
ביקור במפעלי צ'רי בסין עם מיקוד במותגי ג'אקו ואומודה נוצל על ידי חברת האם לחשיפת מותגים נוספים ודגמים חדשים. תחת כנפי הקונצרן פועלים כיום שמונה מותגים שונים, רק שניים מהם מיוצגים כרגע בישראל, צ'רי על-ידי פריסבי וג'אקו על-ידי כלמוביל, כשבשבועות הקרובים יושקו דגם נוסף של ג'אקו (ה-8) ודגם ראשון של אומודה (ה-8) גם כן תחת כנפי כלמוביל.
נוסף על שלושת המותגים מחזיקה צ'רי בעוד חמישה מותגים שונים, עם מאפיינים שונים לכל אחד מהם – לפס (LEPAS), אייקאר (ICAR), ג'טור (JETOUR), לוקסיד (LUXEED) ואקסיד (EXEED) שככל הנראה עקב מגבלות זכויות יוצרים על השם ישווק באירופה תחת השם אקסלנטיקס (EXLANTIX), ואותו פגשנו, כאשר טרם ברור מי היבואן המקומי, אך הדגמים עצמם הם מפגן יכולות מרשים של הקוצרן.
הפגנת יכולות
בסדרת אירועים שארגנה צ'רי בשבועות החולפים לקחו חלק כ-3,000 משתתפים, כן כן, הסינים חושבים בגדולים – דילרים, שותפים עסקיים, ואנשי תקשורת מכ-80 מדינות. מבחינת צ'רי היה מדובר בהזדמנות פז והחברה עשתה מעל ומעבר לחשוף את המשתתפים לדגמים שהיא מצאה לנכון. מי שזוכר, צ'רי כיצרנית כבר תופסת את המקום השלישי מבין כל יצרניות הרכב שדגמיהן משווקים בישראל, והיא עושה את זה עם שני מותגים בלבד צ'רי וג'אקו.
שלושה מותגים תפסו לנו את העין - ג'טור עם דגם אחד ספציפי ה-G700 רכב שטח קשוח, שדגם שלו הדגים יכולות טיפוס על מדרון תלול וזחילה בירידה, דגמי "אייקאר" ודגמי "אקסיד" שישווקו באירופה כ'אקסלנטיקס'. מבין שלל דגמים שהתאפשר לנו לנהוג במסלול סגור, דגמי אקסלנטיקס היו המעניינים ביותר בשלב זה, כאשר ניתן להצביע על שני דגמים ספציפיים כרלוונטיים מאוד לשוק הישראלי – דגם הסדאן החשמלי ES והקרוסאובר ET.
נוסף על שלושת המותגים מחזיקה צ'רי בעוד חמישה מותגים שונים, עם מאפיינים שונים לכל אחד מהם – לפס (LEPAS), אייקאר (ICAR), ג'טור (JETOUR), לוקסיד (LUXEED) ואקסיד (EXEED) שככל הנראה עקב מגבלות זכויות יוצרים על השם ישווק באירופה תחת השם אקסלנטיקס (EXLANTIX), ואותו פגשנו, כאשר טרם ברור מי היבואן המקומי, אך הדגמים עצמם הם מפגן יכולות מרשים של הקוצרן.
הפגנת יכולות
בסדרת אירועים שארגנה צ'רי בשבועות החולפים לקחו חלק כ-3,000 משתתפים, כן כן, הסינים חושבים בגדולים – דילרים, שותפים עסקיים, ואנשי תקשורת מכ-80 מדינות. מבחינת צ'רי היה מדובר בהזדמנות פז והחברה עשתה מעל ומעבר לחשוף את המשתתפים לדגמים שהיא מצאה לנכון. מי שזוכר, צ'רי כיצרנית כבר תופסת את המקום השלישי מבין כל יצרניות הרכב שדגמיהן משווקים בישראל, והיא עושה את זה עם שני מותגים בלבד צ'רי וג'אקו.
