זה לא סוד - המשפחה הישראלית בפרסומות נראית תמיד אותו דבר. שני הורים אשכנזים עם ילד וילדה, לעומת המזרחי שיהיה מוסכניק, האישה שתעשה כלים או תחתל את התינוק, וההומו שיהיה תמיד המצחיק הזה במצעד הגאווה.

בזמן שבפרסומות בעולם המצב כבר שונה, וניתן לראות גיוון בדמויות על המרקע - מאפרו אמריקאים ועד זוג לסביות - ישראל נותרה מאחור עקב החשש של החברות הגדולות במשק להרתיע את הקונים ולהרוויח כמה שקלים פחות. פייסבוק ישראל בהירתמות עיריית תל אביב החליטו להרים את הכפפה, ולקיים לראשונה כנס בנושא גיוון הנראות בפרסומות, כך שאלו יכללו, למשל, גם משפחות גאות תחת הססמה "יוצאים (מהארון)... לפרסומות".

פרסומות גאות
חברות בינ"ל שמפרסמות לגייז

פייסבוק העולמית ידועה כתומכת נלהבת של הקהילה הגאה, אך זהו מהלך ראשון מסוגו של החברה בישראל המביע הזדהות עם גייז בכנס שייערך ב-7.6 - ימים ספורים לפני מצעד הגאווה ההמוני בחסות עיריית תל אביב. אל הכנס הוזמנו עשרות בכירי עולם השיווק בישראל שינסו לשבור את הקונבנציה הקיימת, בתקווה שבקרוב נוכל לראות ייצוג של כולנו על המסך ובמודעות בעיתונים.

כלכלה ורודה:

>> פנינו לחברות הישראליות להבין: למה הן לא מפרסמות לגייז?

>> החברות הבינלאומית מתגאות לפרסם לגייז

>> בתי עסק בתל אביב במגוון הנחות לכבוד אירועי הגאווה

 

בכנס צפויים לנאום יוסי לובטון, מנכ"ל ושותף בקבוצת הפרסום באומן בר ריבנאי, עינת ינאי, ראש אגף שיווק אלעל, שירה מרגלית, בעלת אתר "סלונה", אמירה בוזגלו, המלהקת של תכניות טלוויזיה רבות שתדבר על כניסת השוליים ללב הפריים טיים ואלון חן, סמנכ"ל שיווק בגוגל ישראל, וכן, מטעם יוזמת הכנס חברת פייסבוק עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל ואלעד ברינדט שביט, מנהל תחום איקומרס ומובייל בפייסבוק ישראל, ומטעם עיריית תל אביב גידי שמרלינג, מנהל מינהל תקשורת והסברה ויניב ויצמן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק קהילה גאה. לכנס ניתן להירשם באמצעות כניסה ללינק הזה.

עובדי פייסבוק משתתפים במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו (צילום: ap)
עובדי פייסבוק במצעד בסן פרנסיסקו|צילום: ap

>> מצעד הגאווה 2015  בתל אביב – כל האירועים

לדברי אלעד ברינדט שביט, סמנכ״ל לקוחות בפייסבוק ישראל ויוזם המפגש, ״שיווק מעצב תודעה ותורם לשיוויון והכללה לא פחות מהחלטות הממשלה. אנחנו רואים בעולם יותר ויותר מותגים מובילים שמבינים את הערך התרבותי והכלכלי של הצגת המגוון החברתי בפרסום. היינו שמחים לראות יותר צבעים, נטיות ומגזרים כחלק אינטגרלי גם ממהלכי שיווק בישראל. ההתגייסות של עיריית תל אביב-יפו ושל בכירים בעולם השיווק הישראלי שישתתפו במפגש היא צעד ראשון מבורך בדרך לשם״.

לדברי יניב ויצמן, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק הקהילה הגאה, "אנחנו שמחים לקחת חלק בכנס חשוב זה, ומברכים על מחויבותה של פייסבוק ישראל לקהילת הלהט"ב ולפלורליות בישראל. השנה אנו צועדים בתל אביב בסימן תמיכה בטרנסג'נדרים, מתוך התפיסה שקהילה צריכה לשקף את המגוון של כלל חבריה וחברותיה ולתמוך במאבקיהם לשוויון; אנו קוראים לגופים נוספים בישראל, פרטיים וציבוריים כאחד, לבוא בעקבותינו ולקדם את הניראות של מגוון הקבוצות שמרכיבות את החברה הישראלית כולה, למען העתיד של כולנו". 

חברות מסחריות מתגייסות בעולם

לקראת משאל העם שהתקיים בשבוע שעבר באירלנד - שאישר ברוב של 62% נישואים גאים במדינה - התגייסו גם חברות מסחריות למהלך, בהן שירותי המוניות "אובר" ו"היילו", שהציעו נסיעות בחינם להצבעה. נראה, אגב, שאלו סייעו להצלחה שכן 60% מהציבור הלכו להצביע. האם בישראל היינו רואים מהלך דומה או שמא החברות בארץ היו חוששות להביע הזדהות שכזו עם הקהילה הגאה?

משאל עם באירלנד על נישואים גאים (צילום: ap)
"אובר" הציעה נסיעות חינם|צילום: ap

משאל עם באירלנד על נישואים גאים (צילום: ap)
שירות המוניות "היילו"|צילום: ap

הנחות בבתי עסק בת"א

אם אפשר למצוא נקודת אור, מדובר בעשרות בתי עסק מקומיים ברחבי העיר תל אביב שהחליטו להעניק השנה מגוון הנחות לכבוד אירועי הגאווה. מההנחות יכולים ליהנות כולם, ולא רק חברי הקהילה הגאה, ופרטים מלאים ניתן למצוא עליהן ב-mako גאווה.

>> עשרות בתי עסק החליטו להעניק השנה הנחות לכבוד אירועי הגאווה, לפרטים לחצו כאן