בעלי סמארטפונים מדגם Note 9 של סמסונג מתלוננים באחרונה על תקלה במצלמת המכשיר: בעת פעולת זום התמונה רוטטת, מטושטשת ומעוותת, בליווי קולות זמזום חזקים ורעידות של המכשיר. לקוחות שנתקלו בתקלה נאלצים לקחת את המכשיר לתיקון במעבדה.
לא ברור עד כמה התקלה נרחבת, אך ברור שמדובר במספר בלתי מבוטל של מכשירים תקולים. באתרים ובפורומים בחו"ל ניתן למצוא לא מעט תלונות ודיווחים בנושא בחודשים האחרונים. חלקם הופיעו זמן קצר לאחר השקת המכשיר באוגוסט 2018, ורובם בחצי השנה האחרונה. גם בישראל ניתן למצוא מתלוננים רבים ברשתות חברתיות שנתקלו באותה תקלה בדיוק. בחלק מהמקרים, לקוחות התלוננו שהתקלה הופיעה שוב גם אחרי התיקון.
בעלי 9 Note מספרים כי סמסונג, דרך היבואניות שלה בישראל, מטפלת בתקלה במסגרת האחריות שהיא מספקת ומחליפה את רכיב המצלמה, לעתים תוך זמן קצר. סמסונג העולמית עדיין לא התייחסה לנושא באופן רשמי, ולא קראה לתקן את המוצר.
"נאלצתי לבזבז שעות עבודה יקרות על מנת לנסוע למרכז השירות, ואאלץ לבזבז עוד שעות עבודה על מנת להגיע אליו שוב", מספר אביב רונן, "לצערי, לפי עדויות התקלה עלולה לחזור לאחר התיקון בתום תקופת האחריות. ממכשיר פרימיום שעולה אלפי שקלים ומיועד לשוק העסקי, הייתי מצפה להרבה יותר. בימים אלה אני שוקל את המשך צעדי המשפטיים מול חברת סמסונג והיבואן סאני. בתחילה חשבתי להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות, אך לאחר שקיבלתי פניות מכל כך הרבה לקוחות שחוו גם הם תסכול זהה, ככל הנראה אבקש להגיש תביעה ייצוגית".
עוד ב-TheMarker
כאן זה בית? הומיז גייסה 12 מיליון דולר כדי לסייע לקהילות מהגרים לתקשר
גוגל ופייסבוק, מאחוריכן: תוכנית ההשתלטות של אמזון על שוק הפרסום
לקוח אחר כתב בפייסבוק ביוני האחרון כי "במצלמה הרגילה ה-Note מצלם מושלם... במצלמת תקריב יש גלים חזקים והתמונות יוצאות מטושטשות. מה יכולה להיות הבעיה?" בתגובה כתבו לו גולשים כי מדובר ב"פגם ידוע ביצור", ו"גם לי היה. תיקנתי השבוע".
מסמסונג נמסר בתגובה: "סמסונג מחויבת לספק ללקוחותיה את מוצרי הטכנולוגיה המתקדמים ביותר, לצד חווית משתמש בלתי מתפשרת. סדרת ה-Samsung Galaxy Note 9 רשמה הצלחה מרשימה בישראל. אנו בוחנים כרגע את הנושא".