שלושה מותגים תפסו לנו את העין - ג'טור עם דגם אחד ספציפי ה-G700 רכב שטח קשוח, שדגם שלו הדגים יכולות טיפוס על מדרון תלול וזחילה בירידה, דגמי "אייקאר" ודגמי "אקסיד" שישווקו באירופה כ'אקסלנטיקס'. מבין שלל דגמים שהתאפשר לנו לנהוג במסלול סגור, דגמי אקסלנטיקס היו המעניינים ביותר בשלב זה, כאשר ניתן להצביע על שני דגמים ספציפיים כרלוונטיים מאוד לשוק הישראלי – דגם הסדאן החשמלי ES והקרוסאובר ET.
ES ולא של לקסוס
דגם ה-ES הוא כאמור רכב סדאן גדול בעל הנעה חשמלית מלאה, המבוסס על פלטפורמה EOX של צ'רי, המיועדת הן להנעה חשמלית והן להנעת פלאג-אין. הממדים של ה-ES הן של רכב סדאן גדול, רחב ונמוך, עם אורך כולל של 4.94 מטר, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 3 מטר.
העיצוב הפנימי נאה ונקי מאוד, עם לוח מחוונים בגודל ''9.2 ומולטימדיה בגודל ''15.6, ובנוסף תצוגה עילית לנוחות הנהג. ההגה דו חישורי מתכוונן כמובן, וכך גם מושב הנהג החשמלי. ידית ההילוכים נמצאת מאחורי ההגה בצד ימין, תצורה שהפכה להיות די מקובלת בתקופה האחרונה, ולמען האמת גם די נוחה.
ה ES משווק עם שני מארזי סוללה בקיבולת של 77 או 100 קילוואט, הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה בין 540 ל-610 ק"מ (תלוי בתצורת הרכב). ל-ES מתלים אדפטיביים וספוילר אחורי שנפתח לזווית של 9 מעלות במהירות מעל 90 קמ"ש ו-15 מעלות במהירות העולה על 110 קמ"ש.
אנחנו מקבלים את ה-ES בגרסת ההנעה הכפולה לניסוי במסלול סגור (מפאת נושאי רגולציית רישיונות ואפשרות לנהוג בכבישים ציבוריים שלא עם רישיון סיני), כשלצידנו מדריך נהיגה מקומי. המסלול באורך של מעט יותר משני ק"מ מלא פניות עם מעט מאוד ישורות המאפשרות לפתח מהירות של מעל ל-100 קמ"ש, אך בכל מקרה, ה-ES מצליחה להרשים בביצועים. ניכר כי אחיזת הכביש גבוהה מאוד ומפניה לפניה צוברים יותר ויותר ביטחון והקצב עולה. הרכב צובר מהירות בקלות ומציג בנוסף גם יכולת בלימה מצוינת. אני תוהה לעצמי שהיא אולי מזכירה את אקספנג P7 אבל מהטעימה הקצרה ה-ES מרשימה יותר. אני מקווה כי אכן היא תגיע לישראל, ושלא נתבדה מגדול הציפייה.
דגם ה-ES הוא כאמור רכב סדאן גדול בעל הנעה חשמלית מלאה, המבוסס על פלטפורמה EOX של צ'רי, המיועדת הן להנעה חשמלית והן להנעת פלאג-אין. הממדים של ה-ES הן של רכב סדאן גדול, רחב ונמוך, עם אורך כולל של 4.94 מטר, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 3 מטר.
העיצוב הפנימי נאה ונקי מאוד, עם לוח מחוונים בגודל ''9.2 ומולטימדיה בגודל ''15.6, ובנוסף תצוגה עילית לנוחות הנהג. ההגה דו חישורי מתכוונן כמובן, וכך גם מושב הנהג החשמלי. ידית ההילוכים נמצאת מאחורי ההגה בצד ימין, תצורה שהפכה להיות די מקובלת בתקופה האחרונה, ולמען האמת גם די נוחה.
ה ES משווק עם שני מארזי סוללה בקיבולת של 77 או 100 קילוואט, הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה בין 540 ל-610 ק"מ (תלוי בתצורת הרכב). ל-ES מתלים אדפטיביים וספוילר אחורי שנפתח לזווית של 9 מעלות במהירות מעל 90 קמ"ש ו-15 מעלות במהירות העולה על 110 קמ"ש.
