תושבי פריז הלכו אתמול (ראשון) להצביע: לא לעירייה, לא על חוקי הפנסיה החדשים, אלא הצביעו במשאל עם על קורקינטים חשמליים. הקורקינטים גבו מחיר בבירה הצרפתית: שלושה רוכבים נהרגו בעיר בשנה האחרונה, 459 נפצעו: עלייה חדה מהשנה הקודמת. כמו בערים אחרות, גם בפריז יש מי שטוען כי הקורקינטים החשמליים הרסו את העיר.
״זאת דרך קלה ואקולוגית להתנייד, וללא ספק זה לא גורם ליותר תאונות מאשר אופנועים או כלי רכב אחרים של נוסע בודד״. אמר הסטודנט ז׳אן סבסטיאן. בניגוד אליו, תושב העיר טוען אחרת: ״אני רואה על בסיס קבוע וכל הזמן תיירים רוכבים עליהם ברחבי פריז: אנשים שלרוב לא מודעים למה שהם עושים, לא שולטים בקורקינט ורוכבים על המדרכות״.
כלי התחבורה הנגיש כבש גם את פריז בשנים האחרונות עם חברות השכרה שמאפשרות לעלות על קורקינט חשמלי ולהשאיר אותו בכל מקום. אבל היום נערך שם משאל העם בשאלה אם להוציא את חברות ההשכרה אל מחוץ לחוק, ודווקא בתקופה בה הקורקינטים פופולריים מתמיד. אן הילדגו, ראש עיריית פריז, מצהירה כי היא בעד עצירת השכרתם. ״לא מצאנו את הרגולציות הנכונות והאופנים הנכונים שיאפשרו להפחית את מספר התאונות״, הודתה בריאיון.
״זו הדרך היחידה לראות את נכדיי״
מאות אלפי מפגינים כבר שבועות נגד בפריז וברחבי צרפת נגד הרפורמה של הנשיא מקרון להעלות את גיל הפרישה מ-62 ל-64. בחסות ההפגנות והשביתות הרבות בתחבורה הציבורית, רבים מתושבי העיר פנו לקורקינטים כאמצעי תחבורה. כריסטין לה ברט, פנסיונרית, טוענת כי זו ״הדרך היחידה בשבילי לראות את נכדיי שגרים בצד השני של פריז או בפרברים, כי האוטובוסים והרכבת התחתית לא עובדים״.
התוצאות של משאל העם יתפרסמו הלילה, ובערים גדולות אחרות עוקבים בסקרנות. בלונדון למשל, עדיין נערך פיילוט לקורקינטים חשמליים, ובתל אביב, כפי שאנחנו יודעים - הם כבר מזמן השתלטו על המרחב.