מי שייכנס לאפליקציית פייסבוק ביום הבחירות, שייערכו בעוד חודש, יתקשה להתחמק מתרומתה של הרשת החברתית למאמץ להעלות את שיעור ההצבעה בישראל: הבוקר (ד') הודיעה החברה כי תציג לכל המשתמשים בגיל הבחירה הודעה נעוצה בראש הפיד שתספק קישור למידע על הבחירות ותציע להם להודיע ברשת כי מילאו את חובתם הדמוקרטית.
הצעד הזה הוא חלק מניסיונה של החברה להיות שותפה בחייהם של המשתמשים גם מחוץ לרשת. בעבר היא כבר הפעילה קמפיינים לעידוד הצבעה בבחירות בארה"ב (ב-2010, 2012 ו-2014), בבחירות בהודו ובבחירות לפרלמנט האירופי. מחקר שפורסם במגזין נייצ'ר טוען כי בבחירות 2010 בארה"ב, השתכנעו כ-300 אלף איש (קרוב ל-10% מאוכלוסיית ארה"ב וכמעט 13% מבעלי זכות הבחירה) להצביע - לאחר שראו סטטוסים של חבריהם שהצביעו.
"פייסבוק מחברת אנשים עם הדברים החשובים להם, ותקופת בחירות רוויה ברגעים משמעותיים של שיח ודיון אזרחי", אומרת אליזבת לינדר, מומחית פוליטיקה וממשל בפייסבוק. "מחקרים הראו, כי כאשר אנשים רואים שחבריהם בפייסבוק מדברים על כך שהצביעו – גדל הסיכוי שהם עצמם ייצאו להצביע. שיעור ההשתתפות בבחירות הינו נושא חשוב בכל העולם ובישראל, ואנו מקווים שכפתור 'אני בוחר' יקל על בוחרים לשתף שהם לוקחים חלק בבחירות ויהווה תזכורת לאחרים לצאת להצביע".