צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
הויסטיק קטן יותר מהאסקלייד IQ אבל גם לו יש שורת מושבים שלישית (צילום: ספורט 5)
הויסטיק קטן יותר מהאסקלייד IQ אבל גם לו יש שורת מושבים שלישית|צילום: ספורט 5

קאדילק ויסטיק הוא רכב פנאי חשמלי וגדול, כמה גדול? הוא מתברג מתחת לאסקלייד IQ הענק (שמצריך רישיון C1). הויסטיק הוצג בסוף 2023 ורק כעת, כמעט שנתיים לאחר שנחשף, הוא נוחת בישראל בשיווק רשמי באמצעות היבואנית המקומית UMI. על הויסטיק עוד הספקנו לנהוג בחו"ל ולישראל הוא מגיע כמו עם שלוש שורות מושבים, יחידת הנעה אחת ורמת גימור אחת עשירה - במחיר של 680 אלף שקל, ויתחרה למשל מול מרצדס EQE SUV (מ-708 אלף שקל) ואאודי Q8 אי-טרון (מ-631 אלף שקל).

אם המחיר של 680 אלף נראה לכם מוכר מהליריק "הקטנה" יותר, אתם לא טועים, אך מחירה הוזל כעת ל-650 אלף שקל. גם האסקלייד IQ ששווק עד כה בייבוא מקביל של UMI במחיר של החל מ-700 אלף שקל, עובר כעת לשיווק הרשמי ומחירו הוזל ל-590 אלף שקל (ועד 656 אלף שקל).

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

שוקל 2.87 טון, אבל מאיץ ל-100 קמ“ש ב-3.7 שניות! (צילום: ספורט 5)
שוקל 2.87 טון, אבל מאיץ ל-100 קמ“ש ב-3.7 שניות!|צילום: ספורט 5
יחידת הנעה
קאדילק ויסטיק מוצע עם יחידת הנעה אחת, בעלת צמד מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 615 כ"ס. אלו מאפשרים לרכב הפנאי הגדול השוקל 2.87 טון להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד. כדאי להאט את המפלץ החשמלי, מלפנים ישנן צלחות בלימה בקוטר 343 מ"מ עם קליפר 6 בוכנות, ומאחור 345 מ"מ עם קליפר בוכנה יחידה.

הסוללה (ליתיון-יון) בקיבולת 102 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 490 ק"מ (בתקן EPA האמריקאי והמחמיר מה-WLTP). מטען פנימי 19.2 קילוואט מאפשר טעינה של כ-75 ק"מ בשעה אחת ואילו טעינה מהירה בהספק של 190 קילוואט מאפשרת טעינה של כ-129 ק"מ ב-10 דקות ול-80% ב-45 דקות. כמו כן ישנן כמה עוצמות בלימה רגנרטיבית, כולל אפשרות לנהיגה בדוושה אחת.
המון המון אבזור (צילום: ספורט 5)
המון המון אבזור|צילום: ספורט 5
אבזור ובטיחות
כאמור, הויסטיק יוצע ברמת גימור אחת – Premium Luxury עשירה באבזור הכולל פריטים כגון לוח המחוונים ומסך המולטימדיה האחודים בגודל "33, קישוריות לנייד, ועוד מסך שליטה בקונסולה המרכזית ומסך שליטה נוסף ליושבי השורה השנייה, שני משטחי טעינה אלחוטית מלפנים, מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים עם זיכרונות, כולל חימום, אוורור ועיסוי, הגה מחומם, חימום מושבי הקפטן בשורה שנייה, בקרת אקלים עם 5 אזורים (כולל לשורה השלישית), גג פנורמי לשורה הראשונה והשנייה וגג זכוכית בשורה השלישית המתקפלת חשמלית, מראה פנימית דיגיטלית, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה היקפיים ומערכת חניה אוטומטית כולל יציאה מחניה, תצוגה עילית, מערכת ראיית לילה, תאורת לד אדפטיבית עוקבת פנייה, סגירת ואקום בדלתות, תא מטען חשמלי ללא מגע, תאורת אווירה, סבכה קדמית מוארת, מתלי אוויר, חישוקי "22 עם צמיגי 295/40 אל-תקר וערכת ניפוח.

בבטיחות ישנן 8 כריות אוויר, ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה בצומת כולל בלימה, התרעת היסע דעת נהג, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי
קאדילק – מחירון:
קאדילק אופטיק Luxury יעלה 480 אלף שקל
קאדילק אופטיק Platinum יעלה 500 אלף שקל
קאדילק ליריק Luxury יעלה 650 אלף שקל
קאדילק ויסטיק Luxury יעלה 680 אלף שקל
קאדילק אסקלייד IQ Luxury Sport יעלה 590 אלף שקל
קאדילק אסקלייד IQ Premium Luxury יעלה 656 אלף שקל
קאדילק XT6 יעלה 500 אלף שקל