אתמול (ג'), נערך כנס מפתחי אפליקציות לטלפונים חכמים מזן קצת שונה. הכנס, Mobile Monetization Summit 2012, התמקד בנושא אחד ספציפי שמעסיק הרבה מאוד סטארט אפים ומפתחי אפליקציות - איך עושים מזה כסף.
הכנס עסק בעצם בשאלה של כיצד ניתן להפיק רווחים בעולם שבו הרבה פעמים מכירת האפליקציה לבדה היא לא מודל כלכלי מכניס מספיק, בטח בעולם שבו יש כל כך הרבה מבחר והסיכוי שמיליונים ישלמו עבור האפליקציה שלך אינו גבוה במיוחד.
בכנס התנהלו מספר דיונים, פאנלים והרצאות מבכירים מתעשיית המובייל. בנוסף, נערך בכנס תחרות סטארט אפים לחברות שמפתחות כלים ותוספים לאפליקציות.
למקום הראשון הגיעה חברת SellInApp העוזרת למפתחי אפליקציות סלולריות להגדיל את ההכנסות ע"י מכירת מוצרים נלווים הרלוונטיים למשתמשים ישירות מהאפליקציה. iOnRoad, אפליקציה שזכתה בתחרות זו ב-2011, מכרה בעזרת SellInApp מוצרים לרכב במעל 50 ארצות בשמונת החודשים האחרונים. היום, הודות ל-SellInApp, גם משחק שאין לו 100 מיליון הורדות יכול למכור מרצ'נדייס בקלות, כיוון שהיא דואגת להקמת החנות, הלוגיסטיקה ושירות הלקוחות.
את שני המקומות הנוספים קיבלו חברת Tap2print ו-Tap2print .TROPHiTהיא פלטפורמה המאפשרת מונטיזציה של אפליקציות ע"י מכירה של מוצרים פיזיים. באמצעות הוספת שורת קוד לכל אפליקציה, מפתחים יכולים להתחיל למכור מוצרי תמונות המבוססים על תמונות ועיצובים אחרים שנבחרו מתוך האפליקציות. מפתחי האפליקציות נהנים מנתח משמעותי של כל מכירה. ניתן למכור מוצרים כגון כיסויי אייפון, פוסטרים, כרטיסי ברכה, ספלים ועוד.
TROPHiT - הוא מיזם המאפשר למפתחים להעניק למשתמשים שלהם פרסים בלעדיים ממותגים באזור, עבור ההישגים שלהם במשחק/באפליקציה. TROPHiT מניע אנשים לחנויות המותגים הקרובות, תוך שימוש בניווט GPS, למימוש הפרסים שלהם, וכן מציע למותגים מודל תשלום פר מימוש מבוסס הצלחה. TROPHiT הושק לאחרונה בישראל, וכבר מחלק פרסים רבים ממותגים מובילים כגון סופר-פארם, שופרסל, מנטה וקפה ג'ו. הפריסה למדינות נוספות נמצאת בעיצומה.