צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

טויוטה לנד קרוזר הוא שם דבר בקרב חובב השטח, זה שמוכר אצלנו כ"פראדו" או לנד קרוזר 250 בדור הנוכחי שלו, אך חשוב להזכיר שהוא למעשה חלק ממשפחת דגמים, הכוללת את סדרה 300 הגדולה וה"פרימיומית" יותר, לצד סדרה 70 הוותיקה שהיא סוס עבודה שהוצג בגרסה עדכנית לפני כשנתיים.

כעת, מחזירה טויוטה את ה-FJ, כאשר הדור הקודם (2006) התבסס על הלנד קרוזר פראדו מהדור השלישי (120) וצבר לו קהל מעריצים אדוק, כאשר הפעם מציינים בטויוטה שסימול ה-FJ מציין Freedom & Joy (חופש ושמחה), כדי לספק ללקוחות נדבך נוסף במשפחת הלנד קרוזר, לצד יכולות שטח והאמינות המוכרת.

הלנד קרוזר FJ החדש ייחשף לציבור בתערוכת טוקיו שתיפתח לציבור ב-30 באוקטובר והשיווק יחל ביפן באמצע השנה הבאה. אלו הפרטים שכדאי להכיר על בן המשפחה הקטן.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
טויוטה לנד קרוזר FJ שואל לא מעט מאפייני עיצוב מהפראדו 250. ראשית הקווים המרובעים שבולטים מכל פינה, חזית בשתי גרסאות, עם פנסים מלבניים או כאלה עגולים שקורצים לדגמי העבר, וכיתוב TOYOTA על הסבכה העליונה. אגב, גם כאן ישנם חלקי פגוש נפרדים לטובת החלפה קלה וזולה יותר במקרה של פגיעה. הפרופיל מזכיר גם הוא את האח הגדול, עם קו חלונות מדורג בחלקו האחורי, בתי גלגלים תפוחים עם פסי הגנה רחבים ובחלקו פנסים מסוגננים ובולטים יחסית, דלת אחורית הנפתחת לצד ועליה תלוי הגלגל החליפי.

מבפנים הקשר לאח הגדול נמשך. כך למשל ההגה בעיצוב דומה, פתחי המיזוג העגולים שבצדדים, חופת לוח המחוונים שמחוברת אל מסך המולטימדיה, תחתיו פתחי המיזוג ופאנל בקרת האקלים, ולצד ידית ההילוכים נמצא את כפתורי השליטה על מערכות השטח. בלם היד אגב, מכאני, ובכלל ניכרת אווירה פשוטה יותר עם יותר דיפוני פלסטיק מאשר דיפוני עור כבלנד קרוזר 250. בטויוטה מציינים כי ה-FJ יצויד במערך הבטיחות Toyota Safety Sense.
יחידת הנעה וממדים
הלנד קרוזר FJ יצויד במנוע בנזין בנפח 2.7 ליטר בהספק של 163 כ"ס ונתון מומנט של 25.1 קג"מ. המנוע משודך אל תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה כפולה כולל חוגת מצבי נהיגה – H2, H4, L4), וכן בקרת ירידה במדרון וכפתור לנעילה האחורית.

ה-FJ מבוסס על פלטפורמת IMV (המשמשת את ההיילקס למשל, כך שיש כאן שלדת סולם) שעברה עידון והתאמות לאופיו של רכב השטח החדש. בטויוטה מציינים כי בהתאם, יכולות מהלך המתלים והיכולת להשאיר את הגלגלים על הקרקע זהים לסדרה 70. מבחינת מידות, הוא קצר מהלנד קרוזר 250 ב-35 ס"מ (4.57 מ`), צר ב-12.5 ס"מ (1.85 מ`), גבוה ב-3.5 ס"מ (1.96 מ`) ובסיס הגלגלים קצר ב-27 ס"מ (2.58 מ`). קוטר הסיבוב עומד על 11 מטר, מה שדומה יותר למכוניות קטנות.

בשלב זה טויוטה לא מסרו פרטים מלאים כגון זוויות גישה, נטישה, בטן וגחון, וכן גם לא נתוני האצה וצריכת דלק או את גדול המסכים. אלו ככל הנראה יוצגו בחשיפה הרשמית או לקראת תחילת השיווק ביפן.