-Q5 ספורטבק). מטען פנימי תלת פאזי מאפשר טעינה ביתית בשעתיים וחצי בלבד.
בהשוואה לדור הקודם, אין הבדלים בנתוני ההספקים המרביים, אך גרסת ה-50 החדשה "איטית" בעשירית השנייה ל-100 קמ"ש, ואילו ה-55 החדשה "מהירה" בשתי עשיריות. כמו כן בדור החדש הסוללה גדולה ב-6.3 קוט"ש, ובהתאם טווחי הנסיעה גדלו ב-33-28 ק"מ. מאידך, סוללה גדולה יותר השפיעה על נפח תא המטען שקטן ב-27 ליטר ומתייצב על 438 ליטר (433 ליטר בספורטבק).
לאאודי Q5 פלאג-אין החדש שתי רמות גימור בהתאם ליחידת ההנעה. לגרסת ה-50 רשימת אבזור מכובדת המקבילה ל-Q5 בנזין עם חבילת ה"לאקשרי", כך שתמצאו כאן גם מסך מולטימדיה "10.9 לנוסע, תצוגה עילית, מערכת שמע "בנג & אולפסן" עם 16 רמקולים ופגושי S-Line, זאת בנוסף לאבזור הסטנדרטי הכולל מסך קעור עם לוח מחוונים "11.9 ומסך מולטימדיה "14.5, מערכת ניווט מקורית, משטח טעינה אלחוטית, חיישנים ומצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת אזורית, ריפוד עור משולב, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור (אוורור לא קיים בבנזין) וזיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי, תאורת אווירה, תא מטען חשמלי, תאורת מטריקס לד עם שטיפה, מתלי S ספורט (מתלי ספורט לא קיים בבנזין) וחישוקי "19. מדובר כמובן בשדרוג רשימת האבזור לעומת הדור הקודם.
גרסת ה-55 מוסיפה על כך הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, חימום למושבים האחוריים, תאורת דיגיטל-לד אחורית, דיפון פנים ייחודי, חבילת S-Line פנימית הכוללת סמלי S על ההגה, המושבים ובספי הדלתות המוארים, דוושות אלומיניום ותקרה שחורה, כמו כן ישנם גם מתלי אוויר, קליפרים בצבע אדום וחישוקי "20.
כל הגרסאות כוללת מערך בטיחות מקיף וציון 8 של משרד התחבורה. 7 כריות אוויר ב-"50" ו-9 כריות אוויר ב-"55", זאת לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מלפנים ועוד. אאודי Q5 החדש נבחן במבחן הריסוק האירופאי וקיבל ציון של 5 כוכבים.
אאודי Q5 / SQ5 ו-Q5 ספורטבק / SQ5 ספורטבק – מחירון:
אאודי Q5 בגרסת 40 TFSI יעלה 405 אלף שקל
אאודי Q5 בגרסת 40 TFSI עם חבילת Luxury יעלה 429 אלף שקל
אאודי Q5 בגרסת 50 e-hybrid יעלה 520 אלף שקל
אאודי Q5 בגרסת 55 e-hybrid יעלה 560 אלף שקל
אאודי SQ5 יעלה 610 אלף שקל
אאודי Q5 ספורטבק בגרסת 40 TFSI יעלה 425 אלף שקל
אאודי Q5 ספורטבק בגרסת 40 TFSI עם חבילת Luxury יעלה 449 אלף שקל
אאודי Q5 ספורטבק בגרסת 50 e-hybrid יעלה 540 אלף שקל
אאודי Q5 ספורטבק בגרסת 55 e-hybrid יעלה 575 אלף שקל
אאודי SQ5 ספורטבק יעלה 614 אלף שקל