אנחנו מקבלים את ה-ES בגרסת ההנעה הכפולה לניסוי במסלול סגור (מפאת נושאי רגולציית רישיונות ואפשרות לנהוג בכבישים ציבוריים שלא עם רישיון סיני), כשלצידנו מדריך נהיגה מקומי. המסלול באורך של מעט יותר משני ק"מ מלא פניות עם מעט מאוד ישורות המאפשרות לפתח מהירות של מעל ל-100 קמ"ש, אך בכל מקרה, ה-ES מצליחה להרשים בביצועים. ניכר כי אחיזת הכביש גבוהה מאוד ומפניה לפניה צוברים יותר ויותר ביטחון והקצב עולה. הרכב צובר מהירות בקלות ומציג בנוסף גם יכולת בלימה מצוינת. אני תוהה לעצמי שהיא אולי מזכירה את אקספנג P7 אבל מהטעימה הקצרה ה-ES מרשימה יותר. אני מקווה כי אכן היא תגיע לישראל, ושלא נתבדה מגדול הציפייה.
ET חבר מכוכב אחר
הדגם השני של אקסלנטיקס הוא ה-ET, קרוסאובר גדול בעל חמישה מקומות, העושה שימוש באותה פלטפורמת EOX המתקדמת. הממדים גדולים עם אורך כולל של 4.95 מטר, גובה של 1.70 מטר, רוחב של 1.97 מטר ובסיס גלגלים דומה של 3 מטר. ל-ET מתלים המאפשרים הגבהה של הרכב בעד 5 ס"מ. לאקסלנטיקס ET פונקציות מתקדמות דוגמת חניה אוטומטית, הן מתוך הרכב והן כשהנהג יוצא מחוץ לרכב והרכב מחנה את עצמו בחניה צרה. תא הנוסעים מרשים מאוד ומפנק, כמובן ריפודי עור מקצה לקצה, ורשימת אבזור אין-סופית. מעניין באיזו קונפיגורציה יבחר היבואן העתידי להביא את הרכב ארצה...
אגב, למי שירצה קרוסאובר של אקסלנטיקס עם יותר מחמישה מקומות, יש את ה-ET8, קרוסאובר מרשים עם שישה מקומות, בתצורה של 2+2+2, כאשר המושבים בשורה השנייה מאובזרים היטב לרבות מעבר למצב שכיבה, מקרר מובנה ברכב ועוד.
באקסלנטיקס גאים מאוד בסדרה של מבחנים קשוחים שהעבירו את הרכב, ובמיוחד מבחן ה-"בואו נזרוק את הרכב בנפילה חופשית מגובה 32 מטר, מה כבר יכול לקרות...?" באופן לא מפתיע הרכב פגע בקרקע בפלטת פלדה בעובי 4 ס"מ, כשמהירות הפגיעה הייתה מעל 90 קמ"ש, כשהאנרגיה בפגיעה חזקה פי שלוש ממבחני ריסוק מקובלים. התוצאה הפתיע כשקורות B ו-C (הקורה האמצעית והקורה האחורית) נותרו שלמות ואפשרו פתיחת דלתות בקלות. קורה A (הקורה הקדמית) נפגעה כמובן אבל לא הראתה עיוות משמעותי.
מבחנים אחרים, מעט יותר מדאיגים בהיבט הצרכן הישראלי, הוא מבחן בטמפרטורות גבוהות ולחות קיצונית. זה המקום להזמין את אנשי אקסלנטיקס, אם הם קראים את "עולם הרכב של ערוץ הספורט", להביא אלינו כמה מכוניות למבחנים קצת יותר מאתגרים כמו בכביש סדום, ים המלח או מפרץ אילת, ורצוי בקיץ. התנאים בישראל נראים קשוחים יותר מאלו שבוצעו ברכב.
