לקבל מייל שלא מיועד אליכם זה מעצבן. לקבל כמה כאלה זה מטרד רציני. אבל שום דבר לא מתקרב לסיוט שעברה קריסטל מקנזי בת ה-33 הלומדת באוניברסיטת ווייק פורסט שבצפון קרוליינה, ארה"ב. במשך תשעת החודשים האחרונים, היא הופגזה – אין מילה אחרת לתאר זאת – על ידי מערכת הדיוור של פייסבוק, למרות שכלל אין לה חשבון ברשת.
סיפורה של מקנזי, שפורסם לאחרונה במגזין הכלכלי פורבס, החל בחשבון פייסבוק שנסגר כשהיתה בהריון לפני מספר שנים. "אני מודאגת מפרטיות ברשת, והתעייפתי מהצורך לרדוף כל הזמן אחרי שינויי הגדרות הפרטיות של פייסבוק. עם תינוק בדרך, רציתי להתרכז באנשים האמתיים בחיי", היא אמרה לעיתון.
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
מאז התנהלו חיי על מי מנוחות, עד שבקיץ האחרון קיבלה מייל המברך אותה על שובה לרשת החברתית. אלא שהיא מעולם לא נרשמה מחדש לאתר, ודאי שלא תחת השם "קטיה", אליו היה ממוען המייל, שהיה כתוב בספרדית – שפה שהיא כלל אינה דוברת. היא התקינה תוסף דפדפן שיתרגם את המייל לאנגלית ולחצה על הקישור המודיע כי כתובת המייל לא נכונה. אך למרות זאת, המשיכה פייסבוק לשלוח לה הודעות שיועדו לקטיה, שהסתבר כי היא ילדה בת 13 ממקסיקו. יותר מ-14,000 כאלו, ליתר דיוק.
מקנזי המסכנה ניסתה לחלץ את עצמה ממבול ההתראות הזרות בכל דרך אפשרית. היא ניסתה לבטל התראות על כל שרשור הודעות בנפרד, ונכשלה לאחר שהסתבר שלצורך כך היא חייבת להיכנס למערכת עם הסיסמא של הילדה המקסיקנית. היא ניסתה לפנות לקטיה, אך הגדרות הפרטיות של הקטינה לא אפשרו זאת. היא ניסתה לחדור לחשבון כדי להחליף את כתובת המייל בו, אך הסתבר לה ששחזור סיסמא מהמייל בלבד בלתי אפשרי, מכיוון שהוא דורש קוד אימות שנשלח לטלפון סלולרי. היא ניסתה להירשם לחשבון חדש מכתובת המייל, אך זה רק הביא לכך שהיא קיבלה התראות עבור שני החשבונות.
בייאושה, פנתה מקנזי לעזרה. היא ניסתה ליצור קשר עם נציגי פייסבוק, אך הם לא ענו לה. היא ניסתה להתלונן בפורום תמיכה, אך הודעתה – כמה אירוני – סומנה כספאם ונמחקה. היא פנתה אפילו ל-FCC, נציבות התקשורת הפדרלית של ארה"ב, אך הדבר לא עזר.
רק כשכתבת פורבס פנתה לפייסבוק, הואילה לפתע החברה לענות והודיעה כי "כשבחנו את מה שקרה, מצאנו שבנסיבות נדירות ביותר, הקישור בתחתית מיילים בו אנשים משתמשים על מנת לדווח על מיילים שלא מיועדים אליהם לא עבד כראוי. זה יכול לקרות רק במצב בו מישהו נרשם לפייסבוק עם כתובת מייל לא נכונה, לא אישר אותה (דרך הקישור במייל) ואז אישר בהצלחה מספר טלפון להודעות. אנו מתקנים זאת כדי לוודא שזה לא יקרה שוב".
הכתבת, מצידה, מציינת כי הסיפור מציג תמונה נלעגת של פייסבוק, שלמרות הצהרותיה בנוגע לחשיבות שמירת הפרטיות של משתמשיה אפשרה למיילים עם פרטים אישיים של קטינה להגיע לאדם הלא נכון במשך חודשים רבים, בעודה מסרבת להגיב לפניותיה של מקנזי בנושא. במקביל, אתרים טכנולוגיים שפרסמו את הסיפור ציינו כי הסיבה לטעות בכתובת המייל, שאירעה באתרים נוספים אליהם נרשמה הצעירה המקסיקנית, מקורה בגוגל: שירות המייל הפופולארי של החברה הותקף כבר פעמים רבות על חוסר יכולתו להבדיל בין כתובות דומות עם או בלי נקודות בין שמות פרטיים לשמות משפחה, מה שגורם למיילים להגיע לאנשים הלא נכונים.