יומיים לאחר אסון התעופה הכבד בצרפת ואחרי פרסום הדיווחים שלפיהם קברניט מטוס "ג'רמן ווינגס" ננעל מחוץ לתא הטייס, גובר הלחץ הציבורי על הנהלת חברת "לופטהנזה" לחשוף פרטים נוספים אודות זהותם של שני הטייסים, ששלטו במטוס האיירבאס עד שצנח והתרסק בהרי האלפים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
משתמשים רבים ברשתות החברתיות הגיבו לדיווחים אודות הקולות שהוקלטו בתא הקוקפיט דקות ספורות לפני ההתרסקות, בהן נשמע הקברניט מנסה להיכנס בכוח באמצעות מכות על הדלת, מבלי שהוא זוכה לכל תגובה מטייס המשנה, ששהה באותה עת בתא הנעול. השאלה העיקרית שמעוררת את סקרנותם: "מה שמותיהם של הטייסים?".
ביום שלישי גילה מנכ"ל "ג'רמן ווינגס", תומס וינקלמן, כי קברניט המטוס היה טייס ותיק ומיומן של לופטהנזה, שהיה בשירות במשך 10 שנים והיה לו ניסיון של יותר מ-6,000 שעות טיסה בדגם איירבאס A320. על אף שעלו תהיות בנוגע לפרטי הטייסים, כמו הלאום או קורות חייהם, גם הרשויות בגרמניה וגם חברת לופטהנזה סירבו עד כה לחשוף כל פרט על זהותם.
המסתורין סביב שמותיהם אף הוביל לשמועות וספקולציות שרצו בימים האחרונים במדיה החברתית. באחד המקרים, נפוצה ברשת שמועה על כך שאחד הטייסים הוא ממוצא מלזי (שזכתה בשנה האחרונה למוניטין גרוע במיוחד בתחום התעופה) מאחר ששמו לכאורה הוא אנינג וונג. כעבור זמן קצר התברר כי מדובר בשמועה לא מבוססת, וכי מדובר בשם בדוי שנלקח מסימולטור טיסה.
144 נוסעים נהרגו
חשיפת תוכן הקלטות הקופסה השחורה רק מגבירה את התעלומה סביב התרסקות מטוס האיירבוס של חברת ג'רמן ווינגס הגרמנית. המטוס צלל אל הקרקע במשך שמונה דקות, במהלכן לא התקיים כל קשר בין צוות המטוס לפקחי התעופה.
הרשויות בצרפת מסרבות למסור מידע
רשויות התעופה בצרפת, המופקדות על חקירת נסיבות התאונה, פרסמו עד כה מידע רשמי מועט בנוגע לממצאי החקירה הראשוניים. גורמים רשמיים אישרו כי בהקלטות נשמעים בבירור קולות הטייסים, אך סירבו בשלב זה למסור כל מידע נוסף בנוגע לתאונה.
באסון נהרגו 144 נוסעים ו-6 אנשי צוות, בהם 72 גרמנים ו-51 אזרחים ספרדים. אייל באום, איש עסקים בן 39 מהוד השרון המתגורר באירופה, נספה אף הוא באסון.