"אם אתה לא יכול לנצח אותם - קנה אותם", זה כנראה מה שאמר לעצמו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, כשחתם, על פי פרסומים זרים ביום האהבה האחרון, על העברת 19 מיליארד דולר למייסדי וואטסאפ.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
אחרי שנכשל בניסיון לרכוש את סנאפצ'ט תמורת 3 מיליארד דולר, צוקרברג הכניס ידיים עמוק עמוק לכיסים, דילל בעלי מניות וישלם 4 מיליארד דולר במזומן, 12 מיליארד במניות ותשלום נוסף של 3 מיליארד במניות רדומות שיחולקו למייסדי ועובדי החברה.
הוא לא פראייר. את זה כבר למדנו בעשר השנים שבהן פייסבוק פעילה. הוא רואה את המחקרים שמראים נטישה של צעירים את פייסבוק ומעבר לאחות הירוקה, הצעירה והממוקדת: מסרי טקסט, קבצי קול, תמונות, סרטוני וידאו וריגשונים; אפילו לא שיחות קוליות או וידאו כמו ב-וייבר, שרק בסוף השבוע נמכרה בסכום שכעת נראה זעום - 900 מיליון דולר, לענקית היפנית שהתעניינה יותר מכל ב-300 מיליון משתמשי האפליקציה.
צוקרברג מבין את העוצמה ורוצה את 450 מיליון המשתמשים של וואטסאפ, שמספרם הולך וגדל בצעדי ענק. הוא הודיע אתמול שהוא נרגש לעבוד עם הצוות של וואטסאפ במטרה להפוך את העולם לפתוח ומחובר יותר. על פי ההסכם האפליקציה תוסיף לפעול באופן עצמאי, תשמור על שמה ולא תמוזג אל תוך פייסבוק, אך יש לא מעט אנשים שמודאגים מהעסקה, שכן היא מאפשרת לפייסבוק, שגם ככה כבר יודעת עלינו הכל, עוד גישה לעוד מידע על משתמשים, איפה הם נמצאים ומה הם עושים - ולהשתמש במידע לצרכי פרסום, מיקוד ומעקב.
ברכישה הזאת מחסלת פייסבוק למעשה את אחת המתחרות הגדולות ביותר שקמו מולה בעשור האחרון כך שעבור הצרכנים, שהתחרות מועילה להם, לא מדובר בבשורה משמחת במיוחד. רק עננה קלה מעיבה על ההסכם שהתגבש - הרשויות בארה"ב צריכות עוד לאשר את העסקה, שבמסגרתה ממשיכה פייסבוק לבצר את מעמדה בשוק התקשורת המקוון.