המגעים להקמת טרמינל זמני עבור הישראלים בדרכם לאומן עלו על שרטון, לאחר שישראל הסכימה בהחלטה חריגה על הקמת טרמינל זמני במימון ישראל שישמש את הנוסעים לאומן במולדובה. הערב (שבת) פרסמנו כי המגעים בין ישראל לממשלת מולדובה הופסקו - זאת לאחר שמולדובה העלתה דרישה חדשה להשאיר אצלה את כל הציוד שיירכש על ידי ישראל.הערכה: הסכום שישראל תשלם עבור הנסיעות לאומןעקב המלחמה באוקראינה, נסיעה ישירה לאומן אינה אפשרית. לכן, הפתרון שנבחן בישראל היה נסיעה דרך מולדובה השכנה. בפגישה שהתקיימה במשרד ראש הממשלה ביוזמת יור שס אריה דרעי והשר לשעבר מאיר פרוש, הוחלט שישראל תממן לראשונה הקמת טרמינל זמני שייועד לנוסעים הישראלים לאומן שבאוקראינה בראש השנה.על מנת לאפשר לכ-50 טיסות הלוך ו-50 טיסות חזור לעבור דרך שדה התעופה בקישינב, מולדובה דרשה הקמת טרמינל זמני בחניון הסמוך לטרמינל בקישינב והעבירה לישראל רשימת דרישות ארוכה:דרישה כספית: 8 מיליון שקלים עבור הכשרת חניון סמוך לטרמינל בקישינב כטרמינל זמני. כוח אדם: 90 קציני ביטחון תעופתי ישראלים ו-24 שוטרים ישראלים. 50 מתורגמנים. ציוד מלא לטרמינל, הכולל: אוהלים להגנה מפני גשם; מערכות שילוט והכוונה; ציוד לטיפול בכבודה ובנוסעים; מצלמות אבטחה, רשתות תקשורת וחשמל; ציוד כיבוי אש וריהוט; מערכת מיזוג אוויר ושירותים.כפי שפרסמנו במהדורה המרכזית, גורמים במשרד האוצר סברו מלכתחילה כי מדובר בהוצאה מופרזת ולא מוצדקת על חשבון משלם המסים. בשבוע שעבר פרסם כתבנו יובל שדה כי ההוצאה המתוכננת סביב הטיסות דרך מולדובה, צפויה להגיע עד ל-20 מיליון שקלים.הדרישה שגרמה לפיצוץ הייתה בקשה חדשה של המולדובים, שהתעקשו להשאיר אצלם את כל הציוד של הטרמינל הזמני בתום התקופה. הם אף סירבו להתחייב כי ישתמשו בו שוב בשנה הבאה לטובת הנוסעים לאומן.פתרונות חלופיים בדרךעל רקע הדרישה החדשה, ישראל בוחנת כעת פתרונות אחרים, כשהפתרון המרכזי והמסתמן כרגע הוא נתיב טיסה חדש דרך רומניה. הרומנים אינם דורשים הקמת טרמינל זמני או ציוד מיוחד, והדרישה היחידה שלהם היא נוכחות של מתורגמנים שיסייעו לנוסעים הישראלים.עם זאת, לפתרון זה יש גם חסרונות: לאחר הנחיתה ברומניה ישנה נסיעה יבשתית ארוכה לאומן. חשוב לציין כי גם בנתיב זה, הנוסעים יצטרכו לעבור דרך שטחה של מולדובה בדרך לאומן בנסיעה קרקעית עד לאוקראינה, ובישראל מקווים שהמולדובים לא יערמו קשיים על המעבר.