צילום: Getty Images (צילום: ספורט 5)
צילום: Getty Images|צילום: ספורט 5
sportFive1621286 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
המירוץ מספר עשרים לעונה, התחיל במקצה הדירוג ששם את לנדו נוריס בראש המסלול, והעניק למעריצי פרארי ניצוץ של תקווה לפודיום כפול, עם לקלר והמילטון במקום השני והשלישי. מה שהשאיר את שני הנהגים אולי החזקים ביותר, ורסטאפן ופיאסטרי, מאחור, במקום החמישי והשמיני.

מעריציו של ורסטאפן הגיעו למקסיקו עם תחושה של סיכוי לא קטן לקאמבק מהנהג האגרסיבי, אשר ניצח במירוץ המקסיקני חמש פעמים בקריירה שלו. אך השדרוג הכושל של רצפת המכונית של רד-בול גרמה לנהיגה בה להיראות כמו נהיגה בעגלת סופר, בעיקר בהקפות הראשונות. 

ורסטאפן, בהיותו ורסטאפן, הצליח להתעשת ולאלף את החיה, וטיפס למקום השלישי, הפודיום השישי שלו ברציפות. מעריציו, לעומת זאת, נשארו עם טעם מר בעקבות מכונית הבטיחות הוירטואלית שיצאה בהקפה האחרונה, לאחר פרישתו של סיינז מהמירוץ, וגנזה קרב לוהט בין מקס ללקלר לפניו, בפער של 0.3 שניות.

פיאסטרי לעומת זאת, התלונן במהלך סוף השבוע שהוא ״נאלץ לנהוג בצורה אחרת״ במירוצים האחרונים, בגלל בעיות במכונית. האוסטרלי זינק מהמקום השמיני, וסיים במקום החמישי. פחות בגלל נהיגה מצוינת ויותר בגלל חילוף גלגלים זריז של קבוצתו, מה שהרוויח לו את שני המקומות אותם לא הצליח להרוויח על המסלול. 

בן קבוצתו ויריבו, נוריס, נחל הצלחה מסחררת בסופ״ש האחרון. כמעט ללא מאמץ, נוריס הוביל את המרוץ מתחילתו ועד סופו, ובפער מרשים של שלושים שניות שלמות מלקלר במקום השני. הניצחון המוחלט שלו שם אותו ראשון גם בטבלת אליפות הנהגים, בפער של נקודה בודדת מפיאסטרי שאחריו. אך עם מחיאות הכפיים הגיעו לנהג הבריטי גם קריאות בוז רועשות תוך כדי הראיון שלו לאחר המרוץ.
sportFive1621288 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
ככל הנראה, מעריציו של פיאסטרי כועסים על התקרית במירוץ של מונזה, בו פיאסטרי התבקש לתת לבן קבוצתו לעקוף אותו, בעקבות עצירת פיט ארוכה של נוריס, למען ״הגינות״. אם לא היו ניתנות לנוריס שלוש הנקודות הללו, פיאסטרי עדיין היה מוביל את האליפות. אם תשאלו אותי, ותרשו לי לצטט את ורסטאפן: ״אם, אם, אם. אם לאמא שלי היו ביצים, היא הייתה אבא שלי״. 

הקרב בין שני נהגי מקלארן בהחלט מבדר, אך הרגע המרגש ביותר שהעניק לנו המירוץ במקסיקו, הוא התוצאה המרשימה של אוליבר ברמן מקבוצת המיד-פילד האאס. הטירון זינק מהמקום העשירי וסיים במקום הרביעי, המקום הגבוה ביותר בקריירה הקצרה שלו. התגובה האמוציונלית של משפחתו מאחורי הקלעים, גרמה לחלקינו להזיל דמעה, או לפחות להעריך את הנהיגה האלגנטית וחסרת הטעויות שלו במהלך המרוץ. 

הישג נוסף ראוי לציון, הוא התקדמותה של קבוצת פרארי באליפות היצרנים. הקבוצה האיטלקית, אשר לא ממש הצליחה להרשים אותנו העונה, עקפה את מרצדס בנקודה אחת בלבד ושמה את עצמה במקום השני. על כך עלינו להודות בעיקר ללקלר, שהצליח לעלות על הפודיום בפעם השנייה ברציפות. 

עם ארבעה מרוצים לסוף העונה וצפי לסוף שבוע גשום במרוץ הקרוב בברזיל, יש לנו עוד קרב מותח לצפות לו.

היילייטס:
הקפה 1: ניסיון עקיפה מבחוץ של ורסטאפן ולקלר עם לוק-אפ שמכריח את שניהם לחתוך את הפינה הראשונה והשנייה.
סיינז משפשף את מכוניתו של לוסון ובכך גוזר עליו לפרוש מהמרוץ.
הקפה 6: קרב צמוד בין המילטון למקס שמסתיים בהמילטון בתוך נתיב המילוט עם עונש של 10 שניות.
עקיפה מרשימה של אוליבר ברמן על מקס לתוך השלישייה הראשונה.
הקפה 18: סימנים של בעיות קריטיות במכונית של קרלוס סיינז בתוך רחבת הטיפולים.
הקפה 41: אנטונלי מתבקש לתת לראסל לעקוף אותו תחת איום של פיאסטרי מאחוריהם.
הקפה 48: פיאסטרי מצליח לחתוך את אנטונלי והמילטון בתוך רחבת הטיפולים עם חילוף גלגלים מהיר.
הקפה 61: פיאסטרי מצליח לעקוף גם את ראסל ומטפס למקום החמישי.
הקפה 70: פרישה דרמטית של סיינז אשר מוציאה את מכונית הבטיחות הוירטואלית.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!