בניסיון להעלות מדרגה בתחרות מול אפליקציות להתכתבות כגון זו של גוגל, הכריזה פייסבוק לפנות בוקר (ג') כי החל מהימים הקרובים תופרד אפליקציית המסרים המיידיים שלה לגמרי מאפליקציית הרשת החברתית למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. משתמשים שירצו להמשיך להשתמש ביכולת הצ'ט של פייסבוק בסמארטפון יצטרכו להוריד אפליקציה נפרדת, אם לא עשו זאת עד כה.

אפליקציית Facebook Messenger (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק. צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
האם האפליקציה תגרום ליותר או פחות משתמשים לצ'וטט בפייסבוק?|צילום: Photo by Flash90, פייסבוק. צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

משתמשים המתכתבים דרך לשונית המסרים באפליקציית הרשת החברתית יקבלו בימים הקרובים התרעה שתסביר כי שירות הצ'ט של החברה לא ייתמך עוד בתוך האפליקציה. כדי להמשיך לצ'וטט עם חברי הפייסבוק יישלחו המשתמשים להוריד את אפליקציית Facebook Messenger, שהושקה ב-2011 אך רק בשנה האחרונה שודרגה באופן משמעותי. לטענת החברה, ההפרדה בין האפליקציות נועדה לאפשר לה לפתח את שירות ההודעות המיידיות מהר יותר ולהשתחרר מהתלות באפליקציית הרשת החברתית המשודרגת לאט יותר.

דובר מטעם פייסבוק מסר כי "כפי שציינו בעבר, מטרתנו היא למקד את מאמצי הפיתוח בלהפוך את מסנג'ר לחוויית המסרים המידיים הטובה ביותר שאפשר ולמנוע את הבלבול שיש כעת בשתי חוויות נפרדות להעברת מסרים בפייסבוק על גבי מכשירים ניידים. אפליקציית מסנג'ר משמשת יותר מ-200 מיליון בני אדם בחודש, ואנו נמשיך לפעול כדי להפוך אותה לדרך מהנה יותר להתחבר עם אנשים".

כאמור, עד כה ניתן היה לצ'וטט דרך שתי האפליקציות, אך אפליקציית מסנג'ר הוסיפה תכונות חדשות בקצב גבוה בהרבה מהאפליקציה הראשית של פייסבוק. לפי החברה, משתמשי האפליקציה הנפרדת עונים להודעות מהר יותר ב-20% מאשר משתמשי האפליקציה הראשית. הם גם יכולים לתקשר ביותר דרכים, כגון הודעות וידאו ושיחות קוליות, שאינן נתמכות באפליקציית פייסבוק הרגילה.

ההכרח להוריד שתי אפליקציות נפרדות כדי להשתמש בפייסבוק ולעבור ביניהן בעת מעבר מהעלאת סטטוסים או תגובות לשיחה אישית עלול להרגיז משתמשים ולהרחיק אותם. גם כך, רובנו כבר הולכים היום לאיבוד בין אפליקציות המסרים המיידיים גוגל הנגאאוטס, וואטסאפ, אפליקציית ה-SMS ועוד. אך פייסבוק מאמינה כי אפליקציית צ'ט עצמאית (נוסף על וואטסאפ, אותה קנתה השנה ב-19 מיליארד דולר) דווקא תגרום ליותר אנשים להשתמש ביכולות התקשורת המיידית שלה, ולא רק בהעלאת תמונות ולייקים.