הפרטים הטכניים של ה-ET כוללים שתי סוללות שזמינות בשווקים בהם כבר משווק ה-ET – האחת בקיבולת 77 קוט"ש (הנעה אחורית או כפולה) וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש (הנעה כפולה בלבד). ההספקים נעים בין 308 כ"ס ל-473 כ"ס והטווחים נעים מ-411 ק"מ לדגם עם ההנעה הכפולה והסוללה הקטנה, דרך 461 ק"מ לדגם הסוללה הקטנה וההנעה האחורית, ועד ל-570 ק"מ לדגם ההנעה הכפולה עם הסוללה הגדולה. בזכות ארכיטקטורת 800 וולט, טעינה מהירה מתבצעת בהספק של עד 420 קילוואט, וכל דקת טעינה מוסיפה עד 30 ק"מ.
הדגם השני של אקסלנטיקס הוא ה-ET, קרוסאובר גדול בעל חמישה מקומות, העושה שימוש באותה פלטפורמת EOX המתקדמת. הממדים גדולים עם אורך כולל של 4.95 מטר, גובה של 1.70 מטר, רוחב של 1.97 מטר ובסיס גלגלים דומה של 3 מטר. ל-ET מתלים המאפשרים הגבהה של הרכב בעד 5 ס"מ. לאקסלנטיקס ET פונקציות מתקדמות דוגמת חניה אוטומטית, הן מתוך הרכב והן כשהנהג יוצא מחוץ לרכב והרכב מחנה את עצמו בחניה צרה. תא הנוסעים מרשים מאוד ומפנק, כמובן ריפודי עור מקצה לקצה, ורשימת אבזור אין-סופית. מעניין באיזו קונפיגורציה יבחר היבואן העתידי להביא את הרכב ארצה...
אגב, למי שירצה קרוסאובר של אקסלנטיקס עם יותר מחמישה מקומות, יש את ה-ET8, קרוסאובר מרשים עם שישה מקומות, בתצורה של 2+2+2, כאשר המושבים בשורה השנייה מאובזרים היטב לרבות מעבר למצב שכיבה, מקרר מובנה ברכב ועוד.
באקסלנטיקס גאים מאוד בסדרה של מבחנים קשוחים שהעבירו את הרכב, ובמיוחד מבחן ה-"בואו נזרוק את הרכב בנפילה חופשית מגובה 32 מטר, מה כבר יכול לקרות...?" באופן לא מפתיע הרכב פגע בקרקע בפלטת פלדה בעובי 4 ס"מ, כשמהירות הפגיעה הייתה מעל 90 קמ"ש, כשהאנרגיה בפגיעה חזקה פי שלוש ממבחני ריסוק מקובלים. התוצאה הפתיע כשקורות B ו-C (הקורה האמצעית והקורה האחורית) נותרו שלמות ואפשרו פתיחת דלתות בקלות. קורה A (הקורה הקדמית) נפגעה כמובן אבל לא הראתה עיוות משמעותי.
מבחנים אחרים, מעט יותר מדאיגים בהיבט הצרכן הישראלי, הוא מבחן בטמפרטורות גבוהות ולחות קיצונית. זה המקום להזמין את אנשי אקסלנטיקס, אם הם קראים את "עולם הרכב של ערוץ הספורט", להביא אלינו כמה מכוניות למבחנים קצת יותר מאתגרים כמו בכביש סדום, ים המלח או מפרץ אילת, ורצוי בקיץ. התנאים בישראל נראים קשוחים יותר מאלו שבוצעו ברכב.
הפרטים הטכניים של ה-ET כוללים שתי סוללות שזמינות בשווקים בהם כבר משווק ה-ET – האחת בקיבולת 77 קוט"ש (הנעה אחורית או כפולה) וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש (הנעה כפולה בלבד). ההספקים נעים בין 308 כ"ס ל-473 כ"ס והטווחים נעים מ-411 ק"מ לדגם עם ההנעה הכפולה והסוללה הקטנה, דרך 461 ק"מ לדגם הסוללה הקטנה וההנעה האחורית, ועד ל-570 ק"מ לדגם ההנעה הכפולה עם הסוללה הגדולה. בזכות ארכיטקטורת 800 וולט, טעינה מהירה מתבצעת בהספק של עד 420 קילוואט, וכל דקת טעינה מוסיפה עד 30 ק"מ.
