תקיפות החות'ים - והמסרים של הספינות שמפליגות בים סוף: אוניות מסחריות שעדיין נעות ברחבי ים סוף משדרות מסרים על לאום אנשי הצוות ודתם, בניסיון להימנע מלהיות מטרה של החות'ים. ארגון הטרור הטביע השבוע שתי ספינות, אחרי חודשים של רגיעה, ומנהיג החות'ים הדגיש כי הם לא יאפשרו תנועת סחורות הקשורות לישראל.
התנועה בים סוף, נתיב קריטי למעבר נפט וסחורות, פחתה בחדות מאז שהחות'ים החלו לתקוף ספינות בנובמבר 2023. בימים האחרונים, יותר ויותר ספינות השטות בדרום ים סוף ובמיצר באב אל-הצר הוסיפו הודעות למערכות המעקב הפומבית שלהן.
אותן הודעות כוללות התייחסות לצוות שנמצא על הסיפון, ונוכחות של שומרים חמושים ברחבי הספינה. "כל אנשי הצוות מוסלמים", נכתב בהודעה אחת, בעוד שאחרות הבהירו כי לספינות אין קשר לישראל.
מקורות ביטחון ימי אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בסימן ל"ייאוש גובר". זאת, כדי להימנע ממתקפה של כוחות קומנדו חות'ים או רחפנים. עם זאת, אותם גורמים מעריכים כי אותן הודעות לא יצליחו להביא לשינוי בהתנהגות של ארגון הטרור.
מקור אחד טעו כי ההיערכות של המודיעין החות'י היא "עמוקה הרבה יותר וחדשנית". "למרות הפסקות אש שהוכרזו, אזורים כמו ים סוף ומצר באב אל-מנדב נותרו מוגדרים כבעלי סיכון גבוה על ידי חתמי הביטוח", מסרה סוכנת הביטוח Aon בדו"ח השבוע.
בתוך כך, עלות הביטוח של משלוח סחורות דרך ים סוף הוכפלה ביותר מפי 2 מאז התקיפות השבוע. "הספנים הם עמוד השדרה של הסחר העולמי, ומספקים למדינות מזון, דלק ותרופות. הם לא צריכים לסכן את חייהם כדי לעשות את עבודתם", אמר השבוע ארגון הצדקה של ספנים שבסיסו בבריטניה.